Gå til innhold

Bildekritikk: 2 dagers fangst (nybegynner på SLR)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Digget bilde nr 6 og 25! :)

Bilde nr 15 blir litt rotete når du har den uklare lilla blomsten nederst i venstre hjørne, foran den du har fokusert på.

Hvor er bildene tatt fra?

Sikter spesielt til de med fjellene, elva og broa.

Endret av pwned
Skrevet
Digget bilde nr 6 og 25! :)

Bilde nr 15 blir litt rotete når du har den uklare lilla blomsten nederst i venstre hjørne, foran den du har fokusert på.

Hvor er bildene tatt fra?

Sikter spesielt til de med fjellene, elva og broa.

9045037[/snapback]

Takk for det.

Artig at du likte nr 25. Var faktisk litt spent på om noen i det hele tatt (bortsett fra meg) ville synes det var noe interresant :D

Er enig i din kritikk på nr. 15 ja

Bildene er tatt i Romsdalen.

Skrevet

Fine bilder! Velkommen til speilrefleksverdenen.

På bilde nummer 2 - 5 har du vært litt uheldig med lyset. Været er disig / skyet. Sånt vær egner seg dårlig til landskapsbilder.

prøv heller klarvær med kveldssol!

Skrevet (endret)
Fine bilder! Velkommen til speilrefleksverdenen.

På bilde nummer 2 - 5 har du vært litt uheldig med lyset. Været er disig / skyet. Sånt vær egner seg dårlig til landskapsbilder.

prøv heller klarvær med kveldssol!

9045167[/snapback]

Helt enig, dette var en skikkelig gråværsdag. Men bilde nr 6 og 7 er faktisk tatt samme dag og i samme slags vær. Men det er vel noe med at mye grå himmel "spiser opp" glansen i bildet? Eller kanskje også lysretningen (motlys vs. medlys)?

Endret av theSaint
Skrevet

Bilde nr to har potensiale. HDR kunne gjort noe stort utav det, tror jeg. Bilde 6 kunne du med god samvittighet kjørt mye høyere lukkerhastighet på. Alt blir veldig blasst, og himmelen+elven virker utbrent. Igjen, tror HDR kunne gjort underverker med også dette, eller, du kan se hva du får til i PS/ Lightroom med å lage kunstig ulike eksponeringer (fill light, exposure, svartnivå osv) Men det å ta slike landskapsbilder som du har tatt, er nesten umulig å få bra til (synes iallefall jeg, som i likhet med deg, er nybegynner) i såpass grått og dust lys. Blomsten i bilde nr 19 var veldig bra, litt mye fyll rundt selve motivet, men likevel, bra fokus og, ja:)

Skrevet
Bilde nr to har potensiale. HDR kunne  gjort noe stort utav det, tror jeg. Bilde 6 kunne du med god samvittighet kjørt mye høyere lukkerhastighet på. Alt blir veldig blasst, og himmelen+elven virker utbrent. Igjen, tror HDR kunne gjort underverker med også dette, eller, du kan se hva du får til i PS/ Lightroom med å lage kunstig ulike eksponeringer (fill light, exposure, svartnivå osv) Men det å ta slike landskapsbilder som du har tatt, er nesten umulig å få bra til (synes iallefall jeg, som i likhet med deg, er nybegynner) i såpass grått og dust lys. Blomsten i bilde nr 19 var veldig bra, litt mye fyll rundt selve motivet, men likevel, bra fokus og, ja:)

9045356[/snapback]

Er så fersk med speilrefleks at her går alt på auto foreløpig, så da blir vel landskapsbildene nokså tilfeldig utseende tenker jeg

Kommer nok ganske snart til å prøve å sette meg inn i manuell fotograferings fantastiske verden :D

Skrevet (endret)
Blomsten i bilde nr 19 var veldig bra, litt mye fyll rundt selve motivet, men likevel, bra fokus og, ja:)

9045356[/snapback]

Lasta opp en beskåret versjon av nr 19, se om det ble bedre nå :)

EDIT: 2 forskjellige beskjæringer, syns selv den siste ble best.

Endret av theSaint
Skrevet

Mange fine bilder her. Du har vert i Åndalsnes? Den bruen der er mellom Dombås og Åndalsnes er det ikke? Og romsdalshorn også. En utrolig fin plass.

Det er alt jeg har å si. Jeg finner det vanskelig å gi konstruktiv kritikk når jeg må velge mellom så mange bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...