Gå til innhold

Bygde ny PC - brant noen komponenter


Anbefalte innlegg

Jeg drev å bygde ny PC i kveld. Skrudde alt sammen som jeg alltid har gjort og sjekket at alt stod riktig i. Startet PC'en og hørte gnistring og det blei litt røyk ut av det hele. Fant etterhvert ut at det var bay'et som fulgte med Creative Audigy'en min som hadde fått en chip ødelagt. Tok vekk denne.

 

Så prøvde jeg å starte opp PC'en uten, og merket at den ikke klarte å detektere harddisken som sto på den samme kabelen som Creativen hadde stått. Tror denne er død. DVD-brenneren sto også på denne kabelen og denne virker også død.

 

Resten av PC'en virker helt 100% og jeg driver i dette øyeblikket å installerer Windows.

 

Spørsmålet mitt er.. kan PSU'en ha tatt noen skade av dette? Jeg testet en annen komponent på den samme kursen (har komponent-PSU, Mist 600w) som strømkabelen med komponentene som gikk til helsike sto på. Da ville ikke PC'en boote. Så igjen, er det mulighet for at deler av PSU'en er ødelagt, eller bare det ene uttaket og er det eventuelt farlig å kjøre med denne PSU'en?

 

Og FAEN HELLER at det skjedde for jeg aner ikke åssen det gikk til og jeg har bygd PC'er i årevis uten uhell.

 

Faen.

 

Så, noen som vet? :hmm:

Endret av Viivac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har aldri åpnet et slikt power, men lurer på om det kan være mulig at akkurat det uttaket (kursen) er feilkoblet slik at den gir 12V på 5Volten og vice versa?

9108771[/snapback]

Jeg skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb, men jeg har mine tvil. Det var en standard kontakt jeg brukte for kursen. Jeg kan sjekke om det er forskjell på volten på de forskjellige kontaktene bak på PSU'en.

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig at jeg har satt noe feil. Men maskinen min oppfører seg svært merkelig. Windows tryner plutselig og jeg får avogtil ikke startet den om jeg ikke bytter hull til strømkabler. Tror ikke PSU'en er helt stabil nei. Får sende den inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...