Gå til innhold

Kjøp av ny pc i deler


Anbefalte innlegg

Forresten, du kan jo alltid kjøpe en Q6600 og klokke til 3.5 ghz eller noe i nærheten. Da vil den garantert eie E6850 i spill og alt som er. ^^ Vil jo være lett med d hovedkortet du kjører. Har d selv :p

9155857[/snapback]

 

Og hvis du klokker e6850? Blir ikke den å eie q6600 enda mer da ? Omg, tenk før du skriver no.

9156072[/snapback]

 

Hehe slapp av, men tviler sterkt på at du får klokka e6850 så mye mer enn den allerede er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du absolutt skal gå for Vista ta home premium i hvertfall, home basic er veldig nedstrippa. videre ville jeg kansje sett på en ok luftkjøler og droppa raptoren, ikke vært pengene.

 

Edit: husk at du må ha 64 bit vista for og kunne briuke alle de 4 gigabytene med minne du kjøper.

9154071[/snapback]

 

 

du.. Jeg bare lurer.. hvor stor forskjell er det fra Home Basic til Premium? Går det an å utnytte alle 4 gb på en 64-bits XP? Kan jeg ha både XP og vista på en maskin? Må man ikke ha Vista for å spille f.eks medal of honor : Airborne?

 

Forresten : Når man har god tid før man faktisk skal kjøpe delene så endrer man mye.. dette blir oppsettet mitt.. som jeg har sagt sikkert 10 ganger allerede.. :)

 

* 302888 Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 Gram

* 335615 Corsair QUAD2X 8500C5DF DDR2 4096MB CL5 ,Kit w/four matched 1GB E.P.P DHX Dimm's

* 326870 Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional, 64MB, EAX® ADVANCED HD?

* 335103 EVGA nForce 680i SLI, Version-A1, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

* 338084 Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

* 331584 Microsoft Windows Vista Prem Norsk OEM DVD,64

* 331635 NEC DVD-brenner AD-7170S Black OEM SATA

* 327365 NZXT ZERO, Aluminum kabinett, 8 vifter, 2xUSB (Uten Strømforsyning)

* 323796 Thermaltake Toughpower 750W, 6xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

* 331024 Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM

* 320144 Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM

* 327330 XFX GeForce 8800GTX 570M 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

* 330802 Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 775/754/939/940/AM2

 

Noen gode tilbakemeldinger?

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar
Hvis du absolutt skal gå for Vista ta home premium i hvertfall, home basic er veldig nedstrippa. videre ville jeg kansje sett på en ok luftkjøler og droppa raptoren, ikke vært pengene.

 

Edit: husk at du må ha 64 bit vista for og kunne briuke alle de 4 gigabytene med minne du kjøper.

9154071[/snapback]

 

 

du.. Jeg bare lurer.. hvor stor forskjell er det fra Home Basic til Premium? Går det an å utnytte alle 4 gb på en 64-bits XP? Kan jeg ha både XP og vista på en maskin? Må man ikke ha Vista for å spille f.eks medal of honor : Airborne?

 

Forresten : Når man har god tid før man faktisk skal kjøpe delene så endrer man mye.. dette blir oppsettet mitt.. som jeg har sagt sikkert 10 ganger allerede.. :)

 

* 302888 Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 Gram

* 335615 Corsair QUAD2X 8500C5DF DDR2 4096MB CL5 ,Kit w/four matched 1GB E.P.P DHX Dimm's

* 326870 Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional, 64MB, EAX® ADVANCED HD?

* 335103 EVGA nForce 680i SLI, Version-A1, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

* 338084 Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

* 331584 Microsoft Windows Vista Prem Norsk OEM DVD,64

* 331635 NEC DVD-brenner AD-7170S Black OEM SATA

* 327365 NZXT ZERO, Aluminum kabinett, 8 vifter, 2xUSB (Uten Strømforsyning)

* 323796 Thermaltake Toughpower 750W, 6xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

* 331024 Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM

* 320144 Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM

* 327330 XFX GeForce 8800GTX 570M 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

* 330802 Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 775/754/939/940/AM2

 

Noen gode tilbakemeldinger?

9157696[/snapback]

 

Så du ikke replyen min? Du vil enda kjøpe en bråkete 10000 rpm disk når Caviar 500 GB disken er raskere enn raptoren? Tåpelig asså, du kommer til å angre man, men er dine penger.....

