Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop slår seg ikke på (Sjekk videoklipp)


Anbefalte innlegg

Har en laptop av merket HP Pavillion som siden i dag morges, ikke lenger vil slå seg på (Les: Jeg får slått den på, men den viderefører meg ikke til valg av bruker).

Den tar meg til "Windows Error Recovery" hvor jeg kan velge mellom 2 alternativer;

1. Sette inn Windows Installasjons disken (Som jeg ikke finner)

2. Velge mellom oppstartsmuligheter (Safe Mode, Safe Mode w/ Networking, Last Known Good Configuration (advanced), Start Windows Normally etc.)

 

Siden jeg ikke finner Windows CDen, må jeg jo ta alternativ 2, men uansett hvilket alternativ jeg tar, blir skjermen svart som etterfølges at den restarter. Når jeg igjen da kommer til den samme menyen, får jeg de samme alternativene, og de samme konsekvensene skjer uansett hva jeg velger.

Derfor spør jeg; er det nødvendig å formatere, eller går det ann å løse dette på en enklere måte? (Er mange ting på PCen jeg har glemt å ta backup på, som ikke kan erstattes).

 

OS: Vista.

 

Om du vil ha en mer detaljert forklaring, last ned videoklippet under ;)

Link til videoklippet

Endret av Dalh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Har en laptop av merket HP Pavillion som siden i dag morges, ikke lenger vil slå seg på (Les: Jeg får slått den på, men den viderefører meg ikke til valg av bruker).

Den tar meg til "Windows Error Recovery" hvor jeg kan velge mellom 2 alternativer;

1. Sette inn Windows Installasjons disken (Som jeg ikke finner)

2. Velge mellom oppstartsmuligheter (Safe Mode, Safe Mode w/ Networking, Last Known Good Configuration (advanced), Start Windows Normally etc.)

 

Siden jeg ikke finner Windows CDen, må jeg jo ta alternativ 2, men uansett hvilket alternativ jeg tar, blir skjermen svart som etterfølges at den restarter. Når jeg igjen da kommer til den samme menyen, får jeg de samme alternativene, og de samme konsekvensene skjer uansett hva jeg velger.

Derfor spør jeg; er det nødvendig å formatere, eller går det ann å løse dette på en enklere måte? (Er mange ting på PCen jeg har glemt å ta backup på, som ikke kan erstattes).

 

OS: Vista.

 

Om du vil ha en mer detaljert forklaring, last ned videoklippet under ;)

Link til videoklippet

9077944[/snapback]

 

 

Jeg hadde akkurat samme problemet som du hadde tidligere idag, bare det at jeg satt å så på en video på youtube da pcen plutselig bare skrudde seg av. Og jeg fikk ikke startet den i det hele tatt på ca 1 Minutt. Men når jeg startet den, kom de 2 mulighetene opp også. Så prøvde jeg etter en stund å blåse litt støv vekk fra batteriet (tenkte kanskje det skulle hjelpe, ikke spør hvorfor) Men pcen skrudde seg på og fikk "reparert" det. Men så like etterpå, da jeg satt å spilte wow, skrudde den seg av igjen og nå er skjermen bare helt svart. Og jeg får ikke gjort noe som helst, kjempekult-.-

 

Edit: Jeg har en HP Pavillion DV6275.

Endret av zerothrone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...