Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Forandre livsstilen drastisk, tips?


SvennAndre

Anbefalte innlegg

hallais.

 

Har mer eller mindre vært en slapping lenge, og ikke gjort stort fysiskt. Trente litt Taekwon-do da jeg var mindre og har trent litt styrke i et år ca, men det var veldig random og ikke noe fast opplegg.

 

Nå har det seg sånn at jeg er lei av dårlig form, og skal nå i høst inn til militæret. I den sammenhengen vil jeg endre livsstilen min kraftig, og gå inn for å trene hver dag(såklart, bytte på hva jeg trener), og legge om kostholdet(Spise mindre bla.).

 

Vil utnytte dette året jeg har forran meg nå og virkelig komme i form, hvertfall mer enn hva jeg er nå. Hva er et realistisk mål? Skal såklart ikke stresse og overtrene, ødelegge eller noe i starten, men jeg vet hva ting er på gymmen og slikt, men jeg trenger fortsatt tips. Det året jeg trente , gikk det mest i styrke og jeg så fremgang, spesielt i biceps/skulder områdene. Det var forskjell hver mnd nesten. Så jeg har nok ingen problem med å bygge muskler, det ligger nok litt i blodet(har en eldre bror som ser bra ut og er knallsterk).

 

Men jeg trenger litt tips. Spesielt nå i starten. Skal inn i august, hva bør jeg gjøre før det? Vil ikke nødvendigs ned i vekt, men heller endre hva vekta innebærer ;)

 

Så jeg trenger litt tips og starthjelp. Hvis noen har noe glupt å komme med, spøtt inn! Både trening og kosthold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Både trening og kosthold. (klikk)

9075885[/snapback]

 

:) Jeg tror du får flere fyldige svar i den delen av forumet. Det er mange ildsjeler der. Jeg har ikke så mye å komme med, men det aller viktigste er det psykiske vet jeg av egen erfaring. Du må instille deg på at det skal bli forandring, og på at du vil bli fristet til å gli tilbake. Tenk hele tiden fremover og at det er verdt slitet. Optimalt sett ser du ikke på det som slit, men som en fornøyelse.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...