Gå til innhold

Problemer med trådløst nett


Anbefalte innlegg

Mamma sin laptop har trådløst i.net, men det greier ikke pc'en til broren min av en merklig grunn. Den greier å komme seg inn på den trådløse routern, men den greier ikke å få i.nett. Det står "Begrenset eller ingen forbindelse" nede i høyre hjørnet på nettverks tilkoblingen. Når man skal reparere ip'en, så skjer det samme. Har prøvd denne guiden og winsockfix, men ingen av delene har funket. Routern er vell en i3 Vood 453 ifra tele 2 med og USB plugg (MSA 110 R1A eller MSA 110) Alltså, en kryptering trådløst nettverk. Har forresten de nyeste driverne til hovedkortet K9N SLI Platinum med de nyeste nettverks driverne osv...innstalert. Hvis noen vet hva problemet er, så setter jeg pris på det.

Endret av Teo^-^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mamma sin laptop har trådløst i.net, men det greier ikke pc'en til broren min av en merklig grunn. Den greier å komme seg inn på den trådløse routern, men den greier ikke å få i.nett. Det står "Begrenset eller ingen forbindelse" nede i høyre hjørnet på nettverks tilkoblingen. Når man skal reparere ip'en, så skjer det samme. Har prøvd denne guiden og winsockfix, men ingen av delene har funket. Routern er vell en i3 Vood 453 ifra tele 2 med  og USB plugg (MSA 110 R1A eller MSA 110) Alltså, en kryptering trådløst nettverk. Har forresten de nyeste driverne til hovedkortet K9N SLI Platinum med de nyeste nettverks driverne osv...innstalert. Hvis noen vet hva problemet er, så setter jeg pris på det.

8987975[/snapback]

Kan du fortelle oss avstanden til routeren?

 

Hvis det skulle være betong eller mur imellom router og klient, så er det så og si umulig å få nettverk.

 

Betong er drepen på trådløse signaler.. :hrm:

Lenke til kommentar
Er vel ikke mer en5-6 meter unna, og signalet er Veldig sterkt.

Det er heller ikke igjennom noe murvegg.

8988388[/snapback]

Hmm :hmm:

 

du kobler deg opp mot routeren med en USB pinne sier du?

 

Edit:

Du vet det at, hvis du installerer denne USB pluggen i COM1 porten, så kan det skaffe problemer å sette USB'en i COM2 senere..

Jeg må ha min pinne i COM1 for at den skal fungere overhodet..

 

Det kan jo også være noe IP tull? :hmm:

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar
Har prøvd i alle portene, reinstalla før seff...

8989108[/snapback]

Hmm. Det er litt vanskelig å si..

 

Liksom litt lettere når man kan prøve seg frem selv, men jeg ville først ha restartet maskinen.. Regner med at du kjører XP ?

 

Også ville jeg prøvd å sette en IP..

 

Men det er mange her på forumet som kan det med nettverk ganske mye bedre enn meg, så du får nesten ty til de :p

Lenke til kommentar

Ting jeg kommer på å sjekke i farten:

 

-Har du satt på kryptering? I tilfelle slå av kryptering og prøv om du da får koblet til.

-Leverer dhcp-serveren ut ip til dns server? Eller er denne satt statisk? I tilfelle må du også sette den statisk på andre maskinen.

-Har du skrudd på mac-filtrering?

-Sjekk om maskinen får ip adresse (start->kjør->cmd(enter)-ipconfig(enter)

-Sjekk at du har nyeste driver på nettverkskortet på maskinen samt nyeste firmware på routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...