Lenke til kommentar
Hvis du absolutt skal gå for Vista ta home premium i hvertfall, home basic er veldig nedstrippa. videre ville jeg kansje sett på en ok luftkjøler og droppa raptoren, ikke vært pengene.

 

Edit: husk at du må ha 64 bit vista for og kunne briuke alle de 4 gigabytene med minne du kjøper.

9154071[/snapback]

 

 

du.. Jeg bare lurer.. hvor stor forskjell er det fra Home Basic til Premium? Går det an å utnytte alle 4 gb på en 64-bits XP? Kan jeg ha både XP og vista på en maskin? Må man ikke ha Vista for å spille f.eks medal of honor : Airborne?

 

Forresten : Når man har god tid før man faktisk skal kjøpe delene så endrer man mye.. dette blir oppsettet mitt.. som jeg har sagt sikkert 10 ganger allerede.. :)

 

* 302888 Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 Gram

* 335615 Corsair QUAD2X 8500C5DF DDR2 4096MB CL5 ,Kit w/four matched 1GB E.P.P DHX Dimm's

* 326870 Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional, 64MB, EAX® ADVANCED HD?

* 335103 EVGA nForce 680i SLI, Version-A1, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

* 338084 Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

* 331584 Microsoft Windows Vista Prem Norsk OEM DVD,64

* 331635 NEC DVD-brenner AD-7170S Black OEM SATA

* 327365 NZXT ZERO, Aluminum kabinett, 8 vifter, 2xUSB (Uten Strømforsyning)

* 323796 Thermaltake Toughpower 750W, 6xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

* 331024 Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM

* 320144 Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM

* 327330 XFX GeForce 8800GTX 570M 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

* 330802 Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 775/754/939/940/AM2

 

Noen gode tilbakemeldinger?

9157696[/snapback]

 

Så du ikke replyen min? Du vil enda kjøpe en bråkete 10000 rpm disk når Caviar 500 GB disken er raskere enn raptoren? Tåpelig asså, du kommer til å angre man, men er dine penger.....

9158236[/snapback]

 

jojojo.. men jeg har rådført meg med 5 eksperter som sagt.. de har alle sagt at raptor er et godt kjøp.. så jeg blir psycho usikker.. Men jeg kan jo eventuelt bare kjøpe det senere da. Men trenger selv ikke mer enn 500 gb som start.. og eventuelt de 74 gb fra raptoren

Lenke til kommentar

Forskjellen på de forskjellige vista versjonene vises greit her, home basic har også en ganske nedstrupa nettverksfungsjon, men alt det står det mer om på ms sine sider egentelig. prisdifferenasen er 200 kr, noe jeg vil si er hvert det.

 

Det funker med over 4 GiB til XP 64 bit ja, men det er nok dessverre ikke den beste løsningen da det er lite driverer og slikt til det oset (noen 32 bit drivere funker på 64 også, mener jeg og huske, men det er ikke like bra som vanlig xp)

 

hittil har bare jeg hørt om halo 2 som bare kan spillies på vista, og der har det kommet fiksre allerede. Ser ikke ut som om medal of honor : Airborne trenger vista, men er ikke sikker (ville vært dumt av dem da over 80% av hele pcmarkedet fortsatt er på XP).

 

Hvis du vurderer en raptor fortsatt, raptoren vil kun gi deg bedre ytelse i spill om du har så lite ram at win begynner og bruke hardisken som ram, men med 4 GiB skulle ikke det bli noe problem med det første skulle jeg tro, det eneste den da vil hjelpe på er loading tidene, for da blir det som trengst lastet opp i rammen, om du syntes det er vært og betale 1500 kr for 2 til 5 sek raskere loading tider så kan du gå for raptoren, hvis ikke kan du bruke pengene på en ekstra disk, for 1500 kr får du jo til og med et raskt flash kort og utstyr til og bruke det som SSD disk! 1700 kr så har du to CF kort m utstyr som rommer 8 GiB og leser og skriver 40 MB/s (raid 0)

 

men ville heller tatt to 500 GB disker, eventuelt en og se ann om du trenger den andre på en stund.

