katet Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Jeg vurderer å kjøpe et Canon EOS 400D.. Lurer i den sammenheng på hvor stor minnekort jeg bør kjøpe? Hvor stor plass trenger jeg da jeg ikke er særlig intressert i å tømme kortet vær dag? Har lese/skrive hastighet noe å si?
MoDzoNa Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 2gb minimum vil nå jeg anbefale. Og så rask lese/skrvie hastighet som du finner.
Black Star Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 2gb minimum vil nå jeg anbefale. Og så rask lese/skrvie hastighet som du finner. 9052368[/snapback] Men velg Sandisk i det minste. Billigere kort kan være ustabile, og du risikerer å miste noen hundre bilder om det bestemmer seg for å krasje på det minst passende tidspunkt. Et Sandisk 60x kan være raskere enn et <ukjent merke> 150x.
katet Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Skrevet 11. juli 2007 Takker for tips.. Bare å vente på neste lønninga, som er en stund til
Wipeout Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Du trenger i praksis ikke noe raskere kort enn SanDisk Ultra 2 til et 400D. Kameraet klarer ikke å matche overføringshastigheten til et Extreme 3 eller Extreme 4 uansett. Du vil nok merke at det går raskere å føre over via kortleser på Extreme serien. Jeg ville gått for Extreme 3 serien, da denne begynner å bli relativt billig nå. Ville gått for 2 2GB brikker isteden for 1 4 GB brikke selv da, bare sånn i tilfelle det skulle skje noe med kortet.
starks Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Min erfaring er at det er bedre med flere, mindre minnekort. Kjipt hvis du ødelegger et kort på ferien, og mister alle bildene. Har du to kan du sikkerhetskopiere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå