Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/"Worklog" 94 Xantia


Anbefalte innlegg

Citroen Xantia

223 000 km

1994 Mod

1,9 TD

92hk

 

20 000kr ferdig reg og veiavgift ga jeg for vidunderet, eneste problem er at det er en del rust på høyre kanal, ellers er det en knall bil.

 

ikke la dere skremme av datoen på bildene =P

 

--------------------------------

 

post-66611-1183498120_thumb.jpgpost-66611-1183498129_thumb.jpg

post-66611-1183498139_thumb.jpgpost-66611-1183498148_thumb.jpg

post-66611-1183498154_thumb.jpgpost-66611-1183498162_thumb.jpg

post-66611-1183498171_thumb.jpgpost-66611-1183498180_thumb.jpg

post-66611-1183498192_thumb.jpgpost-66611-1183498204_thumb.jpg

post-66611-1183498210_thumb.jpgpost-66611-1183498220_thumb.jpg

Endret av parachute_X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grattis med kjøp av din første bil!

 

Ganske digg bil det! Sluker vel ikke så mye diesel heller vel?

Har du noen planer for vogna da? Første jeg hadde gjort ville være å bytte ut de grusomt kjedelige skivene i instrumentpanelet (grå med stygg font) hater den typen hehe...

 

Ellers ok bil :)

Lenke til kommentar

Hei, kult at det er flere med xantia som førstebil her, du har kanskje sett mine :)?

 

Om du skulle trenge noen deler så får du iallefall bare si ifra, fordi jeg hugger en Xantia Activa nå ;) Har blant annet gearkule i edeltre og skinnseter /skinnratt :p

 

Du har Xantia2-baklyktene ser jeg, det er fett. Det kommer jeg og til å kjøpe etthvert. Kult med spoiler også, ser ganske bra ut bak ;)

 

 

Noen småting du kan gjøre for at bilen blir fetere:

 

-Fjerne emblemer på bakluka og panseret ditt

-Lakkere skiltplata bak i bilens farge (for gjort, bare kjøp deg en sprayboks med riktig farge, koster deg 50 kroner og det er 30 min arbeid)

-Fjern rust!

-Lakkere lister og fangere i bilens farge

-Sote rutene

 

Ang. motor:

 

1.9TD er en svært slitesterk og solid motor som går langt. Setter du inn et feitere eksosanlegg, åpent luftfilter og jekker opp turbotrykket så går 1.9TD ganske fært!

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Er det bare å pelle av disse emblemene og vaske av limet etterpå ?

Hva er det bra å vaske det limet med ?

 

Ettersom jeg er en fattig kar blir det nok bare småtteri som skal gjøres, men skal få sveisa høyre kanal ettersom den er ganske ille.

 

Soting og anlegg er vel det første som kommer.

 

RCP-88: Den sluker ikke diesel nei, den bare lukter ^^

Endret av parachute_X
Lenke til kommentar

Tatt noen nye bilder etter jeg har vaska den skikkelig inni.

 

Dette merke skulle da egentlig bort, men ettersom det virka som det var naglet fast i panseret så lot jeg det bli, vil ikke ha noen hull i panseret, eller syntes dette nesten ikke (til dere som har gjort det?) De bak var bare limt fast.

post-66611-1183829331_thumb.jpg

 

Inni bilen og bagasjerom

post-66611-1183829306_thumb.jpgpost-66611-1183829317_thumb.jpgpost-66611-1183829325_thumb.jpg

Edit- Fjernet emblemene fremme på panseret nå men det ble så stygge hull der at de kan jeg da like godt ha på.

Endret av parachute_X
Lenke til kommentar

Ja, du får la det være på ;)

 

Må vel sparkle og lakke etterpå, men blir kanskje for mye jobb..

 

Bakluka de ble skikkelig fet, hvit xantia er jo faktiskt veldig stilig må jeg si.. Har du fått pollert bilen..?

 

Om du skal lakke listene / fangerne i hvitt så må du kanskje ha på plastgrunig først, ellers trur jeg det kan være fare for at det flasser av med tiden.. Det får du nok kjøpt på ganske mange lakkforretniger :)

 

Ser veldig pen ut inni den kjerra di! Ser du har Chevron-mønster i setet (masse citroen-merker oppå hverandre).. Det er jo litt fett det da =) Men syns det er litt gammeldags egentlig.. :p

 

Er veldig slitesterkt interiør i xantian, det kan nevnes ;)

 

Kule felger du har syns jeg..!