Lenke til kommentar

Men se på testen fra hardware.no da! Den viser at 500 gb disken fra Western digital er raskere til oppstart av programmer, raskere til skriving av filer, og like rask på oppstart av XP. Raptoren bruker ikke SATA2 teknologi en gang, den er gammel. De har ikke forfriska den harddisken på mange år. Noe jeg tror er grunnen til hvorfor den taper mot Caviaren på 500 GB. En annen grunn er at når man har 500 GB klemt inn i samme harddisk så bruker den bedre plater inni som er lettere å dra informasjon fra. Harddisker blir raskere og bedre jo større den blir.

Endret av Almighty_Malachi
Lenke til kommentar
Forskjellen på de forskjellige vista versjonene vises greit her, home basic har også en ganske nedstrupa nettverksfungsjon, men alt det står det mer om på ms sine sider egentelig. prisdifferenasen er 200 kr, noe jeg vil si er hvert det.

 

Det funker med over 4 GiB til XP 64 bit ja, men det er nok dessverre ikke den beste løsningen da det er lite driverer og slikt til det oset (noen 32 bit drivere funker på 64 også, mener jeg og huske, men det er ikke like bra som vanlig xp)

 

hittil har bare jeg hørt om halo 2 som bare kan spillies på vista, og der har det kommet fiksre allerede. Ser ikke ut som om medal of honor : Airborne trenger vista, men er ikke sikker (ville vært dumt av dem da over 80% av hele pcmarkedet fortsatt er på XP).

 

Hvis du vurderer en raptor fortsatt, raptoren vil kun gi deg bedre ytelse i spill om du har så lite ram at win begynner og bruke hardisken som ram, men med 4 GiB skulle ikke det bli noe problem med det første skulle jeg tro, det eneste den da vil hjelpe på er loading tidene, for da blir det som trengst lastet opp i rammen, om du syntes det er vært og betale 1500 kr for 2 til 5 sek raskere loading tider så kan du gå for raptoren, hvis ikke kan du bruke pengene på en ekstra disk, for 1500 kr får du jo til og med et raskt flash kort og utstyr til og bruke det som SSD disk! 1700 kr så har du  to CF kort m utstyr som rommer 8 GiB og leser og skriver 40 MB/s (raid 0)

 

men ville heller tatt to 500 GB disker, eventuelt en og se ann om du trenger den andre på en stund.

9160318[/snapback]

 

 

ok.. da føler jeg at jeg blir litt mer overbevist til å velge unna Raptoren.. Men hva kan jeg da eventuelt bruke de ekstra 1500 kronene på?

jeg starter med 500 gb.. og mulig jeg går for en 500 gb.. og en til og en til etterhvert.. men det er ikke i aller nærmeste fremtid.. Jeg får se.. Men fortell om de flashkorta eller hva du kallte det.. har ikke hørt om det.

Lenke til kommentar
Forskjellen på de forskjellige vista versjonene vises greit her, home basic har også en ganske nedstrupa nettverksfungsjon, men alt det står det mer om på ms sine sider egentelig. prisdifferenasen er 200 kr, noe jeg vil si er hvert det.

 

Det funker med over 4 GiB til XP 64 bit ja, men det er nok dessverre ikke den beste løsningen da det er lite driverer og slikt til det oset (noen 32 bit drivere funker på 64 også, mener jeg og huske, men det er ikke like bra som vanlig xp)

 

hittil har bare jeg hørt om halo 2 som bare kan spillies på vista, og der har det kommet fiksre allerede. Ser ikke ut som om medal of honor : Airborne trenger vista, men er ikke sikker (ville vært dumt av dem da over 80% av hele pcmarkedet fortsatt er på XP).

 

Hvis du vurderer en raptor fortsatt, raptoren vil kun gi deg bedre ytelse i spill om du har så lite ram at win begynner og bruke hardisken som ram, men med 4 GiB skulle ikke det bli noe problem med det første skulle jeg tro, det eneste den da vil hjelpe på er loading tidene, for da blir det som trengst lastet opp i rammen, om du syntes det er vært og betale 1500 kr for 2 til 5 sek raskere loading tider så kan du gå for raptoren, hvis ikke kan du bruke pengene på en ekstra disk, for 1500 kr får du jo til og med et raskt flash kort og utstyr til og bruke det som SSD disk! 1700 kr så har du  to CF kort m utstyr som rommer 8 GiB og leser og skriver 40 MB/s (raid 0)

 

men ville heller tatt to 500 GB disker, eventuelt en og se ann om du trenger den andre på en stund.

