Cucum(r) Skrevet 3. august 2007 Skrevet 3. august 2007 (endret) Tror faktisk dere kommer langt bare med bedre design enn resten som er oversiktlig og nyskapende rett og slett. 9201363[/snapback] ...og der er eg meir eller mindre heilt sikker på at du tek feil. Brand recognition er cluet her: Dei andre it-relaterte avisene her til lands har eit veldig godt brukargrunnlag, og brukarane har kjennskap til avisene. Ei ny side med foreløpig lite innhold scorar ikkje høgt på radaren til Ola Nordmann. Designet må vere greitt, men lesbarheit og illustrasjonsbruk er veldig viktig. Og ja, ikkje minst: Skriv ofte og skriv godt. Endret 3. august 2007 av Henrik Lied
Wackamole Skrevet 3. august 2007 Skrevet 3. august 2007 (endret) Jeg vil bare minne på at dette ikke er en direkte IT avis med redaktør og journalister, det er en community basert nettavis! MrNeeon: når blir det nytt møte på irc der vi får vite adressen? Endret 3. august 2007 av Microsoftbruker
Stian Jacobsen Skrevet 3. august 2007 Forfatter Skrevet 3. august 2007 Sørg for å skape noe nytt er mitt råd ihvertfall, grunnen til at dere får nei til sponsing er at dere bare viser til noe som allerede har blitt prøvd. Norge florerer jo med IT aviser, selv om de ikke er noe "gode" ifølge oss eksperter så bryr seg ikke Ola Nordmann om det før han ser hva som er bedre Altså jeg ville tenkt meg itavisen.no bare med bedre innhold og LANGT bedre design. De hadde jo en konkurranse om å lage ITAvisen 2.0 men ser ut som de ga blaffen i de og lagde en dårlig versjon selv. Tror faktisk dere kommer langt bare med bedre design enn resten som er oversiktlig og nyskapende rett og slett. 9201363[/snapback] Om du tar deg tid til å lese litt, så har du kanskje fått med deg at vi har fått tilbud om sponsing.. å ja, vi lager noe nytt, noe som ikke er gjort før!
Stian Jacobsen Skrevet 3. august 2007 Forfatter Skrevet 3. august 2007 Hva er ikke gjort før? 9201645[/snapback] En nettavis som er åpen for alle å skrive artikler!
Peter Skrevet 3. august 2007 Skrevet 3. august 2007 Hva er ikke gjort før? 9201645[/snapback] En nettavis som er åpen for alle å skrive artikler! 9201974[/snapback] Blir vel fortsatt noen som må stå for selve publisering? à la ansvarlig redaktør. Forskjellen blir vel i hovedsak at det skal bli enklere og raskere(forhåpentligvis) for alle å skrive artikler å få dem ut i en større publikasjon.
Wackamole Skrevet 3. august 2007 Skrevet 3. august 2007 Som det er skrevet tidligere, det blir et tre stegs publiserings system Artikkel sendt inn til korrektur --> Fakta skjekking --> publisering av moderator/admin/redaktør
Stian Jacobsen Skrevet 3. august 2007 Forfatter Skrevet 3. august 2007 Så dette blir som Digg, berre med sensur? 9202030[/snapback] Digg (og kudos for den saks skyld) er et lenke-samlings-community..
Cucum(r) Skrevet 3. august 2007 Skrevet 3. august 2007 Så dette blir som Digg, berre med sensur? 9202030[/snapback] Digg (og kudos for den saks skyld) er et lenke-samlings-community.. 9202036[/snapback] ...men prinsippet er det samme, sant? Samfunnet skaper livet.
Peter Skrevet 3. august 2007 Skrevet 3. august 2007 Så dette blir som Digg, berre med sensur? 9202030[/snapback] Digg (og kudos for den saks skyld) er et lenke-samlings-community.. 9202036[/snapback] ...men prinsippet er det samme, sant? Samfunnet skaper livet. 9202043[/snapback] Prinsippet blir vel det samme, men på digg og kudos er vel alle artiklene på eksterne sider, og mye er ikke produsert av den som legger det inn.
Rabbid Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Prinsippet blir vel det samme, men på digg og kudos er vel alle artiklene på eksterne sider, og mye er ikke produsert av den som legger det inn. 9202165[/snapback] Tror man kan komme til å slite litt med å få luket vekk rene "kopier/lim inn"-artikler.
Stian Jacobsen Skrevet 4. august 2007 Forfatter Skrevet 4. august 2007 Har laget en ny poll, nå må vi få bestemt oss! http://www.polldaddy.com/poll.asp?p=81573
Peter Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Prinsippet blir vel det samme, men på digg og kudos er vel alle artiklene på eksterne sider, og mye er ikke produsert av den som legger det inn. 9202165[/snapback] Tror man kan komme til å slite litt med å få luket vekk rene "kopier/lim inn"-artikler. 9204911[/snapback] Jupp, det er nok det som blir vanskeligst, men jeg regner jo med at de som er moderatorer/redaktører også er interessert i IT-nyheter, og dermed tråler en del på egenhånd også, så de kan kjenne igjen rene kopier. Håper bare folk er flinke til å oppgi kilder.
Stian Jacobsen Skrevet 4. august 2007 Forfatter Skrevet 4. august 2007 (endret) Håper bare folk er flinke til å oppgi kilder. 9205018[/snapback] Vi skal innføre kilde plikt! Endret 4. august 2007 av MrNeeon
Wackamole Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 (endret) Ja, regner med at kilde skjekking og ren kopier/lim inn ikke er lov (?).. Men nå så er vell det største prob. hvilket CMS vi skal bruke... www.opensourcecms.com <- Kom med innspill på hvilken vi bør bruke Endret 4. august 2007 av Microsoftbruker
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 (endret) Hvor skal det hostes? Skal det koste penger? Hvis nei kan jeg varmt anbefale dere å prøve PHPNet.us. 300 MB lagringsplass, og 3 MySQL'er. Kjører WP på den selv. Edit: Det er en eneste reklame helt nederst. En liten liten banner. Men det er da under siden. Endret 4. august 2007 av steffenz
Stian Jacobsen Skrevet 4. august 2007 Forfatter Skrevet 4. august 2007 Hvor skal det hostes? Skal det koste penger?Hvis nei kan jeg varmt anbefale dere å prøve PHPNet.us. 300 MB lagringsplass, og 3 MySQL'er. Kjører WP på den selv. Edit: Det er en eneste reklame helt nederst. En liten liten banner. Men det er da under siden. 9206087[/snapback] Vi skal ikke bruke gratisløsninger, (blant annet pga. reklame, popup etc..) vi blir muligens sponset av et hosting-firma..
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Okei, det høres flott ut. Jeg visste ikke noe om det der Gleder meg mye til denne her kommer opp.
Flurry Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 (endret) *trekker meg ut av prosjektet, derav alle poster i tråden slettet. Endret 10. august 2007 av Fefas
Anbefalte innlegg