Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"ny" bil, nytt annlegg


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Arver kanskje bilen til mamma. Dvs. hvis hun kjøper ny. Har generelt lite kunnskaper om bil, men litt greie på lyd. Dvs. jeg vet noe av det grunnleggende.

 

Uannsett så tenkte jeg å diske opp noe lydgreier i bilen. Det som er fra før duger ikke, og av og til skrur lyden seg opp til maks(feil på spilleren?)

 

Så tenkte jeg skulle bruke rundt 5000,- i første omgang, og heller se hva jeg gidder ta meg råd til etterhvert. Må iallefall ha ny sub og spiller. Regner med jeg trenger ny forsterker i tillegg da?

 

Så er det en ting til. Det er jo ikke så stort bagasjerom i bilen i og med at det er en 2 dørs golf kabriolet:P Er det mulig å ta ut subben enkelt hvis jeg skulle trenge plassen? eller avhenger det også av hvilken løsning jeg velger?

 

Noen tips til hvordan jeg skal gjøre dette, merker som er bra og hva som burde kjøpes først hadde vært helt topp;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg brukt 5000 på en spiller og et frontsett, så brukt 5000 til på sub/forsterker senere.

 

Hvis du må ha sub, kjøp en aktiv sub. (sub og forsterker i et).

 

focal og hertz har gode aktive suber.

 

når det gjelder frontsett ville jeg kikket på focal, hertz.

sub: dynabel, hertz, focal, ground zero.

 

hvis du er ute etter det aller aller billigste, og heller vil ha mye utstyr, kan du sjekke fusion. som ligger lavt i pris og ok i ytelse.

Lenke til kommentar

Sjekka litt på nettet.

 

http://bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1519

http://bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1689

 

Tror dere det blir bra lyd av dette? Jeg er faktisk så grønn at jeg ikke vet om de høyttalerne i det settet skal sitte foran eller bak? Eller er det hipp som happ? Uannsett, hvis det virker som en god løsning så trenger jeg vel 2 høyttalere til.

 

Målet mitt er ikke å ha best annlegg i gata eller at hele nabolaget skal høre når jeg drar og kommer hjem, men god lyd og ikke ALT for dyrt=) Likte den spilleren i og med at det var HDD til den, er ikke så veldig glad i cd-er.

 

Som sagt så har jeg lite peiling. Vil det være dumt å kjøpe annlegg over nettet? Kanskje ta en tur innom en lydbutikk og prate med erfarne folk, men da blir det vel en del dyrere også?

 

Trenger sansynligvis hjelp til å montere det, men det burde jeg vel kanskje klare ved hjelp av litt lesing og foreldrene?

 

Takker for svar onkeljan, skal se litt nærmere på de merkene:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...