9160318[/snapback]

 

 

ok.. da føler jeg at jeg blir litt mer overbevist til å velge unna Raptoren.. Men hva kan jeg da eventuelt bruke de ekstra 1500 kronene på?

jeg starter med 500 gb.. og mulig jeg går for en 500 gb.. og en til og en til etterhvert.. men det er ikke i aller nærmeste fremtid.. Jeg får se.. Men fortell om de flashkorta eller hva du kallte det.. har ikke hørt om det.

9161691[/snapback]

 

En annen ting jeg ikke er helt med på er 4 x 1 GB minne? Hvorfor skyte seg selv i foten? Jeg ville tatt 2 x 2 GB minne. Da har du mulighet til å skaffe deg dobbelt så mye minne i oppgraderinger, 8 GB. Er temmelig sikker på at det er støttet i Vista Ultimate 64bit, som jeg bruker. Er mulig det blir litt dyrere, men siden du ikke tar med raptoren, et bra valg forresten, så kan du bruke de pengene til det. Forresten, alle spill kan bli kjørt i Windows Vista 64bit. Jeg er en gamer, og jeg spiller mange spill, gamle og nye, jeg har ikke møtt på ett spill som ikke kan kjøres i Vista 64bit, så bare slapp av. Det er bare tåpelig å kjøpe Vista 32bit i min mening når alle programmer kan bli brukt i 64bit Vista gjennom det der WoW opplegget som Microsoft kaller det.

Lenke til kommentar
Leste noen andre tråder her inne og så at Intel core 2 Quad kommer til å synke heftig i pris nå? Hvor lavt blir "Heftig" a? Jeg håper Virkelig på det. Budsjettet mitt er på rundt 18000 maks og hadde vært deilig om jeg hadde funnet alle delene mine pluss en Intel Quad istedet for en duo på billigere steder enn Komplett.no om noen vet om det og gidder å ta seg tid til å finne delene mine?

 

Uansett. Hvis Quad kommer billig, passer den til maskina mi?

Og.. hvor mange USBporter får jeg med dette oppsettet?

9095780[/snapback]

 

Regner med at du får 4 usb porter bak og evt. 2 foran på kabinettet, men hvis du er veldig avhengig av usb porter så er det bare å kjøpe en USB HUB.

Lenke til kommentar
Forskjellen på de forskjellige vista versjonene vises greit her, home basic har også en ganske nedstrupa nettverksfungsjon, men alt det står det mer om på ms sine sider egentelig. prisdifferenasen er 200 kr, noe jeg vil si er hvert det.

 

Det funker med over 4 GiB til XP 64 bit ja, men det er nok dessverre ikke den beste løsningen da det er lite driverer og slikt til det oset (noen 32 bit drivere funker på 64 også, mener jeg og huske, men det er ikke like bra som vanlig xp)

 

hittil har bare jeg hørt om halo 2 som bare kan spillies på vista, og der har det kommet fiksre allerede. Ser ikke ut som om medal of honor : Airborne trenger vista, men er ikke sikker (ville vært dumt av dem da over 80% av hele pcmarkedet fortsatt er på XP).

 

Hvis du vurderer en raptor fortsatt, raptoren vil kun gi deg bedre ytelse i spill om du har så lite ram at win begynner og bruke hardisken som ram, men med 4 GiB skulle ikke det bli noe problem med det første skulle jeg tro, det eneste den da vil hjelpe på er loading tidene, for da blir det som trengst lastet opp i rammen, om du syntes det er vært og betale 1500 kr for 2 til 5 sek raskere loading tider så kan du gå for raptoren, hvis ikke kan du bruke pengene på en ekstra disk, for 1500 kr får du jo til og med et raskt flash kort og utstyr til og bruke det som SSD disk! 1700 kr så har du  to CF kort m utstyr som rommer 8 GiB og leser og skriver 40 MB/s (raid 0)

 

men ville heller tatt to 500 GB disker, eventuelt en og se ann om du trenger den andre på en stund.

9160318[/snapback]

 

 

ok.. da føler jeg at jeg blir litt mer overbevist til å velge unna Raptoren.. Men hva kan jeg da eventuelt bruke de ekstra 1500 kronene på?

jeg starter med 500 gb.. og mulig jeg går for en 500 gb.. og en til og en til etterhvert.. men det er ikke i aller nærmeste fremtid.. Jeg får se.. Men fortell om de flashkorta eller hva du kallte det.. har ikke hørt om det.

