Gå til innhold

Skal ha meg et godt armbåndsur


Anbefalte innlegg

Hai

 

Trenger ei god klokke som kan tåle litt dulting og ikke detter sammen med det første.

 

Men jeg aner ikke hva jeg skal gå etter, men foreløbig pris er 500~ så kom med forslag.

 

Mulig det blir litt mer penger tilgjengelig om en stund, men 500 er omtrent det jeg går for akkurat nå. Hva som er inn i øyeblikket gir jeg egentlig en lang beng i. Annet krav er at det skal ikke være reim av skinn eller tøy, det skal være metall hele veien.

 

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neivel? Hvorfor svarer du her da?

9075769[/snapback]

Fordi det han sier er fakta. Godt armbåndsur og 500,- er to ord som hører dårlig sammen.

 

Hvis det er viktig at urverket er veldig bra: Spar pengene dine, og vent til du har 10-15.000å bruke på klokke. Da snakker vi om billige Omega-modeller, eller dyrere Seiko-modeller, som har greit urverk.

 

Hvis det skal se bra ut: Kjøp et pent armbånd for 500 kroner. Ellers kan du spare sammen til en av disse:

 

Nixon_player_silver_black1.jpg

d&g-dual-time-watchdw0138-dig-it-190x98.jpg

Lenke til kommentar

Det må vel ikke absolutt være et av de steindyre merkene som d&g, rolex(ironi) osv? Det kan jo absolutt se bra ut selvom det ikke står de navnene på det. Jeg har hatt en stilig adidas klokke av alle ting i mange år nå, går som ei klokke(haha) og ser unektelig pen ut. Faktisk fått flere kommentarer på at det er en stilig klokke. Litt usikker på prisen på den, men det var ikke mye mer enn 500 kroner. Så det er bare piss at man må bruke en månedslønn på klokker...!

Lenke til kommentar

Spar pengene dine.

For å få en "skikkelig" klokke som ser OK ut og som vil holde i flere år fremover, må du nok desverre opp i pris.

 

Av japanske merker kan du da velge blant f.eks. Pulsar, Citizen, Seiko. Alle tre er kjent for å levere bra kvalitet for pengene. Sistnevnte spesielt.

 

Om du kjøper på nett (butikker, QXL, Finn, ebay etc) vil nok en OK citizen modell starte fra rundt 1000 kr og oppover, mens Seiko generelt er litt dyrere. Jacques Lemans er heller ikke et dumt valg. Dette er et relativt nytt sveitsisk merke som produserer de fleste av sine mainstream ur i asia. Ikke ekte Swiss Made, men bra kvalitet.

 

Fra rundt 2500 vil du kunne velge en klokke fra f.eks. sveitsiske Certina og Tissot. Om du ikke er så opptatt av merke, vill jeg dog satset på et japansk ur som generelt gir mer "bang for the buck" i de lavere prisklassene.

 

Moteklokker fra Police, CK, DKNY, Armani, D&G osv kan være helt OK, da de ofte er laget under lisens av større og mer etablerte produsenter av ur. F.eks. blir DKNY produsert av amerikanske Fossil. Men man betaler ofte mer for merket enn for hva man faktisk får. Mitt tips er derfor å se etter noe japansk.

Endret av ccx164
Lenke til kommentar

Jeg burdte kanskje nevnt at klokken skal kjøpes nå før august. Og noe bruk av 10-15 tusinger er uaktuelt. Det er totalt sløsing. Min trenger heller ikke å vare ei livstid, men et par år er ok. At det står D&G på den, eller noe annet vissvass bryr jeg meg veldig lite om. Denne klokka skal med meg i militæret, og ikke et utested for å sjekke opp folk.

 

Xtra: hvor finner man slike klokker som du snakker om? Føres dem av spesielle forhandlere? Bor i trondheim, så det fins da sikkert noe her.

 

FredricC: 500 er ikke en begrensing. Jeg starter der å ser hva det får meg. Er jeg fornøyd tar jeg det, hvis ikke går jeg opp til nesten nivå. Må jo begynne en plass.

Lenke til kommentar
Hva er det med D&G klokker da?

9082109[/snapback]

D&G-klokker, og ofte andre merkeklokker laget på lisens, tar seg godt betalt for navnet og design, og ofte ikke urverk.

Greit nok at man kan ha det resten av livet, men en slik "investering" har jeg ikke råd til akkurat nå. Det får bli senere.
Det er greit, bare ikke kall det sløsing :)
Til da blir det noe mye billigere, som viser tiden sikkert nøyaktig lik de dyrere
Hvis ditt eneste kriterie er at den skal vise tiden nøyaktig, kan du kjøpe et digitalt Casio-armbåndsur. Det koster heller ikke mer enn de 500 du er villig til å investere.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...