Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister nettet under nedlastning...[LØST]


Anbefalte innlegg

Har et problem som er ganske så irriterende.. Mister nettet når jeg laster ned noe fra azureus, dc++ osv.

 

Når dette skjer er jeg nødt til å disable nettverkskortet, for så å enable det igjen. Da mottar jeg ip adresse på nytt og nettet er oppe og går igjen.

 

Jeg spiller mye på nettet. Dvs. Americas Army og bf2 og det går som smurt.

 

Får internett fra canal digital. Har snakket med de, men det eneste de har å si er:"Du har nok mest sannsynlig et virus"

 

Noen som har opplevd noe lignende?

 

 

Har et Thomson kabelmodem

 

Har også lagt merke til at jeg mottar pakker hele tiden... Uansett om jeg er koblet til en nettleser eller ikke.... :cry:

Endret av olavandre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En mulighet er at modemet rett og slett ikke takler trafikken. Har hatt lignende problemer to ganger tidligere og begge gangene hjalp det å skifte modemet. Den ene gangen var modemet ødelangt, den andre klarte det rett og slett ikke å takle p2p trafikk.

Lenke til kommentar
En mulighet er at modemet rett og slett ikke takler trafikken. Har hatt lignende problemer to ganger tidligere og begge gangene hjalp det å skifte modemet. Den ene gangen var modemet ødelangt, den andre klarte det rett og slett ikke å takle p2p trafikk.

9013196[/snapback]

 

 

Jeg hadde et terayon modem før og da funket alt slik som det skulle, i en viss periode vel og merke. Drev vel på å lasta ned i noen mnd før jeg fikk det problemet som jeg sliter med nå.

 

Nå har jeg nettopp fått et nytt modem av merket thomson og problemet er der fortsatt.

 

Dette er så ufattelig plagsomt!

 

Kan det være nettverkskortet mitt som det er feil med??

Lenke til kommentar

Samme her. . . Har et Zyxel 660HWT som fungerer når det vil. Når jeg legger litt trykk på båndbredden (les:30 faner i firefox eller laster ned bilder fra kompis via utorrent) låser routeren seg helt, finner ikke nett, eller lan. :nei:

 

Når jeg avslutter prosessen(f.eks skrur av utorrent) tar det ett sekund, og så er båndbredden normal. :cry:

 

Er det noen fix'er for dette?

Lenke til kommentar

Nå har jeg installert zonealarm pro. Og siden man må restarte maskinen etter

en slik install gjorde jeg så. Når maskina starta igjen prøvde jeg å starte nedlasting med azureus. Dette funka visst og nå har jeg lasta ned i 15 min med en hastighet på 730kb\s. Det vanlige har vært at jeg har kunnet lastet ned i noen få minutter bare... maks 5 min!!

 

Det som også har skjedd under install av zonealarm er at norton antivirus har slutta å fungere.

 

Vet ikke hva som kan ha gjort at jeg får til å laste ned nå?

 

Zonealarm eller norton??

 

Eller begge deler? :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg restarta maskina igjen og nå er norton 2007 oppe og går som før.

 

Har på dette tidspunkt lasta ned i 10 minutter uten å miste nettet. Det virker som at det var zonealarm som gjorde at jeg ikke mista nettet....

 

Jaja, glad jeg fant ut av det :)

 

Takk til dere som har tatt tid å svart meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...