Gå til innhold

Gamecube, en konsoll for barn?


zeox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter mitt syn så er det mest barnespill på gamecube. Eks. Super mario, pikmin, luigi's manison, super smash bros melee, starfox og alle barnespillene på xbox og ps2 er på gamecube(som jeg vet, men nesten alle ivertfall). Og en annen ting er at GC ikke er så særlig avansert å bruke i forskjell til ps2 og xbox(Eks. skifte spill). På grunn av den enkle psOne'akti luken, veldig enkel.

Lenke til kommentar
Og en annen ting er at GC ikke er så særlig avansert å bruke i forskjell til ps2 og xbox(Eks. skifte spill). På grunn av den enkle psOne'akti luken, veldig enkel.

 

Ehh... avansert? OK, det er litt teit at maskinen må være på hvis man skal skifte spill på Ps2 og X-box, men å kalle det avansert er vel å overdrive litt, er det ikke?

 

Utenom det så må det jo sies at de aller fleste mennesker ser på TV-spill som leketøy, og derfor en barneting, enn om det er X-box, Ps2, eller Gamecube. GTA3 eller Barbie Make-up Studio.

 

90% av alle de "voksne" titlene som kommer bruker egentlig bare "voksen"-stempelet for å virke kulere hos 12-åringer, siden en hvilken som helst "voksen" person vil vri seg i smerte ved de utallige klissne klisjeène som pryder F.Eks: RE, GTA3:VC, Eternal Darkness, Shenmue 2, Splinter Cell, og så godt som alle andre "voksne" spill.

 

Utenom det, så er faktisk noen av disse spillene mine yndlingspill, siden man kan finne masse godt gameplay, god stemning og til og med litt interresante biter av story hvis man ser vekk fra de heslige delene.

 

Og hvis man ser vekk fra de sukkersøte delene av Super Mario Sunshine, Luigi's Mansion, og Pikmin så vil man også finne godt gameplay, god stemning, og, på et rart meta-kulturelt plan, interresante biter av story.

 

Og når man blir for "voksen" for å spille gode spill og har gjort seg ferdig med Vice City... vel... da kan man sitte der med Dark Angel, Blade 2, State Of Emergency, og alle de andre "voksne" spillene.

Lenke til kommentar

Folk med følgende holdninger bør styre unna gamecube:

 

- "Petter Solberg er min største helt"

- "Jeg ser ikke på tegnefilmer, alt som er tegnet er for barn"

- "Heia alle realistiske fps-spill for konsoll"

- "Babes og raske biler er nøkkelen til et godt spill"

- "Jeg lever for sport!"

- "Japanere er små idioter, la oss kjøpe en konsoll laget av genier fra USA"

- "Jeg kan tenke meg å bruke penger på å se og høre en virtuell britney"

Lenke til kommentar

En annen ting er at "barnespill" er altfor korte og enkle for voksne personer,mens de spillene for de mer voksne er mer spennende for de er egentlig mye lengre og mer krevende.Hater og tulle bort penger på et enkelt dritspill som man runder innen 10 timer.

Men gamecube er mest ment for de yngre,de sier Nintendo selv også.

Kanskje det hjelper og høre på folka selv bak gamecube og ikke bare på seg selv.

Jeg tror gamecube vil floppe til sist.

Men en ting:Sjefen over spilling er PCen.dEN SLÅR PS2,XBOX og GAMECUBE LANGT NED I BAKKEN.

Best spill er pc-spill og det er artigere med en pc for der kan fin-tune alt,men det kan du ikke med konsoller.

Lenke til kommentar

Jeg er også enig i at Gamecube kan ha et "barnslig" stempel på seg.

Gamecuben lider nok litt pga. tidligere utgivelser fra Nintendo. Nintendo har jo hele tiden vært den "snille" konsollen som har vært "barnevennlig"

Alle spill skulle jo på død og liv alltid ha noe "Mario" eller "Donkey Kong" i seg. Jeg synes spesielt N64 var helt avskyelig når det gjaldt dette.

Men Nintendo ser ut til å ha skjerpet seg etterhvert. Til GC får man jo faktisk tak i relativt bra spill som går ut på helt andre ting enn å bare hoppe og sprette rundt med ekle Mario figurer.

Lenke til kommentar
En annen ting er at "barnespill" er altfor korte og enkle for voksne personer,mens de spillene for de mer voksne er mer spennende for de er egentlig mye lengre og mer krevende.Hater og tulle bort penger på et enkelt dritspill som man runder innen 10 timer.

Men gamecube er mest ment for de yngre,de sier Nintendo selv også.

Kanskje det hjelper og høre på folka selv bak gamecube og ikke bare på seg selv.

Jeg tror gamecube vil floppe til sist.

Men en ting:Sjefen over spilling er PCen.dEN SLÅR PS2,XBOX og GAMECUBE LANGT NED I BAKKEN.

Best spill er pc-spill og det er artigere med en pc for der kan fin-tune alt,men det kan du ikke med konsoller.

 

Jeg skulle likte å se den quoten der Nintendo sier at Gamecube er ment for barn! Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Dere trekker ofte inn mario,luigi, peach, donkeykong osv.. hvor mange sånn spill er det gommet på Gamecube a? 3 eller noe, INGEN av dere som har sagt noe her i det siste har noe som heslt erfaring med Gamecube det er jeg helt sikker på.

Lenke til kommentar
He He..

 

Gamecube fansen må jeg si er ganske spesielle, og kanskje litt hårsåre...