 

Har bestillt nye felger til min xantia, ligger i den gamle worklogen. Bare synd at de folka på Megahjul er så jævelig treige med å levere!

Lenke til kommentar

Ja jeg lar det emblemet være, syntes felgene er helt ok ja, bra det siden det koster så mye med nye, og jeg er en fattig student som ikke eier nåla i veggen =) Slitesterkt intreør i den ja, vaska trekka i dag ettersom de var litt skittene, kan sikkert se litt forskjell på de nye og gamle bildene, de ble skikkelig fine etter jeg hadde vaska de.

 

Jeg har ikke polert den enda nei, bare vaska den litt med shampoo, litt felgrens og slik at fangerene blir svartere.

Skal nok ta en dag å vaske å polere den skikkelig, er noen olje fingeravtrykk rundt på den som er litt vanskerlig å få av. Men skal nok få det til =)

 

Jeg blir sikkert mere nøye med å vaske den osv når jeg får lappen (30 juli) da jeg faktisk skal ut å vise meg blandt folk :D

Endret av parachute_X
Lenke til kommentar
Ja jeg lar det emblemet være, syntes felgene er helt ok ja, bra det siden det koster så mye med nye, og jeg er en fattig student som ikke eier nåla i veggen =) Slitesterkt intreør i den ja, vaska trekka i dag ettersom de var litt skittene, kan sikkert se litt forskjell på de nye og gamle bildene, de ble skikkelig fine etter jeg hadde vaska de.

 

Jeg har ikke polert den enda nei, bare vaska den litt med shampoo, litt felgrens og slik at fangerene blir svartere.

Skal nok ta en dag å vaske å polere den skikkelig, er noen olje fingeravtrykk rundt på den som er litt vanskerlig å få av. Men skal nok få det til =)

 

Jeg blir sikkert mere nøye med å vaske den osv når jeg får lappen (30 juli) da jeg faktisk skal ut å vise meg blandt folk :D

9026108[/snapback]

Hva brukte du når du vasket sete trekkene? Skulle hatt en grundig vask/rens av mine.

 

Fin førstebil du har funnet deg forresten! Sett på Xantia med diesel de to gangene jeg skulle kjøpe bil, men ente nå opp med Volvo begge gangene :)

Lenke til kommentar

Jeg brukte bare varmt vann med salmiakk jeg, dette tok skitten skikkelig bra,

så trøkte jeg dopapir ned i setene etterpå for å ta litt av foktigheten, deretter lot jeg den stå i sola å bake seg litt =) Ble skikkelig pent.

 

Tenker jeg tar den skikkelige vasken og poleringen når pappa kommer hjem fra danmark, han er der og gifter seg gitt =D

For han har sånn polerings maskin, og det blir jo mye bedre da, og lettere å få tatt alt sammen, det kan fort vekk bli litt vanskerlig å polere en hvit bil siden man nesten ikke ser hvor man har tatt på polering, må nesten stå i sola og det er jo ikke bra det heller.

Endret av parachute_X
Lenke til kommentar

hmm, en garasje med god belysning er kanskje løsnigen der?

 

Uansett så syns jeg hvite biler blir veldig fine når det er blanke!

 

Hva forno rust er det du har på bilen din egentlig..?

 

Og btw. bilen din er ikke totalt ribba for utstyr syns jeg da.. Du har sikkert sentrallås?

 

Digital klokke

Utetempmåler

El.vinduer

El.speil

Setevarmere

Midtarmlene bak

Servo

Tåkelys

Varme i utvendig speil og bakrute

 

:)

Lenke til kommentar

Yes har sentral lås vettu <3

Av rust så er det vel bare det "vanlige (litt inne i dører og noe i hjulbuer)" på en gammel bil, men den høyre kanalen er ganske rusta ettersom forige eier har jekka den opp utafor spora, han kunne jo like godt invitert rusta til å komme =)

Men denne kanalen skal søskenbarnet mitt sveise ettersom han har tusner av

rustsveis timer bak seg :)

Endret av parachute_X
Lenke til kommentar

Nei jeg har ikke det du, venter på at pappa kommer hjem fra Danmark så vi kan ta en skikkelig vask og polering, og jeg har akuratt hatt sånn test oppkjøring, så nå venter jeg bare på oppkjøringa =)

Pappa kommer nok hjem om noen dager så da skal jeg legge ut noen bilder av hvordan den blir etterpå =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...