Gå til innhold

HD kamera og avspilling til TV, HDMI utgang


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe et HD kamera og ønsker MiniDV som lagring og kameraet må ha AV inngang slik at jeg kan spiller tilbake redigert produkt til tape.

 

De kameraene jeg har sett på er:

Canon HV10, Canon HV20, Sony HDR-HC5E og Sony-HC7E.

(Det er de eneste som dukker opp på akam.no når jeg taster inn 1080i og miniDV som lagring)

 

Canon HV10 frister mest pga størrelsen...=)

 

Jeg er klar over at for å få HD kvalitetet på TV må jeg koble kameraet til TV .(Dersom jeg ikke har HD DVD spiller og spesielle DVD plater å brenne på + brenner)

 

Men nå er det noen som også sier at f.eks Canon HV10 ikke har utgang slik at man kan koble kameraet opp mot TV for å få HD kvalitet ? Hva er da vitsen ??

Det var visst dette som het HDMI utgang.

 

Noen som kan bekrefte dette? Dette må jeg jo ha . Finnes det ikke på Canon HV10 men på HV20? hva med sony sine utgaver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kobler kamera til HD-tv med medfølgende komponentkabel. Har Canon Hv10 selv og er utrolig fornøyd med det. Bildet det produserer er som å se ut av vinduet :) Valgte dette i stedet for Hv20 pga av størrelsen.. Angrer ikke et sekund, spesielt når prisen er så lav som nå 6995,- i en rekke butikker :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei :)

 

kameraet må ha AV inngang slik at jeg kan spiller tilbake redigert produkt til tape
Du bruker vell firewire til overføring av video, ikke AV tilkoblinger. Jeg har kun jobbet med litt større modeller (PD150, 170 o.l.) Men regner med denne funksjonen er med på billig-kameraer og?
Lenke til kommentar
Du kobler kamera til HD-tv med medfølgende komponentkabel. Har Canon Hv10 selv og er utrolig fornøyd med det. Bildet det produserer er som å se ut av vinduet :) Valgte dette i stedet for Hv20 pga av størrelsen.. Angrer ikke et sekund, spesielt når prisen er så lav som nå 6995,- i en rekke butikker :thumbup:

9041948[/snapback]

 

 

Hei!

ja så da får du HD kvalitet selv om du ikke har HDMI utgang?

Hva er det som er så spesielt med HDMI utgang ?

 

For tiden har vi ikke HD tv, men jeg kan vel koble Canon HV10 til et vanlig TV også regner jeg med.

Lenke til kommentar
HDMI sender lyd og bilde i samme kabel, komponent kabel gir kun bilde

9042959[/snapback]

 

Jeg ble litt forvirret nå. Jeg skrev nå til et firma på nettet som selger både Canon HV10 og HV20, og de sier at en trenger en HDMI utgang dersom en vil koble kameraet direkte opp mot et HD TV og få HD kvaliteten..

 

Men sies det er på forumet at det ikke stemmer...?

Lenke til kommentar

Som jeg sa tidligere, har jeg dette kamera selv, og kan konstatere at du får Hd- kvallitet via komponent. HDMI skal i teorien gi et litt bedre signal, da bilde og lyd blir overført digitalt, men sammeligninger med Hv20, som har samme optikk og sensor som Hv10, men HDMI utgang, viser at forskjellen i praksis er uhyre liten.

Beklager for en litt semiakotisk formulering ;)

Lenke til kommentar
Som jeg sa tidligere, har jeg dette kamera selv, og kan konstatere at du får Hd- kvallitet via komponent.
Bruker du da component eller composit (to forskjellige ting)? Composit er den tradisjonelle gule kabelen til video, (og rød+hvit til lyd følger normalt med i samme "kabelgruppe"). Component er tre kabler til video, og ingen til lyd. Så vidt jeg vet ihvertfall. Jeg vet noen blander disse, så jeg spør for sikkerhets skyld :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...