Gå til innhold

Radeon 9600 vs. GeForce Go 8400M GS 128mb?


$ig

Anbefalte innlegg

hei, jeg har en stasjonær pc med et radeon 9600 128mb kort fra 2003, så lurer jeg på om det grafikk kortet (GeForce™ Go 8400M GS 128mb) som sitter i den nye lille dell pcen (XPS NotebookTM M1330) er bedre enn det jeg har i min stasjonære, anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, jeg har en stasjonær pc med et radeon 9600 128mb kort fra 2003, så lurer jeg på om det grafikk kortet (GeForce™ Go 8400M GS 128mb) som sitter i den nye lille dell pcen (XPS NotebookTM M1330) er bedre enn det jeg har i min stasjonære, anyone?

9002225[/snapback]

Vil tro det er litt bedre ikke så veldig mye, 8400 er jo da det billigste DX10 kortet som befinner seg på markede. hvis du har lyst å få 9600 kortet ditt kan du jo prøve å overklokke det til samme nivå som 8400 :)

Lenke til kommentar
hvordan overklokker jeg et radeon 9600 kort?

9003022[/snapback]

Hvis jeg ikke tar heeelt feil laster du ned en modifisert driver som du sikkert finner her der finner du også ATi Tool som er det letteste programmet å overklokke med :)

 

OBS!! Du må holde øye med tempraturen! ikke over 90* C Load (det vil si under stress) og du mister alt av garanti osv ved overklokking dette gjør du på egen risk. Have fun!

Endret av SirSalemonsen
Lenke til kommentar

Sjekk også om 9600-kortet ditt er passivt eller aktivt kjølt. Jeg har et 9600 256MB liggende, og det har kun en fislete aluminiumsplate på GPU. Ble svært varm da jeg forsøkte å overklokke kortet. 9600 Pro og XT har som regel viftekjøling da.

 

Uansett, 8400GS er nok kjappere enn et 9600-kort. Sistnevnte har ikke de helt imponerende spesifikasjonene. Kjør noen benchmarks og sammenlikn.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
hvordan overklokker jeg et radeon 9600 kort?

9003022[/snapback]

Hvis jeg ikke tar heeelt feil laster du ned en modifisert driver som du sikkert finner her der finner du også ATi Tool som er det letteste programmet å overklokke med :)

 

OBS!! Du må holde øye med tempraturen! ikke over 90* C Load (det vil si under stress) og du mister alt av garanti osv ved overklokking dette gjør du på egen risk. Have fun!

9003839[/snapback]

 

hmm, jeg skjønnte ikke helt hva jeg skulle laste ned fra den siden, (jeg er ikke helt PC dum), men det var inmari mye forskjellig der. Kunne du ha linket til den riktige driveren?

 

til smirnoff: det er et passivt kjølt, altså har det bare en aliminiums plate over GPUen, skal være forsiktig, men skal overklokkes litt :whistle:

Lenke til kommentar
hvordan overklokker jeg et radeon 9600 kort?

9003022[/snapback]

Hvis jeg ikke tar heeelt feil laster du ned en modifisert driver som du sikkert finner her der finner du også ATi Tool som er det letteste programmet å overklokke med :)

 

OBS!! Du må holde øye med tempraturen! ikke over 90* C Load (det vil si under stress) og du mister alt av garanti osv ved overklokking dette gjør du på egen risk. Have fun!

9003839[/snapback]

 

hmm, jeg skjønnte ikke helt hva jeg skulle laste ned fra den siden, (jeg er ikke helt PC dum), men det var inmari mye forskjellig der. Kunne du ha linket til den riktige driveren?

 

til smirnoff: det er et passivt kjølt, altså har det bare en aliminiums plate over GPUen, skal være forsiktig, men skal overklokkes litt :whistle:

9007437[/snapback]

Modified catalyst driver

Lenke til kommentar
Utan at eg veit det sikkert, så er nok Go 8400 Gs over dobbelt så kraftig som 9600. I tillegg så har det mykje ny teknologi som er nødvendig for ¨spele enkelte spel.

9014429[/snapback]

Et 8400 klarer ikke å drege noen spill (er nesten slik) Så med en annen kjøling kan man sikkert få 9600 bedre enn 8400 ^^

Lenke til kommentar

neppe, om eg ikkje huksar feil, så er 9600pro halvparten så bra som 9800pro. 9600 er dårligere enn 9600pro. Mitt 7300 kort er like bra som 9800pro kortet som eg har i ein annan pc. dvs 7300 er like bra som 9600. Da bør arvtageren til 7300, altså 8400, vere ganske mykje betre. Eg reknar også med at den klokker mykje betre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...