Gå til innhold

LAN-Box, Inspirasjonstråd for prosjekt!


Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

Jeg har gått på et nytt prosjekt (igjen, 5.), denne gangen går jeg bort fra hardware og pc, og over til nettverk og design. Planen er å gjøre om en gammel kasettspiller som fulgte med anlegget mitt jeg fikk for endel uker siden. Jeg har jo ikke brukt for en dobbel kasettspiller, så hvorfor ikke lage noe ut av den? Hadde noe liggende jeg kunne putte inn, så da var vi i gang! Mangler jo fortsatt noe, derfor ingen logg riktig enda. Skal kjøpe inn en 3Com Trådløs Switch med 4P, og en 5P Gigabit-Switch for høyhastighetsoverføring på LAN. Den trådløse er for de som vil sitte rundt omkring med laptopen sin uten å føle seg bundet av nettverkskabelen.

 

Her er en oversikt over hva jeg har og hva jeg trenger:

 

i_147284-300x200.jpg

- 3Com OfficeConnect Wireless 108 Mbps Router (M) - 524,-

 

5pgiga-3.jpg

- 3Com OfficeConnect Gigabit Switch 5 (M) - 435,-

 

3comoc-plus-3.jpg

- 3Com OfficeConnect Switch 8-port (H) - 0,-

 

IMGP1369Small.jpg

Kasettspiller (H) - 0,-

 

Totale kostnader hittil: 0,-

 

(M) = Må kjøpe

(H)= Har

 

Det er dette jeg har tenkt å putte inn, pluss evnt. en vifte og et lys eller to. Må bare finne en måte å finne strøm til dette på. Har en strømforsyning til en HUB (to faktisk) jeg tenkte på å bruke, må bare finne ut hvilke kabler jeg skal lodde vifta og lysene på :)

 

Her er spilleren strippet for deler og påbegynt modding:

 

 

IMGP1354Small.jpg

Fronten

 

IMGP1355Small.jpg

Innmaten

 

IMGP1356Small.jpg

Skruer, rot :p

 

IMGP1357Small.jpg

Begynt å file og sage litt med baufila her

 

IMGP1358Small.jpg

 

 

IMGP1361Small.jpg

 

 

IMGP1362Small.jpg

 

 

IMGP1363Small.jpg

 

 

IMGP1369Small.jpg

Sånn ser den ut atm.

 

IMGP1370Small.jpg

Dette er aluen til fronten jeg skal bruke :)

 

IMGP1371Small.jpg

 

 

 

Her er en tråd jeg opprettet for dette prosjektet i elektronikk-delen: Separere Power Output av Switch-board

 

Mvh

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er ikke så stor at den er upraktisk. Skal jeg bort til kompiser f.eks. er den kjempemessing ;) Portene skal ut foran, får se om jeg kutter ut LED's eller hva jeg gjør. Må finne ut av hvordan de funker de som sitter der fra før. For de er på motsatt side av kortet da vettu, typisk.. ;)

Lenke til kommentar

Det skal gå fint ;) Hvis ikke lager jeg til noe rør de går gjennom og inn igjen i kabinettet, noe ala jeg tenkte på med TP kablene som skal mellom switchene :) Der skal jeg få tak i et tynt rør som passer til kablene og feste til fronten, så det ser ltt fancy ut. tror om det? Skjønner du i det hele tatt hva jeg mener? :p

 

Det hadde vært kult, ja. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det til.

Lenke til kommentar
Det skal gå fint ;) Hvis ikke lager jeg til noe rør de går gjennom og inn igjen i kabinettet, noe ala jeg tenkte på med TP kablene som skal mellom switchene :) Der skal jeg få tak i et tynt rør som passer til kablene og feste til fronten, så det ser ltt fancy ut. tror om det? Skjønner du i det hele tatt hva jeg mener? :p

 

Det hadde vært kult, ja. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det til.

9000944[/snapback]

Nei.

 

Hehe. Svarte du på LED-saken først, eller sist? :p

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Alt kan brukes! ;) Du kan lage rack av de? Hovedkort i en, harddisk i en, PSU i en osv. Må til noen kabler, men hadde blitt kult det :) Bare fantasien setter grenser!

9016356[/snapback]

Muligens litt for stort for meg. ;) Om ikke lenge blir ALT samme kjørt på dynga. Tenker vi gjør det i slutten av sommeren en plass.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Prosjektet står fortsatt etter en uke på ferie i Tønsberg :) Jeg må vente til fattern kommer hjem og begynner på jobb, han skulle se om de ikke hadde noe jeg kunne bruke av switcher og routere der. Hvis ikke må jeg vente litt, innkjøp av Ipod og betaling av mobilregning står i veien.

 

Jeg kunne gått for en 10/100 switch til, men vil ha muligheten til Gigabit-overføring på LAN. Vi er flere som har Gb porter, så det hadde vært praktisk ;) Men, det finnes Cat5 og Cat6 kabler, hva er forskjell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...