9161691[/snapback]

 

En annen ting jeg ikke er helt med på er 4 x 1 GB minne? Hvorfor skyte seg selv i foten? Jeg ville tatt 2 x 2 GB minne. Da har du mulighet til å skaffe deg dobbelt så mye minne i oppgraderinger, 8 GB. Er temmelig sikker på at det er støttet i Vista Ultimate 64bit, som jeg bruker. Er mulig det blir litt dyrere, men siden du ikke tar med raptoren, et bra valg forresten, så kan du bruke de pengene til det. Forresten, alle spill kan bli kjørt i Windows Vista 64bit. Jeg er en gamer, og jeg spiller mange spill, gamle og nye, jeg har ikke møtt på ett spill som ikke kan kjøres i Vista 64bit, så bare slapp av. Det er bare tåpelig å kjøpe Vista 32bit i min mening når alle programmer kan bli brukt i 64bit Vista gjennom det der WoW opplegget som Microsoft kaller det.

9161848[/snapback]

 

Helt klart.. har snust ganske mye på Vista Premium 64bit.. Men det med minne.. det blir dyrt.. og jeg trenger helt klart ikke mer enn 4 gb.. :p Ellers.. Har du anelse om man kan kjøre DX10spill på windows XP.. fordi jeg sverger stadig til xp men jeg ønsker også å spille de neste spillene ( Som MoH : Airborne og Call of duty : 4 ) osv.. Ellers har jeg hørt rykter om at et lite samfunn skal lage en xp som skal støtte dx10.. ?? hørt om det?

Lenke til kommentar

Hørres stress ut det der med xp og dx10. Vista er ikke fienden, funker bra det. Jeg vil si det er bedre og mer stabilt enn xp, men ikke i nærheten av like bra som Mac OS X. Når det gjelder minne, så spurte du jo va du kunne bruke penger til, og det var mitt forslag. Mer minne er noe som kan gi deg en mer kraftig PC. Og btw, støttes 4 GB minne i xp i det hele tatt da?

Lenke til kommentar
Hørres stress ut det der med xp og dx10. Vista er ikke fienden, funker bra det. Jeg vil si det er bedre og mer stabilt enn xp, men ikke i nærheten av like bra som Mac OS X. Når det gjelder minne, så spurte du jo va du kunne bruke penger til, og det var mitt forslag. Mer minne er noe som kan gi deg en mer kraftig PC. Og btw, støttes 4 GB minne i xp i det hele tatt da?

9163596[/snapback]

 

 

jada.. 4GB pluss Windows Xp 64 bit = yummy:) Samme med Vista tror jeg.. har du 32 bits vista så fungerer ikke mer enn 3 gb har jeg hørt ?

Lenke til kommentar
Hørres stress ut det der med xp og dx10. Vista er ikke fienden, funker bra det. Jeg vil si det er bedre og mer stabilt enn xp, men ikke i nærheten av like bra som Mac OS X. Når det gjelder minne, så spurte du jo va du kunne bruke penger til, og det var mitt forslag. Mer minne er noe som kan gi deg en mer kraftig PC. Og btw, støttes 4 GB minne i xp i det hele tatt da?

9163596[/snapback]

 

 

jada.. 4GB pluss Windows Xp 64 bit = yummy:) Samme med Vista tror jeg.. har du 32 bits vista så fungerer ikke mer enn 3 gb har jeg hørt ?

9163862[/snapback]

 

Jeg mener 64bit Vista Ultimate kan kjøre 8 GB minne. Vil anbefale deg å kjøpe 2 x 2GB minne og gå for Vista 64bit. XP 64bit tror jeg du vil slite med spill og programmer, og ikke minst drivere. Last ned en piratkopi av Vista Ultimate 64bit og prøv det i det minste.

Lenke til kommentar
Jeg mener 64bit Vista Ultimate kan kjøre 8 GB minne. Vil anbefale deg å kjøpe 2 x 2GB minne og gå for Vista 64bit. XP 64bit tror jeg du vil slite med spill og programmer, og ikke minst drivere. Last ned en piratkopi av Vista Ultimate 64bit og prøv det i det minste.

