Gå til innhold

HDMI pluss PC


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg LCD tv på elprice, panasonic 32" til 5700 kr. Den har bare to scart innganger og en HDMI inngang. Får jeg da ikke koblet PCen til Tven? Pcen har ikke HDMI, og jeg kan ikke koble til s video da kvalitetenblir dårlig. Finnes ddet noen muligheter? Adaptere elns?

 

Kan jeg bruke denne fra PCen?

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=14389517 eller denne: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=1129212.

 

Hvis jeg bruker sistnevnte kan jeg vel bare kjøpe en HDMI kabel rett til tven, får jeg da bra kvalitetet?

Endret av espkul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har kjøpt meg LCD tv på elprice, panasonic 32" til 5700 kr. Den har bare to scart innganger og en HDMI inngang. Får jeg da ikke koblet PCen til Tven?

Nei, bortsett fra med s-video. Panasonic er temlig konsekvente og de TV-ene som støtter PC har VGA til dette. De som ikke har VGA-inngang er bygget som "bare" TV og ikke PC-skjerm.

Lenke til kommentar

Kjenner ikke til Panasonic, men de aller fleste tv'er med HDMI kan også ta DVI ved hjelp av adapter.

 

Du skal isåfall ha alternativ nr to HDMI - DVI (ser ut som om bildet på adapteret er feil). Da skal du sannsynligvis bruke standard DVI kabel opp til tv'en (forvirrende fordi bildet er feil).

 

Pixelmapping får du ofte kun på VGA som "tmbn" poengterer. Grunnen til dette er at DVI og HDMI er forpliktet til å følge "godkjente standardiserte" oppløsninger. Men det overlever du etter min mening :yes: (strengt tatt har du vel ikke noe valg)

 

Vil anbefale å velge HD oppløsning på pc'en om du ikke kan bruke pixelmapping (f.eks 1280x720 = 720p)

 

BTW; HDCP er også støttet i DVI standarden. Teknisk sett er den største (eneste?)forskjellen på DVI og HDMI (med unntak av selve pluggen) at HDMI også inneholder (digital)lyd.

Endret av ThaDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...