Gå til innhold

En nytt anlegg tråd til


Anbefalte innlegg

Er mange tråder med folk som skal ha nytt anlegg her men er en til her :)

Har fra før av en nakamitchi receiver med 1 gjenlevende høyttaler utgang og infinity reference 30 høyttalere som har fulgt med i 15år ca nå.

 

Har tenkt ca 5000 til anlegg og 5000 til høyttalere

Det skal stå i stuen i liten leilighet ca 25 m2.

Jeg hører mest på rock og heavy metal, alt mellom Pink Floyd og Metallica og sånn. Er aldri noe hiphop eller techno. Skal brukers til film og men hører mer musikk enn ser på film.

 

Skal kobles til 42" tatung 1080p dvd og pc.

 

Jeg har nesten bestemt at det blir forsterker og ikke surround receiver men ikke helt sikker ennå :)

Det blir en del mer musikk og musikk video enn film.

 

Har sett på disse som jeg likte godt: Cambridge 640A v2

Cambridge DVD89

B&W DM309

Trok ikke linkene fungerer men prøver.

 

Passer ikke de godt sammen til det jeg trenger?

Regner med at den DVDspilleren er helt bra nok til cd'er så jeg ikke trenger noen cd spiller. Skal vente med blueray/HDDVD en stund jaffal.

Så hare jeg tenkt å senere bygge en pc med 3R HT1000 kabinettet hvis jeg får tak i det, så står det litt i stil :)

Mener dere det ser fint ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med 5000 på anlegg og 5000 på høyttalere AshNebus?

 

EDIT: ble ikke ferdig medå skrive før jeg trykka feil, så jeg fortsetter...

 

Mener du 5K til forsterker og 5 til høyttalere?

Eller 10K til sammen.

 

Virker sånn på meg.

Siden du skal se film og hører på rock/metal tror jeg en subwoofer kan være greit å ha.

Har samme musikksmak som deg, og har et par B&W 602S3.

Jeg har også 6,5" basselement, men dog bare en på hver høyttaler, men jeg synes jeg savner trøkket i brystkassa.

Ikke at jeg ikke klarer å spille høyt nok, problemet ligger i at diskanten bli så høy at det kun er forsvarlig å høre med ørepropper før jeg er fornøyd :p

 

Men for all del, gå for B&W, nydelig lyd.

Finner ingenting i den prisklassen som jeg tror kan være i nærheten av de høyttalerene.

 

Så siden du er på jakt etter et spesiellt design, og forsterkeren ser greit ut har ikke jeg noe å tilføye valget.

 

EDIT 2: Glemte helt å anbefale sub :roll:

XTZ har fått enormt med skryt, serlig for sine to billigste modeller, som skal gi urovekkende mye for pengene.

Siden du har 25m2 tror jeg det holder med 8" til 1700-1800kr, men hvis du vil ha mer skader det ikke å kjøpe en 10" (3000 kr).

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...