9164178[/snapback]

 

64-bit OS klarer opp til 128GB minne. 32-bit OS har et adresse område på 4GB (2^32=4GB), men xp og vista bruker 1GB som adresseområde til kjernefilene i OS. Det betyr at maks 3GB systemminne blir utnyttet i XP og vista 32-bit versjoner. Men det skjer ikke noe galt selv om maskinen har mer enn 3GB minne, du får bare ikke brukt alt sammen.

Lenke til kommentar
Jeg mener 64bit Vista Ultimate kan kjøre 8 GB minne. Vil anbefale deg å kjøpe 2 x 2GB minne og gå for Vista 64bit. XP 64bit tror jeg du vil slite med spill og programmer, og ikke minst drivere. Last ned en piratkopi av Vista Ultimate 64bit og prøv det i det minste.

9164178[/snapback]

 

64-bit OS klarer opp til 128GB minne. 32-bit OS har et adresse område på 4GB (2^32=4GB), men xp og vista bruker 1GB som adresseområde til kjernefilene i OS. Det betyr at maks 3GB systemminne blir utnyttet i XP og vista 32-bit versjoner. Men det skjer ikke noe galt selv om maskinen har mer enn 3GB minne, du får bare ikke brukt alt sammen.

9164522[/snapback]

 

 

Med andre ord, kjør Vista 64bit. Ikke vær redd framtiden. :p Jeg har hatt Vista 64bit lenge, og mener selv det er bedre enn xp.

9164765[/snapback]

 

joa.. men får jeg kjørt BF2 da? battlefield 1942? Worms world party? The sims (1)?

9164820[/snapback]

 

Helt sikkert. Har ikke prøvd men ser ikke hvorfor det ikke skal gå. Spiller du enda Sims 1? Taper! :p Etter jeg fikk vista spilte har jeg bare spilt bf2142, men kan teste i dag om bf2 funker, fikk litt lyst å spille uansett.

Endret av Almighty_Malachi
Lenke til kommentar
Jeg mener 64bit Vista Ultimate kan kjøre 8 GB minne. Vil anbefale deg å kjøpe 2 x 2GB minne og gå for Vista 64bit. XP 64bit tror jeg du vil slite med spill og programmer, og ikke minst drivere. Last ned en piratkopi av Vista Ultimate 64bit og prøv det i det minste.

9164178[/snapback]

 

64-bit OS klarer opp til 128GB minne. 32-bit OS har et adresse område på 4GB (2^32=4GB), men xp og vista bruker 1GB som adresseområde til kjernefilene i OS. Det betyr at maks 3GB systemminne blir utnyttet i XP og vista 32-bit versjoner. Men det skjer ikke noe galt selv om maskinen har mer enn 3GB minne, du får bare ikke brukt alt sammen.

9164522[/snapback]

 

 

Med andre ord, kjør Vista 64bit. Ikke vær redd framtiden. :p Jeg har hatt Vista 64bit lenge, og mener selv det er bedre enn xp.

9164765[/snapback]

 

joa.. men får jeg kjørt BF2 da? battlefield 1942? Worms world party? The sims (1)?

9164820[/snapback]

 

Helt sikkert. Har ikke prøvd men ser ikke hvorfor det ikke skal gå. Spiller du enda Sims 1? Taper! :p Etter jeg fikk vista spilte har jeg bare spilt bf2142, men kan teste i dag om bf2 funker, fikk litt lyst å spille uansett.

9164895[/snapback]

 

 

 

:love: The sims Complete Collection <3<3<3<3 The sims 2 er så komplisert a gett :p Må passe på å utføre drømmer eller hva faen det skal være :p deppa blir de og.. xD Men prøv BF2 for meg da.. plx :) Men.. det du sier.. at OS tar 1 gb til et eller annet i operativsystemet.. så sier du at pcen ikke blir noe dårligere bare at man ikke får brukt mer enn 3 gb.. da blir jo faktisk maskina dårligere.. i want to use all my f`ing ram :) Men det var ikke dumt med 2*2gb minne.. Det skal nok bli noe jeg oppgraderer med når jeg skal skifte prosessor til en 4kjerners om et års tid. Men har noen mulighet til å anbefale et godt 2*2gb eller 1*2 gb minnebrikker til meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...