Gå til innhold

Manglende næringsoppgave for enkeltpersonforetak


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg opprettet et enkeltpersonforetak på senhøsten 2005 fordi jeg holdt på å få et lite oppdrag for en bedrift som krevde organisasjonsnummer. Nå ble dette aldri noe av, og jeg har ikke tenkt noe mer over det etter dette. Har ikke hatt verken inntekter eller kostnader knyttet til selskapet.

 

Men her om dagen fikk jeg høre om denne næringsoppgaven, som jeg altså ikke har registrert... Er det mulig å levere den nå, få et forsinkelsesgebyr, for så å avvikle selskapet? Eller er jeg i deeper sh*t enn som så? Type skjønnsligning på 100 000? Har hatt vanlig jobb og levert vanlig selvangivelse i 2006, og var student i 2005.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ligningskontoret etterlyst næringsoppgaven? De pleier å drite i akkurat det, og det er mulig å be om å få tilsendt selvangivelse for lønnsmottakere dersom man er registrert næringsdrivende men ikke driver virksomheten.

 

Du bør uansett slette virksomheten fra brønnøysundregisteret.

Lenke til kommentar

Hei,

 

takk for svar. Jeg har ikke fått tilsendt noe som helst, hverken skjema eller etterlysning av skjema. Er litt derfor jeg ikke har tenkt noe mer på det. Har bare fått vanlig lønnsmottakerselvangivelse, som jeg har levert i tide.

 

Skal slette selskapet fra BRREG, men er bare litt usikker på om jeg kommer i trøbbel senere om jeg ikke sender inn næringsoppgave før jeg sletter selskapet.

 

Skal ta en telefon til Narviktelefonene i morgen tidlig.

Lenke til kommentar

Du får ikke tilsendt hverken næringsoppgave eller skjema for beregning av personinntekt, men det er ditt ansvar å ha kontroll på det. For ferskinger er det et mareritt. Dersom du har levert selvangivelse for lønnsmottakere tror jeg ikke du skal foreta deg noe annet enn å slette foretaket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...