Gå til innhold

Bildekritikk: Søndagsbris (HDR)


Anbefalte innlegg

Vet det er mange her inne som ikke er så glad i HDR, men her er i hvert fall et jeg tok for en liten tid tilbake som jeg ønsker kritikk på:

 

post-41751-1184770725_thumb.jpg

 

Bildet er tatt med 5 eksponeringer (0EV/-2EV/+2EV/-1EV/+1EV), satt sammen i Photomatix og deretter jobbet med i Photoshop. Er blant annet litt usikker på blåfargen her, som jo blir forskjellig for hver skjerm jeg tester den på. :S

 

Gjerdet til høyre er også et irritasjonsmoment, jeg har vurdert å redigere bort. Men foreløpig er den nå med.

 

Har også laget en croppet wide versjon:

 

post-41751-1184771254_thumb.jpg

 

 

Takknemmelig for alle tilbakemeldinger :)

Endret av Øl_Mariachi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du kjørt vignettering på bilde nr. 1? :S

9096441[/snapback]

 

Ja og nei. Orginalbildene har en ørliten vignetering i seg. Noe som ble forsterket via innstillingene i Photomatix. Har valgt å la det være med, fordi jeg føler det gir mer dybde i bildet.

 

Bare.. wow! :wow:

Tatt i Trondheim?

9096493[/snapback]

 

Tatt i Trondheim ja. Ved Piren hvis du vet hvor det er..

Lenke til kommentar
Har du kjørt vignettering på bilde nr. 1? :S

9096441[/snapback]

 

Ja og nei. Orginalbildene har en ørliten vignetering i seg. Noe som ble forsterket via innstillingene i Photomatix. Har valgt å la det være med, fordi jeg føler det gir mer dybde i bildet.

 

9096550[/snapback]

 

oki, stilig bilde, men liker ikke vigneteringen, ser ut som det har kommet noe foran linsa og synes skyene er veldig utbrennte.. men alikevell alt i alt et bra bilde! :)

Lenke til kommentar

Herlig bilde! Jeg liker skikkelig godt lyset på seilbåtene ute på havet. Her har jeg svært lite å utsette på. Kanskje jeg personlig ville kuttet litt i toppen, for å se hvordan det ble. Kanskje også litt synd med den øya på venstre siden. For meg ble den litt forstyrrende, og kanskje du burde ha konsentrert deg mer om seilbåtene, men nå driver jeg bare med småpirk, for dette var et veldig flott bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...