 

:D

 

 

Kan du nevne en ting i denne tråden som tilsier at gamecube fans er hårsåre?

 

Dessuten begynner jeg å bli lei av at hver gang noen har en saklig diskusjon rundt gamecube så kommer du med en eller annen idiotisk uttalelse, vennligst slutt med det.

 

Tilbake til temaet: Nei gamecube er ikke en barnekonsoll, den er en konsoll for folk som liker gode spill og ikke bryr seg om at hvert eneste spill som kommer ut til konsollen ikke inneholder minst 42 liter med blod e.l.

Lenke til kommentar

Artig diskusjon.

 

1. NGC-kontrollen er finfin i bruk, men designen er ikke konsistent med hovedboksen, og stikkene føles litt billige.

 

2. Dette med at såkalte "voksne" spill kalles det for å tiltrekke tolvåringer, har jeg sett med egne øyne at fungerer. Vice City er kongen i skolegården.

 

3. Ja, Nintendo gjør klokt i å gi ut egenproduserte kvalitetsspill i tillegg til alt "kommer på alle konsoller"-søppelet. Det gir dem en egen profil, noe Xbox og PS2 i stor grad mangler. Luigi's Mansion, Super Mario Sunshine og Super Monkey Ball er dessuten gode og underholdende spill, så hvorfor klage?

 

På den annen side: hvis ingen lenger kjøpte konsoller, ville ikke Sony, MS og Nintendo lenger kunne tjene penger på standardmonopolene sine. Som (jeg tror det kom fra LED) nevnte i en tidligere tråd; Hadde det ikke vært fint om alle spill kunne spilles på alle maskiner som var kraftige nok? Derfor: boikott konsoller! (Og boikott MS, hvis du tør.)

Lenke til kommentar

Om vi med gamecube er spesielle/hårsåre? - Nei. Poenget er bare at vi ikke ser ned på ps2 / xbox, og sier dumme uttalelser som ikke er basert på noe. Xbox fansen og til dels ps2 fansen rakker som oftest ned på alle andre fordi de er i flertall, og sitter der alle sammen med sin sega gt + jsrf xbox pakke som de er fornøyde med at de kjøpte billig på elkjøp, og absolutt må lage topic om.

 

Kan dere ikke bare kutte ut usaklige fjortis-uttalelser om at gamecube er en konsoll for homofile 12-åringer?

 

 

Jeg er så sinnsykt lei topicer med noe lignende innhold som dette:

 

Jeg sKal ha et xbox billllig!!! Hvor er billig :D pakke,,, men det skal være :p kule spill!!! :lol:

 

Ps: gamecube er en lilla konsoll for folk som ikke har kommet i puberteten :p:p:p:lol::lol: 8)

Lenke til kommentar
Ehh... avansert? OK, det er litt teit at maskinen må være på hvis man skal skifte spill på Ps2 og X-box, men å kalle det avansert er vel å overdrive litt, er det ikke?

 

Det jeg skulle fram til var at "småe" unger forstår seg bedre på gc enn xbox og ps2. Det mener jeg iværtfall.

Lenke til kommentar

Ehh? Små unger forstår seg bedre på GC en Xbox og PS2? LoL det er det dummeste jeg har hørt.. Altså små unger bruker bare konsollen til spill. Det er det ingen tvil om, de er ikke interessert og chippe og ditt a datt? Og når man skal spille et spill på hvem som helst av konsollene. Er det like "vanskelig" starte det.. du brukte vanskelig;P Altså åpne spillern, putte cden i og lukke, det er vel det tørreste argumente jeg har hørt på at Gamecube er barnslig :D

Lenke til kommentar
He He..

 

Gamecube fansen må jeg si er ganske spesielle, og kanskje litt hårsåre...

 

:D

 

 

Kan du nevne en ting i denne tråden som tilsier at gamecube fans er hårsåre?

 

Dessuten begynner jeg å bli lei av at hver gang noen har en saklig diskusjon rundt gamecube så kommer du med en eller annen idiotisk uttalelse, vennligst slutt med det.

 

Tilbake til temaet: Nei gamecube er ikke en barnekonsoll, den er en konsoll for folk som liker gode spill og ikke bryr seg om at hvert eneste spill som kommer ut til konsollen ikke inneholder minst 42 liter med blod e.l.

 

Bare en ren observasjon i fra flere tråder jeg leste ang. Gamecube her på førstesiden av konsoll, ikke noe fientlig ment overhodet, men som sagt en ren observasjon og min mening. Jeg liker ikke tonen i innlegget ditt, men ut i fra meldingsantallet ditt ser jeg at du ikke har blitt skikkelig varm i trøya ennå. Ditt innlegg betyr ikke noe mer enn andres her, og om andre har forskjellige syn på sakene enn deg, syntes jeg du bør respektere det, akkurat som om jeg ikke hakker ned på deg fordi du misliker Xbox :wink:

Lenke til kommentar
Ehh? Små unger forstår seg bedre på GC en Xbox og PS2? LoL det er det dummeste jeg har hørt.. Altså små unger bruker bare konsollen til spill. Det er det ingen tvil om, de er ikke interessert og chippe og ditt a datt? Og når man skal spille et spill på hvem som helst av konsollene. Er det like "vanskelig" starte det.. du brukte vanskelig;P Altså åpne spillern, putte cden i og lukke, det er vel det tørreste argumente jeg har hørt på at Gamecube er barnslig :D

 

Jeg mener ikke den er barnslig på grunn av det, men mer basert for unger,liksom. :roll: Hvis ikke, så glem hele greia. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...