Gå til innhold

Poengsum for nhh 2007, forslag?


alex2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
18% økning i søkere som har NHH som førstevalg bør vel tilsi en noe høyere poengsum.

 

2006

Ordinær 57.8 

Primær 56.5

 

Jeg tipper (dette er selvsagt bare ren spekulasjon):

 

2007

Ordinær 58.5

Primær 57.5

9054688[/snapback]

 

Men er det ikke hvilke karakterer søkerne har som innvirker på poengsummen, ikke antall søkende?

Lenke til kommentar

På samordnaopptak.no står det at poengoversikten vil bli offentliggjort 20.7 kl. 12:00. Tilbud om studieplass vil senest vært tilgjengelig den 20.7 (fredag). Tidligere år har tilbud om studieplass (ikke poengoversikten) brukt å komme rundt den 18.7

 

Tips: følg med på samordnaopptak.no

Lenke til kommentar
På samordnaopptak.no står det at poengoversikten vil bli offentliggjort 20.7 kl. 12:00. Tilbud om studieplass vil senest vært tilgjengelig den 20.7 (fredag). Tidligere år har tilbud om studieplass (ikke poengoversikten) brukt å komme rundt den 18.7

 

Tips: følg med på samordnaopptak.no

9083640[/snapback]

Uff. Jeg kreperer snart av tanken.

Jeg ligger akkurat på snittet fra i fjor på studiet jeg vil inn på, og det er en liten nedgang i antall søkere, så jeg bare krysser alt av fingre og tær og håper på at jeg kommer inn.

Lenke til kommentar
18% økning i søkere som har NHH som førstevalg bør vel tilsi en noe høyere poengsum.

 

2006

Ordinær 57.8 

Primær 56.5

 

Jeg tipper (dette er selvsagt bare ren spekulasjon):

 

2007

Ordinær 58.5

Primær 57.5

9054688[/snapback]

 

Var ikke så dårlig gjettet dette!

Lenke til kommentar

Nokon som har peiling på kva kravet var på å kome inn på Master-delen? (altso, ikkje heile grada, men berre master-delen) På dei to siste inntaka har det vore 3,9, men har endå ikkje sett noko tal for det nyaste inntaket.

 

Har dog sett at dei har sendt ut over 180 tilbod, i motsetning til ~160 i fjor, so kanskje dei har senka kravet litt?

 

Trur eg kjem til å vere eit nervevrak neste år når eg skal søkje på Master der.

 

Gratulasjonar til alle som kom inn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...