Gå til innhold

Bærbar til musikkproduksjon


Anbefalte innlegg

Sjalabaizz!!

 

Har planer om å anskaffe meg laptop til musikkproduksjon; Cubase4, div samplere, plugins ++

Bør vel ha en 17" så en får mest mulig plass på skjermen, 2 ghz cpu, 160-200 gb hd 7200rpm, minimum 2 giga minne. (Turbominne er jeg usikker på).

Bør oxo ha mulighet for tilkobling av dockingstasjon, for bl.a. større skjerm.

Studioet vil for det meste være stasjonært men må ha mulighet til portabilitet for kreative stunder i Langtvekkistan.

Sorry har lite peil på laptoper. Er der konkrete maskiner man anbefaler til dette og andre man bør styre unna ?

Setter stor pris på tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan leve med 15" skjerm i.o.m jeg skal bruke docking og større ekstern skjerm. Tenkte på Compal ifl90+ (Men kan kun leveres med USB dockingstasjon?), Zepto Znote 6625WD, el. Dell Inspiron 1520.

Har lite peil på docking..Veit ikke noe om de andre kan leveres med dette.

Noen som veit ?

 

Takker :D

Lenke til kommentar

Åssen lydkort har du?

9044152[/snapback]

[/quot

 

For tiden bruker jeg Line6 Toneport UX2 USB kortet, funker det :)

Noen som har konkrete forslag til top notch 15" el 17" laptop, med muligheter for docking? Forstod det sånn at både Zepto´n og Compal´n ikke har mulighet for dette.

Hmm.. Må vel bli Dell. Kanskje en bør vente til Vostroen blir lansert :hmm:

Lenke til kommentar

Herre jemini..

 

Planen var å anskaffe en top notch bærbar med dockingstasjon.

Snakka nettopp med Dell, hverken Vostro el Inspiron modellene leveres med dockingstasjon..

Han anbefalte Precision M90 ( som kan leveres med docking) til musikk-produksjon hadde solgt flere av denne til det. XPS1710 kan oxo leveres med docking men han meinte M90 hadde bedre ytelse og mere stabil til musikkproduksjon.

Uansett, blir altfor dyrt.

Noen som veit om en stabil, kraftig 17" (el 15") med nevnte specs som kan leveres med docking, til en tålelig pris ?

 

Takker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...