Gå til innhold

Får ikke startet opp GNOME (Arch)


Anbefalte innlegg

Hei. Har de siste 3 dagene sliti med at jeg ikke får startet opp Gnome. Altså jeg kommer inn i GDM, men når jeg logger meg inn kommer det opp en meldingsboks hvor det står noe lignende:

Session lasted less than 10 seconds...

Skjønner ikke hva som kan være galt. Noen som har vært borti problemet som kanskje kan hjelpe meg litt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det har jeg ikke, men jeg har reinstallert hele Arch opp til flere ganger. Det som er felles med hver gang jeg reinstallerer Arch (med Gnome osv) er at jeg får logget inn første gang uten problemer, men når jeg uninstallerer Gnome-games, epiphany osv og installerer firefox, får jeg ikke logget inn neste gang jeg restarter.

Lenke til kommentar

Har prøvd, går ikke. Men jeg lurer litt på om fglrx er årsaken... Jeg installerte også fglrx og mesa når jeg logget inn første gang. Prøver å reinstallere jeg, så plinger jeg når jeg skjønner litt mer (tar ca 10-15 min).

Lenke til kommentar

Gikk ikke det heller. Prøver å reinstallere hele Arch uten å installere fglrx (igjen :blush: ), så sjekker jeg om feilmeldingen kommer opp da også.

 

PS: når jeg installerte fglrx brukte jeg "aticonfig --initial", som skulle configurere 3D kortet mitt. Kanskje det er den som ødelegger? Er sikkert på bærtur, men prøver og sier ifra hvordan det gikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...