Gå til innhold

Den store LG L226WTQ tråden!


LoKe2k

Anbefalte innlegg

Etter masse lesing på dette fantastiske forumet har jeg forstått at Samsungs 226bw er svært populær. Men slik jeg forstod det har 80% av kundene ikke fått S-panel, og har derfor svært diskutabel bildekvalitet.

 

Så kom jeg over flere posts angående LG L226WTQ - WF. Ingen klager og bare skryt.

Den er rimligere enn Samsungs 226BW og man vet hva man får(og skjermen ser bedre ut også.. spør du meg). Så hvorfor ikke opplyse skjermfolket der ute om at det finnes andre alternativer enn å kjøpe katta i sekken med Samsuns 226BW(om du ikke er heldig nok til å få S-panel da).

 

Slik har iallefall jeg forstått det. Så jeg har bestilt meg 1 stk LG L226WTQ - WF. Er det noen andre her som har erfaringer fra denne skjermen og som vil bidra til denne tråden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått skjermen i hus!

 

Jeg er ingen ekspert på PC-skjermer og har bare hatt elkjøp billigskjermer før, så dette var noe annet. Jeg synes bildet er veldig skarpt og fint, og er veldig veldig fornøyd. Skjermen ser også veldig fin ut, med pianolakk-ramme og hvit glansete base.

 

Skjermen har ikke justering i høyden, men den kan vippes opp eller ned i vinkelen, så jeg savner ingen justeringsmuligheter her.

 

Veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Jeg er ingen ekspert på PC-skjermer og har bare hatt elkjøp billigskjermer før, så dette var noe annet. Jeg synes bildet er veldig skarpt og fint, og er veldig veldig fornøyd.

9052481[/snapback]

Ville tatt dette med en klype salt, og heller sett etter profesjonelle reviews om man vurderer denne skjermen.

 

"ingen ekspert" og "har bare hatt elkjøp billigskjermer før" tilsier jo bare at han bli fornøyd uansett, fordi teknologien har gått fremover mtp hva han har hatt før, men for en kresen gammel eizo-bruker ville jeg ikke lagt stor vekt på disse utsagnene ;p

 

Skal selv ut å kjøpe skjerm idag, og tar turen til netshop oslo for å sjekke ut de utstillte skjermene der.

Kanskje jeg ser noe som er bedre enn "en billig elkjøp-skjerm" og "veldig skarpt og fint" hehe ;)

 

Tviler egentlig litt på at hvit- og sortnivået er noe å rope hurra for på LG'en.

Stikkord: man får det man betaler for!

Lenke til kommentar
Jeg er ingen ekspert på PC-skjermer og har bare hatt elkjøp billigskjermer før, så dette var noe annet. Jeg synes bildet er veldig skarpt og fint, og er veldig veldig fornøyd.

9052481[/snapback]

Ville tatt dette med en klype salt, og heller sett etter profesjonelle reviews om man vurderer denne skjermen.

 

"ingen ekspert" og "har bare hatt elkjøp billigskjermer før" tilsier jo bare at han bli fornøyd uansett, fordi teknologien har gått fremover mtp hva han har hatt før, men for en kresen gammel eizo-bruker ville jeg ikke lagt stor vekt på disse utsagnene ;p

 

Skal selv ut å kjøpe skjerm idag, og tar turen til netshop oslo for å sjekke ut de utstillte skjermene der.

Kanskje jeg ser noe som er bedre enn "en billig elkjøp-skjerm" og "veldig skarpt og fint" hehe ;)

 

Tviler egentlig litt på at hvit- og sortnivået er noe å rope hurra for på LG'en.

Stikkord: man får det man betaler for!

9059006[/snapback]

 

Si ifra om hva du kjøper, virker som om du har litt peil. Er keen på ny skjerm om en måneds tid selv, så trenger noen tipps.

 

En annen ting, ser at 22" kommer med oppløsning 1680x1050 <---jeg syntest det virker litt lite. Er det det? For 24" tommere kommer jo med oppløsning på 1920x1200 men så koster de skjorta også, bare for 2" mer! <--det var en statement, kom ikke på noe spørsmål ang. det der :whistle:

Lenke til kommentar

@HAG, var innom computerCITY på vei til Netshop Oslo idag. Tittet på LG'en, og jeg kan ikke si jeg ble særlig imponert. Det var riktig nok ingen god demovisning på computerCITY, men mørkeblått (slik det var på de andre skjermene som stod utstillt) var på grensen til sort, og alt virket i det store og hele ganske overdådig med tanke på kontrast. De har sikkert kjørt den milevis over det den burde være, og jeg må si meg enig i DinSide sin konklusjon.

 

@$ig, nja, jo... sitter på en forholdsvis gammel 17" eizo LCD nå, som kostet 6500,- ny rundt millenniumsskiftet. Den har til dags dato vært en av mine beste invisteringer, og med over 13000 timer i "usage time" kan man si at den er godt brukt :)

Jeg bruker skjermen stort sett til bilderedigering, og nå er jeg på jakt etter en skjerm som ikke gjør at jeg føler at jeg går tilbake mtp. standard.

 

For kresne Eizo og NEC brukere er nok Samsungen som alle prater om i disse dager en nedtur. Så den på netshop, og i forhold til NEC skjermene som også stod utstillt var det veldig synlig forskjell på kontraster, fargemettning, sortnivå etc. NEC så rett og slett overlegen ut.

Hadde tenkt å bruke rundt 3000,- på ny skjerm, men fant ut at jeg like gjerne går all the way og tror jeg ender opp med en Dell 24" til 6300~ inkl. frakt fra dell.no.

