Gå til innhold

Philips Hj.kinoanl. m/Coax-inn =Surround? etc.


Anbefalte innlegg

Tenkte på å kjøpe med et Philips HTS3357 hjemmekinoanlegg, til fordel for Pioneer DCS-360. Philips sitt har flere inn og utganger, funksjoner, og koster bare drøye halvparten. Total RMS utgangseffekt på Philipsen er visst på 600, mot 360 på Pioneer'en. Så denne tråden kan godt brukes til å anbefale for/mot disse to anleggene. Hvem har best lyd osv.

 

Men jeg har imidlertid noen spørsmål rettet mot Philips-anlegget.

Det står at det har digital coaxial-inngang. Er det naturlig at denne ingangen støtter et dekodet surround-format? Som for eksempel at jeg kobler min PS2's optiske lydutgang (DTS-enkodet lyd, ikkesant..?) til denne coax-koblingen på Philips-anlegget (selvfølgelig ved hjelp av en optisk/coax omformer).

Om jeg gjør det sånn, vil jeg få digital surround-lyd fra PS2en ut i anlegget da?

En annen ting er at det følger visstnok med små satellitt-fronthøyttalere, og store gulv-bakhøyttalere; er det noe i veien for å bytte om disse så jeg får de store som front og de små bak?

 

Og sånn ellers, har noen erfaringer eller meninger om noen av anleggene? noen andre jeg bør gå for innenfor sub-4000 prisklassen.

 

Takk for din tid. :)

Endret av Opticane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Vurderer den samme selv, er på ukens tilbud til 2.095 på mpx.no. Er ikke ute etter panserlyd og kinofølelse. Det er flerkanalsmuligheten jeg er ute etter.

 

Edit: Litt sjekk på Philips.no tyder på at det er samme høyttalerelementer i front- og bakhøytalerne. Dermed skulle det være hipp som happ med plasseringen.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Nå har jeg imidlertid kjøpt det, og returnert det.. Det var sannelig ikke mye trøkk å få der. Det var knepping og støy i bakhøyttalerne, og kablene på de små satelittene er ikke lange nok til å plassere dem bakerst. Men flerkanalslyd får du.

 

Jeg går heller for et LG HT902TB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...