Gå til innhold

Nedgradere PSP'ens Firmware?


Olaus

Anbefalte innlegg

Har sett over her og jeg fant ut at jeg har 2.71 som min firmware.

Eneste problemet er at jeg har TA-082, så da fant jeg ikke noe om hvordan nedgradere med det kortet.

Fant ikke noe om det i guidene over, bare uten TA-082.

Kan noen fortelle meg hvordan?

 

 

EDIT: skrivefeil som er endret

Endret av Olaus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fins 2.71 downgraderer for TA-082 kort, eller så var det for 2.80. Men vi er litt late å skrive det xD Men om du har GTA eller Lumines, så kan du bruke de andre downgraderere (:

 

Hvis du går på guide til meg og AnaXyd igjen, og går på 2.80, så er det en downgraderer der til TA-082 kort (: Vet ikke hvor stor sjanse det er å bricke sin PSP, men den er lav.. Har ikke prøvd det selv for å si det sånn.

Lenke til kommentar

TA-082 downgrader by Dark_AleX/Mathieulh/Harleyg

 

This is an application to downgrade a ta-082 unit running 2.71 firmware and HEN-D

to 1.50, although teoretically can downgrade to any version, but only 1.50 has been tested.

 

The application, at the moment of writing this readme was tested in 5 psp's, with 5 success.

As always, this kind of application have risks, this one in concrete write to idstorage area

of nand.

 

The authors don't get responsabilized of any damage that may happen by the use of this

unlicensed software. You are on your own when doing it.

 

The method of ta-082 downgrade is based on research on hardware-downgraded ta-082 selled in ebay.

We realized that the process was not very complex, and easy to imitate by software.

 

READ CAREFULLY THE INSTRUCTIONS AND DON'T SKIP ANY STEP

 

Instructions

------------

 

- Copy the UPDATE and idstoragechange folders into /PSP/GAME/

- Get the official sony 1.50 eboot and put it in the /PSP/GAME/UPDATE folder with the name of

UPDATE.PBP

 

- Run HEN-D if you are not already running it.

 

- Execute the idstoragechange. It needs 75% battery.

It will change some keyes of your idstorage needed to downgrade the ta-082.

 

- The program will exit to the XMB. Now execute the generic downgrade, which will show in the xmb

as "Update X.YX" in the psp language.

 

- The generic downgrader will also need 75% battery. IT will downgrade your psp to 1.50.

 

- At the end, it will ask you to press X to restart the psp. Do it.

 

- If all went fine, you'll receive a blue screen telling you to press O. Do it, and reenter your settings.

Welcome to 1.50.

 

- If things didn't go that fine, you'll have a non-functional psp, aka brick.

You accepted that risk, remember.

 

Many thanks to the betatesters

 

Caramona, Serge, Lagon, Marcos, Combes and Marco Antonio Paulino.

 

Btw, We are sad that yoshihiro left the scene, he is a great dev and will be missed. Thanks for all!

 

Det er det det står, er litt usikker, vil ikke brikke psp'en heller :thumbup:

Lenke til kommentar

Altså, du skal kopiere UPDATE mappa and idstoragechange i GAME mappen. Altså, i den filen du lastet ned, så var det en mappe som het UPDATE. Også må du kjøre HEN-D før du kjører idstoragechange som skal ligge i GAME i PSP'en XMB.

 

EDIT: Anbefaller deg å bruke Easy Downgraderer 2.71 TA-082 siden jeg syns du har lite kunnskaper med PSP. Det er mye lettere å bruke Easy Downgraderer, da legger programmet inn riktig filer på rett sted, og det står klart og tydelig hva du skal gjøre på pc'en.

Endret av Uylum2
Lenke til kommentar

XMB er hovedmenyen til PSP'n der du finner musikken, bildene, filmene dine osv. Det er altså den menyen du kommer til når du starter PSP'n.

 

Har du fått det til? Easy downgraderen skal være veldig lettvin, da den laster inn alle filene for deg, på riktig sted. Du trenger bare å trykke litt på PSP'n, og plutselig er det gjort.

Lenke til kommentar

- (Edit by csfreakno1: READY)

- (Edit by csfreakno1: Start the 2.71_TA-082_-_1.50.exe. Install the Files to the PSP)

 

- Run HEN-D if you are not already running it.

 

- Execute the idstoragechange. It needs 75% battery.

It will change some keyes of your idstorage needed to downgrade the ta-082.

 

- The program will exit to the XMB. Now execute the generic downgrade, which will show in the xmb

as "Update X.YX" in the psp language.

 

- The generic downgrader will also need 75% battery. IT will downgrade your psp to 1.50.

 

- At the end, it will ask you to press X to restart the psp. Do it.

 

- If all went fine, you'll receive a blue screen telling you to press O. Do it, and reenter your settings.

Welcome to 1.50.

 

- If things didn't go that fine, you'll have a non-functional psp, aka brick.

You accepted that risk, remember.

 

Many thanks to the betatesters

 

Caramona, Serge, Lagon, Marcos, Combes and Marco Antonio Paulino.

 

Btw, We are sad that yoshihiro left the scene, he is a great dev and will be missed. Thanks for all!

 

 

Hvor/hva er generic downgrade?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...