 

1920x1200 er noe som egner seg bra til bilderedigering, og kun 1050 pixler i høyden på 22" wide blir nok litt for liten oppgradering i forhold til hva jeg har nå på min 17".

Lenke til kommentar
Jeg er ingen ekspert på PC-skjermer og har bare hatt elkjøp billigskjermer før, så dette var noe annet. Jeg synes bildet er veldig skarpt og fint, og er veldig veldig fornøyd.

9052481[/snapback]

Ville tatt dette med en klype salt, og heller sett etter profesjonelle reviews om man vurderer denne skjermen.

 

"ingen ekspert" og "har bare hatt elkjøp billigskjermer før" tilsier jo bare at han bli fornøyd uansett, fordi teknologien har gått fremover mtp hva han har hatt før, men for en kresen gammel eizo-bruker ville jeg ikke lagt stor vekt på disse utsagnene ;p

 

Skal selv ut å kjøpe skjerm idag, og tar turen til netshop oslo for å sjekke ut de utstillte skjermene der.

Kanskje jeg ser noe som er bedre enn "en billig elkjøp-skjerm" og "veldig skarpt og fint" hehe ;)

 

Tviler egentlig litt på at hvit- og sortnivået er noe å rope hurra for på LG'en.

Stikkord: man får det man betaler for!

9059006[/snapback]

 

Ten points to you.

 

Hvorfor tror du jeg nevnte at jeg ikke er en ekspert? Nettopp for å understreke at mitt inntrykk av skjermen ikke har noe faglig tyngde bak seg.

 

Så, for å bruke ordutrykk tatt fra kjøkkenet, å si at man skal ta det jeg skrev med en klype salt er som å ta smør på flesk. Jeg understrekte to ganger at jeg ikke er noen skjermekspert da jeg gav min subjektive mening.

 

Og siden ingen hadde noen kommentarer alà "Flott at du likte skjermen, da kjøper jeg den også til mitt bruk som består i bilderedigering på høyt nivå", ser jeg ikke helt hvem det er du sikter til. Deg selv?

 

Som du selv sier, hva forventer du av en 22" skjerm til 3000,-? Er det et godt kjøp i forhold til pengene? Ja, sier jeg. Er det et godt kjøp om du er vant til eizoer til 7k?

Neppe.

 

Til ditt bruk kan jeg anbefale denne rimlige saken. Tror den er mer på nivået du titter på.

https://prisguiden.no/product.php?productId=23013

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar

Enig, noen er aldri fornøyd og henger seg opp de smalleste "feilene" de finner. Ingen skjerm er perfekt, det vet vel alle.

 

Har LG 204WT-SF, var nok den første her i forum å få en. Er strålande fornøyd, klart fargene er ikke perfekte, men hva er en perfekt farge, spør jeg dere. Det er kjent at vi menn er fargeblinde og så lenge det farge ikke er latterlig dårlig så går det bra i hvertfall for meg.

 

Spiller Two Worlds nå for tiden og er veldig imponert over bilde skjermen klarer å produsere, ofte tenker jeg at det ser nesten ut som plakatt på veggen. FANTASTISK.

 

Eneste jeg angrer er at jeg ikke har ventet litt lengre og kjøpt 22 i stedet for 20.

 

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Fikk min LG L226WTQ-WF i Dag, er fornøyd men synes ikke den er like bra som LG 204WT-SF til spill. Har ikke hatt tid til å leke meg med instilinger enda, så det er mulig at

at det forandrer seg. Men jeg får ikke den samme Wov følelsen, som jeg fikk med 204.

Har også en Samsung 215tw,og skal du ikke spille så anbefaler jeg den sterkt.

Lenke til kommentar
For kresne Eizo og NEC brukere er nok Samsungen som alle prater om i disse dager en nedtur. Så den på netshop, og i forhold til NEC skjermene som også stod utstillt var det veldig synlig forskjell på kontraster, fargemettning, sortnivå etc. NEC så rett og slett overlegen ut.

Hadde tenkt å bruke rundt 3000,- på ny skjerm, men fant ut at jeg like gjerne går all the way og tror jeg ender opp med en Dell 24" til 6300~ inkl. frakt fra dell.no.

 

 

 

Unnskyld meg men la oss si at du sitter på en stereo til 100000,- kroner, du går og kjøper Logitech pc speakers til 1000,- og forventer samme lyd som de til 100000 ?

 

Eller la oss dra dette til biler, forventer du det samme av en Porsche til 1 mill. som en skoda til 150000?

 

...

 

Men siden du har misforstått dette er det så enkelt som at i prisklassen som LG og Samsung sine nye skjermer ligger, er dem blandt de beste på markedet ;)

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar
Fikk min LG L226WTQ-WF i Dag, er fornøyd men synes ikke den er like bra som LG 204WT-SF til spill. Har ikke hatt tid til å leke meg med instilinger enda, så det er mulig at

at det forandrer seg. Men jeg får ikke den samme Wov følelsen, som jeg fikk med 204.

  Har også en Samsung 215tw,og skal du ikke spille så anbefaler jeg den sterkt.

9063135[/snapback]

hvor kj0pte du denne? ser fortsatt ingen som har den på lager i prisguiden

Lenke til kommentar

Det er visstnok helt samme paneler, forskjellen er fargen(på ramma) og at den med 2ms har et panel som har blitt "overklokka" til å yte 2 ms. Rykter sier at skjermene med 5ms har litt bedre bildekvalitet siden de ikke er "overklokka" til å yte 2 ms.

 

Jeg ville ha WF fordi den ser så mye kulere ut enn SFen ^^

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...