Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ah DMP uniformer ja, syns det så ut som Woodland

 

Da er det vil britter i Sierra Leone i 2000?

 

Riktig land (Sierra Leone) men det er ikke britiske soldater som er på bildet.

 

Ikke at jeg har så utrolig god ide på dette, men kan det være Fremmed legionen kanskje? :p

Endret av TheHawk
Lenke til kommentar
Ikke at jeg har så utrolig god ide på dette, men kan det være Fremmed legionen kanskje? :p

 

Sorry men det er feil.

 

Mulig at jeg tar feil men jeg kan ikke huske at det har vært fremmedlegionærer i Sierra Leone i den aktuelle perioden :hmm: ... Uansett så er det ikke en fransk avdeling vi ser på.

Lenke til kommentar

Å prøve å identifisere soldater på bildet basert på uniform typen er en blindspor. Bildet for dårlig til at man kan se alle detaljene og dessuten har man to typer uniformer eller flere variasjoner av samme "pattern".

 

Jeg tror at det er på tide at jeg gir flere hint:

 

Soldatene er ikke en medlemmer av spesial styrker av noe slag..

- Uniformene varierer (husk på hva ordet uniform egentlig betyr).

- Det ser ut som om alle har forskjellige sko

- Ingen har militær sveis.

- Flere av folka på bildet har tegn på skjeggvekst

- Våpenet i bakgrunnen er en DsHK

Lenke til kommentar
Jeg får godkjenne Gunfreaks svar selv om den er ikke fullstendig.

 

Mennene på bildet var medlemmer i Executive Outcomes, en leiesoldat firma som ble leid inn i 1995 av diverse interesse grupper til å assistere regjeringen i Sierra Leone i dens kamp mot RUF gerilja.

 

Ikke at det har no å si :p

 

Men hvorfor ikke heller godkjenne mitt svar når jeg svarte helt riktig på hvor dem var fra og hvilket årtall det var?

Lenke til kommentar
Ikke at det har no å si :p

 

Men hvorfor ikke heller godkjenne mitt svar når jeg svarte helt riktig på hvor dem var fra og hvilket årtall det var?

 

Fordi Gunfreak nevnte Sierra Leone (i en tidligere post) og leiesoldater (PMC) først.

Jeg spurte ikke hvor leiesoldater er fra (EO anvendte seg av folk som kom fra flere land inklusivt lokalt manpower slik at man kan ikke deklarere dem som sør afrikanske leiesoldater - det blir for upresist og altfor generelt). Du er riktignok den første til å nevne riktig årstall.

Sett totalt sett så er ikke ditt svar mer riktig enn Gunfreaks og han postet tidligere enn du gjorde. Ergo Gunfreak gikk av med "seieren".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...