Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows finn ingen harddisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Regner med at du installerer Windows XP?

 

Da er det nok driveren for sata-kontrolleren som må lastes inn under installasjon.

 

Har du ikke en form for recovery-cd eller partisjon du kan bruke for å installere maskinen på nytt?

 

 

Du kan få inn driveren på flere måter, men den mest vanlige er å trykke F6 mens maskinen forbereder installasjonen av Windows. Det kommer frem en tekst som sier noe sånt som "Press F6 to install additional storage drivers" - og da trykker en F6 og venter på å bli spurt etter driveren. Driveren må en da ha på en diskett (og da må en altså ha en diskettstasjon) som en putter i og lar maskinen søke gjennom for å finne drivere, så må en velge riktig driver (kanskje det bare er en) og så vil maskinen laste den inn (2 ganger, faktisk). Ellers vil installasjonen gå som normalt.

Lenke til kommentar

Tenkte eg skulle installere xp ja. Men, som nemnt over, så har eg ei berbar data, så eg har ikkje diskettstasjon. Eg hadde ein recovery partisjon, men så installerte eg ubuntu linux, så no har eg ikkje den lenger og heller ingen recovery cd. Eg har ein minnepinne eg kan legge drivarane på, men eg veit ikkje heilt kva drivarar eg treng.

Endret av ChrisNor
Lenke til kommentar

Her er en link til drivere for maskinen din: Drivere

 

For satadriveren velger du "Hard drive" i "Refine results:", og etterpå "Intel Matrix Storage Manager Driver for Windows 2000, XP, ......"

 

Da får du opp både link for nedlasting av driveren og informasjon om hvordan den kan installeres.

 

Bruk fremgangsmåten som står under Windows XP - "If you do not have a diskett drive....."

 

Du må regne med å laste ned og installere en del andre drivere når installasjonen er ferdig.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...