Gå til innhold

Paladin Tank, Talent spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt ned i prot treet må jeg gå for å være en grei tank for OL instance?

er stort behov for tanker på serveren så tenkte på det, men vil ikke gi opp dpsen jeg har med ret:s er lvl 60.. kan noen gi meg en bra build?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min oppfatning er at om du vil være en duganes tank, så må du gi opp det meste av Retribution talents. Det er ikke threat som er noe problem, det får du nok av med bittelitt spelldamage. Problemet er hvor mye du tåler, og det får du ganske langt ned (ikke helt nederst, du trenger ikke avengers shield og weapon expertise).

Allround builds har en tendens til å være ganske ubrukelige.

Skrevet

Ret er jo ment å brukes med 2h, tanking er det stikk motsatte. En ting du kan gjøre, er å ta prot ned til Reckoning, og så resten i Ret. Reckoning er fantastisk til lvling med 2h. Du vil nok ikke bli noen fantastisk tank, men langt bedre enn bare Ret. Det kjipe er at du mister Crusader Strike, så det blir litt tilfeldig hvor mye damage du gjør. Men sånn er jo Ret uansett.

Skrevet (endret)

0/49/12 er vel det som er mest utbredt etter Holy Shield-buffen. (At de la til improved)

http://www.wowhead.com/?talent=aZE0tIx0zggqzVbx (noe lignende det der, kjipt å miste Spell Warding tho.)

Aoe grinding er vel mer effektivt enn å grinde med 2hander vil jeg tro (mulig jeg tar feil, jeg grinda mine levler med å heale i instancer)

Endret av Per-Stian
Skrevet (endret)

Ja, den gir vel noe sånt som 300 ekstra armor. Ikke noe å skrive hjem om.

Edit: Og sørg for at du har precision, så trenger du mindre +hit på gearet.

Edit2: Hadde brukt denne speccen. Intellect er veeeldig kjekt å ha, du vil fort gå tom for mana når du tanker (og det er sinnsvakt irriterende å tanke mobs som bruker mana burn).

Endret av zypher_ut
Skrevet

Ja, man trenger ikke mer threat som pala tank før man er forbi Kara og Gruul. Paladin har mer enn nok threat om man bare har 150ish spelldamage. Problemet er at man går tom for mana, og da har man plutselig veldig lite threat :)

Rett gjerne på meg, jeg har ikke tanka spesielt mye, men det er i hvertfall inntrykket jeg har fått. Som pala tank må man bruke veldig mye warrior gear for å tåle mest mulig, og da har man ganske begrenset manapool.

Skrevet

For vanlige 5 mans, tank du tanke med retri spec, men du trenger litt gear for å gjøre det. Har selv tanket Shadow Labs som holy, med 3 shamans og en rogue. Men har endel tanke gear, og en gruppe som har spilt sammen lenge, så vi kjenner hveandre, det hjelper selvfølgelig veldig.

I vanlige 5 man instancer tar man ikke så fryktelig mye skade, så mitt tips ville være å prøve å gå for høy block rating. Billigste stat å booste (7.9 block rating for 1% block).

Dodge og Parry er forholdsvis dyre stats å booste, så ville heller gått for høy stamina + block rating. Tingen er det at du får mana tilbake fra healing, så derfor er dodge og parry greit og ha, men burde ikke være første prioritet. 0 dmg taken = 0 healing = 0 mana tilbake. Da er det bedre å prøve å kontrollere dmg du tar i høyere grad, istedet for å sjanse på at du får noen lucky dodge/parry/miss streaks.

Righteous settet som dropper fra diverse 5-mans er veldig fint, hiv på masse sta gems og enchants, skaff deg et greit sverd med litt spell dmg og et skjold, og det burde gå fin fint.

Og ikke spam max rank på spells hele tiden, går ikke så fort tom for mana.

Intellect er grei stat, og burde ikke skippes helt for vanlige instance med mindre du vil ha masse venting for å drikke deg opp.

Gear er nesten viktigere en talents for 5 man instancing, men skal man bevege seg opp på Karazhan/25 man raids så må du gå dypere i prot treet for å være brukbar.

my 2 cents

Skrevet

Det er ganske enkelt å sette opp talentene som tankadin. Først går du ned til 41 i Prot. Du sørger for å ha nok 492+ defense, og du velger selvsagt Imp.Holy shield, Reckoning, Avenger Shield. Imp. Rigtheous Fury,+6% hp-talentet og alt annet som er verdt å bruke poeng på. Deretter går du ned til Deflection i Retri-treet, Improved Judgement og dernest 10% Int.

Om du mot all formodning skulle ha noen poeng til overs (litt avhengig av hva du har valgt i Prot-treet) så bruker du det på Improved Seal of Righteousness i Holy-treet. Threat er threat.

