Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi skal kjøpe dig. kamera for første gang. Har lest en masse, og blitt stadig mer forrvirra :roll:

 

Men vi har nå bestemt oss, tror vi da, for et HP 850. Kommer selvfølgelig til å savne muligheter for manuell fokus og ekstern blitz, men det er tross alt ikke særlig ofte jeg bruker det i dag, og HP sin linse er mye mer lyssterk enn den jeg har på canon speilrefleksen pr i dag. Er det noen som har erfaringer med dette kameraet? Eller er det noen som har andre gode alternativer i ca samme pris klasse?

 

Et annet lite spørsmål. Hva har dere som har ok. dig kamera gjort med den ev. speilrefleksen dere har? Bruker dere den? Eller er det bare å selge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Vi skal kjøpe dig. kamera for første gang. Har lest en masse, og blitt stadig mer forrvirra :roll:

 

Men vi har nå bestemt oss, tror vi da, for et HP 850. Kommer selvfølgelig til å savne muligheter for manuell fokus og ekstern blitz, men det er tross alt ikke særlig ofte jeg bruker det i dag, og HP sin linse er mye mer lyssterk enn den jeg har på canon speilrefleksen pr i dag. Er det noen som har erfaringer med dette kameraet? Eller er det noen som har andre gode alternativer i ca samme pris klasse?

 

Et annet lite spørsmål. Hva har dere som har ok. dig kamera gjort med den ev. speilrefleksen dere har? Bruker dere den? Eller er det bare å selge?

 

Vær oppmerksom på at HP850 ser ut til å ha litt stabilitetsproblemer. Kameraet krasjer. To kamera kjøpt av kolleger på jobben min har begge låst seg i jula, og nå forsker de på hvordan å få nullstilt dem. Det er muligens snakk om å ta ut batterier mens kameraet er på, og så la det

ligge natten over uten strøm...

 

Jeg tror ville anbefale Olympus 730 for seriøse hobbyfotografer.

Eller kanskje den nye 5050 hvis man vil legge så mye penger i det.

 

Selv har jeg Fuji S304 og er godt fornøyd. Den har svakheter som innendørs/festkamera, men man lærer seg og jobbe seg unna dem.

 

Mitt speilreflekskamera druknet under en teltovernatting. Like greit...

Lenke til kommentar

Du kan jo evt beholde speilrefleksen for actionbilder. Digitalkameraene har en tendens til å være litt treigere enn speilrefleks, om du ikke vil punge ut med masse penger for digital speilrefleks. Evt. er Fuji 602Z en mulighet.

Uansett, jeg tror du vil bli positivt overrasket over dagens digitalkamera, og jeg kan godt anbefale Olympus C-730UZ om du liker å zoome. Ved hjelp av en adapter kan du også bruke alle linsene dine fra speilrefleksen, og stativene du eventuelt har fra før av vil fungere minst like godt på dette kameraet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...