Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kun Lokal tilkobling | Ingen surfing


Anbefalte innlegg

Hei, håper noen kan hjelpe meg...

 

Har en bærebar HP med Vista, Motorolamodem fra Get og D-link: DI-524 trådløs router.

Under installeringen av routeren, når alt er ferdiginstallert, sjekker den tilgangen til internett, og får fram at det ikke er tilgang. Under system tray iconet for trådløst står det at jeg er koblet til, men kun lokalt. Får ikke surfet trådløst, men kobler jeg til en nettverkskabel enten fra hub'en eller routeren får jeg surfet glatt, så det er ikke Get som er problemet så vidt jeg vet. kommer meg lett på andres usikrede nettverk.

 

Noen som har noen idè?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket om det trådløse kortet er satt opp til å motta ip-adresse automatisk? Om ikke annet bør det være like innstillinger som på det kablede nettverkskortet.

 

redigert: Har ikke så mye erfaring med Vista, mulig vista klarer å styre dette selv

Endret av Tean
Lenke til kommentar
Har du sjekket om det trådløse kortet er satt opp til å motta ip-adresse automatisk? Om ikke annet bør det være like innstillinger som på det kablede nettverkskortet.

 

redigert: Har ikke så mye erfaring med Vista, mulig vista klarer å styre dette selv

9042795[/snapback]

 

 

Alle boksene er huket av, så jeg regner med det....

Er ikke så veldig PC-nerd, så jeg er ikke helt sikker da...

Lenke til kommentar

Tipper dette skyldes at du kun kan bruke en macadresse mot GET.

Når du kobler deg opp trådløst etter å ha testet maskinen med kabel så har den ikke ledig IPadresse lengre.

Prøv å skrive ipconfig /release (start, kjør, CMD <enter>) når du har kabelen tilkoblet og koble deg så til trådløs og forny ipadressen. Hjelper ikke dette så slå av modemet en stund.

Lenke til kommentar

-Når jeg prøver ipconfig /release i cmd får jeg til svar at: denne operasjonen krever forhøying.

 

-Om du med TP mener kabel (Litt grønn her) så fungerte den både tilkoblet rett fra modem og videre via router.

 

- Har oppdaget at WAN-symbolet på routeren ikke er stabilt men blinker.... Vet ikke om dette er viktig

Lenke til kommentar
Deler ISP'en din ut IP, eller er edt meningen at du skal sette den selv? Sjekk evt. ark du fikk når du bestillte internett.

 

EDIT: Skriveleif

9052032[/snapback]

 

 

Eneste jeg fikk fra Get var et ark med kundenummer og slikt... Ikke noe teknisk info what so ever...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...