Og tro meg - 150 Spell Damage er ikke nok. Det holder akkurat til vanlig tanking i Heroics dersom du kaster Salvation på hele gruppa. Jeg har snart 350 (Arena spelldamage-hammer FTW!) og det er en stor forskjell. Og som Zypher sier - du har en begrenset mana pool. Derfor er det veldig viktig at du får skvist mest mulig threat ut av det du har.

Skrevet
Edit: Og sørg for at du har precision, så trenger du mindre +hit på gearet.

8985046[/snapback]

Uenig, precision er egentlig et ganske unødvendig talent som med fordel kan byttes bort mot noe bedre.

Grunnen er selvsagt fordi i motsetning til warriors og druider, så kommer mesteparten av threaten faktisk ikke fra autoattacks, men fra Holy Shield og judgments, og disse trenger ikke hitrating uansett.

Om du bommer på et autoattack eller to har det tilnærma ingenting å si, på en warrior kan det derimot fort bli krise dersom man bommer på en tidlig sunder.

Skrevet
Og tro meg - 150 Spell Damage er ikke nok. Det holder akkurat til vanlig tanking i Heroics dersom du kaster Salvation på hele gruppa.

8999317[/snapback]

Tull, 150 holder lenge.

Hadde 150 selv i Karazhan, og det var ikke en kjeft som dro aggro fra meg, ikke i nærheten engang.

Det gjelder bare å pulle med avengers shield og deretter judge hver gang cooldown er klar, så går det lett som en lek.

Skrevet
Tull, 150 holder lenge.

Hadde 150 selv i Karazhan, og det var ikke en kjeft som dro aggro fra meg, ikke i nærheten engang.

Det gjelder bare å pulle med avengers shield og deretter judge hver gang cooldown er klar, så går det lett som en lek.

Pølsevev. 80% av Karazhan er undeads. 150 holder for Karazhan om du bruker Exorcism, men vi snakker vel om generell tanking i denne tråden, ikke undead tanking.

Les litt her: http://www.failsafedesign.com/maintankadin

Ekte tankadins er så hardcore at de spiser spell damage-mat før de tanker ;) ,

Skrevet
Tull, 150 holder lenge.

Pølsevev. 80% av Karazhan er undeads. 150 holder for Karazhan om du bruker Exorcism, men vi snakker vel om generell tanking i denne tråden, ikke undead tanking.

Les litt her: http://www.failsafedesign.com/maintankadin

Ekte tankadins er så hardcore at de spiser spell damage-mat før de tanker ;) ,

9000091[/snapback]

Pølsevev?

Hva for et donald-utrykk er det?

Og nei, dette veit jeg veldig godt fordi jeg har testa det og vært main tank i Karazhan før, og jeg mista aldri aggro samme om det var mot undeads eller ikke.

Mot undeads økte jeg bare forspranget mitt enda mer, fylte stort sett bare på med exorcism for ekstra dps, da threat uansett ikke var noe problem.

Kall det så mye pølsevev du bare vil, men det forandrer ikke det faktum at jeg main tanka Karazhan med suksess, og det med kun 150 spell damage.

Skrevet
Kanskje raidet hadde vanvittig dårlig dps?

9000392[/snapback]

Næh, det gikk da fort nok.

Poenget mitt er likevel at argumenter av typen "du juger" ikke holder, spesielt når jeg som main tank selv vet at det gikk helt fint.

150 spell damage holder i massevis så lenge man er bevisst på å pulle med avengers shield, judge hver gang på cooldown, samt holde holy shield oppe.

Skrevet (endret)
Kall det så mye pølsevev du bare vil, men det forandrer ikke det faktum at jeg main tanka Karazhan med suksess, og det med kun 150 spell damage.

9000374[/snapback]

Oki, jeg modererte innlegget mitt litt her :) .

Det jeg uansett sa (i et litt mer fargerikt ordlag i den opprinnelige posten) er at 150 spell damage ikke alltid er nok. Du kalte det tull og henviste til egne erfaringer i Karazhan. Det jeg mener er at Karazhan ikke akkurat er endgame lenger, og selv om det kan fungere der (med undeads og greier) så er det en HEL verden der ute som venter på å bli tanket av en paladin. Og da er ikke 150 spell damage nok.

Men jeg er sikker på at det er nok for deg i Karazhan. Jeg tror ikke det er nok for the Eye, men du får bevise meg feil :) .

Endret av UngeHrOla
Skrevet (endret)

UngeHrOla, please, link til paladinen din som tanka The Eye da! Har du i det hele tatt tanka noen raid instance ?

Maintankadin blir for useriøst sammenlignet med Elitist Jerks. ( http://www.elitistjerks.com )

( http://armory.wow-europe.com/character-she...lp&n=Linadillar )

Snakker vi 135spelldamage her?

150 er mer enn nok, underbygg dine påstander med fakta/spreadsheets om du mener noe annet.

http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=42492 (Her er vel paladinen som tanker det meste med suksess vil jeg tro?)

Endret av Per-Stian

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...