Kakofoni Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Jeg har i det siste hatt stor nytte av programmet Powertab editor når det gjaldt å skrive og lagre musikken min. Det viser seg at hverken dette eller Guitar Pro støtter Linux. Noen som vet om et slikt program som er åpent?
Turgon Skrevet 14. juli 2007 Skrevet 14. juli 2007 Gjorde ett søk (guitar) i legg til/fjern programmet i ubuntu og fant et program som heter songwrite som har en beskrivelse som ser lovende ut (har ikke prøvd, så vet ikke åssen det er). Bruker du ubuntu kan det installeres ved å gjennomgå samme prossedyre som over eller skrive dette i et terminalvindu: sudo apt-get install songwrite
Trynemjoel Skrevet 14. juli 2007 Skrevet 14. juli 2007 http://sourceforge.net/search/?type_of_sea...ords=Guitar+Tab
PHPdude Skrevet 14. juli 2007 Skrevet 14. juli 2007 TuxGuitar er verdt en titt: http://www.tuxguitar.com.ar .deb pakke for Ubuntu 7.04 her: http://prdownloads.sourceforge.net/tuxguit...-1.deb?download
Kakofoni Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Skrevet 14. juli 2007 Fint, jeg fant Kguitar av linken til Trynemjoel og TuxGuitar fra PHPdude. Men siden jeg ikke har brukt Linux (PCLinuxOS) særlig lenge, forstår jeg ikke hvordan jeg skal få installert det. Filene kommer ikke opp i Synaptic. Care to help?
A!1 Skrevet 14. juli 2007 Skrevet 14. juli 2007 (endret) Finn fram til filene med «filutforskeren» konqueror eller nautlius avhengig om du har KDE eller Gnome og prøv å dobbelklikk på de. PCLinuxOS er vel Debian basert, slik at du burde kunne åpne deb filer med gdebi for å få de installert. Hvis gdebi ikke er installert kan du installere det med synaptic. Edit: TuxGuitar har forsåvidt flere funksjoner og er bedre enn KGuitar... Endret 14. juli 2007 av HavarN
rocknrolf77 Skrevet 14. juli 2007 Skrevet 14. juli 2007 Pclinuxos er faktisk mandriva basert, men bruker apt-get
A!1 Skrevet 14. juli 2007 Skrevet 14. juli 2007 da må han vel laste ned .rpm og bruke terminal og rpm --install pakke.rpm da?
AlecTBM Skrevet 14. juli 2007 Skrevet 14. juli 2007 da må han vel laste ned .rpm og bruke terminal og rpm --install pakke.rpm da? 9073977[/snapback] Nei trur ikke det. Siden apt bruker deb pakker så skulle det være liten sannsynlighet for at det ikke finnes dpkg
JonJ Skrevet 14. juli 2007 Skrevet 14. juli 2007 Nei trur ikke det.Siden apt bruker deb pakker så skulle det være liten sannsynlighet for at det ikke finnes dpkg 9074757[/snapback] Hint: Det går fint an å bruke apt som et frontend til rpm. Så det er nok grei sannsynlighet for at dpkg ikke finnes på PCLinuxOS, særlig siden det faktisk BRUKER rpm.
A!1 Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Du kan kjøre guitar pro med wine.9076168[/snapback] Guitar PRO er ikke fritt. TuxGuitar har nesten alle funksjonene til GuitarPRO... og så tror jeg ikke GuitarPRO får lyd i Wine, ihvertfall ikke i den versjonen jeg testet det i...
Arntfinn Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 (endret) Du kan kjøre guitar pro med wine.9076168[/snapback] Guitar PRO er ikke fritt. TuxGuitar har nesten alle funksjonene til GuitarPRO... og så tror jeg ikke GuitarPRO får lyd i Wine, ihvertfall ikke i den versjonen jeg testet det i... 9078735[/snapback] Hvis du ikke trenger RSE og eksportering til PDF funker GP5 brillefint i wine (jeg bruker timidity for midi). Kan TuxGuitar eksportere til Lilypond, og er det portet til windows? Endret 15. juli 2007 av Arntfinn
A!1 Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 TuxGuitar kan ikke eksportere til Lilypond ennå. Men det kan Rosegarden (fra midi). TuxGuitar er portet til Windows.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå