Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyd fra skjerm funker ikke!plz hjelp


Anbefalte innlegg

Jeg har en HP pavilion dv6000 laptop. Her om dagen helt plustelig forsvant lyden fra skjermen. Jeg aner ikke hvorfor. Det merkelige er at lyden funker gjennom headset. Jeg står nesten på bar bakke i hva jeg skal gjøre/undersøke. Jeg var litt usikker hvor jeg skulle poste dette emnet. Tenkte litt på virus og slikt... Har egentlig ingen aning. Jeg har i hvert fall sjekket et en hijackthislog og alt var tilsynelatende ok. Hjelp meg, ørene begynner å bli såre etter headset :thumbdown:

 

Takk :yes:

Endret av Lock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det åpenbare spørsmålet. Sjekket volum?

 

Mulig lyd-ledningene har knekt i leddet mellom maskin og skjerm. Kan også være "mutet" i lyd mikseren. Åpne lydmikseren (f.eks start->kjør-> sndvol32) og sjekk om "SPEAKERS" elns. er "dempet". For å sjekke at du ser alle avspillingsenheter, velg "Alternativer" og sjekk.

Lenke til kommentar

sjekket nettopp og det virket ikke som det er noe "feil" på alternativer på volumkontroll. Jeg tror heller det kan være at en ledning som er knekt...Men hvordan kunne det skje?

I så fall er det noe annet det kan være. Kan det være virus, trojan eller et eller annet jævelskap? Jeg har scanet pcen og sjekket hijackthislog..Finner ikke noe dritt.

 

Hvis ledningen mellom skjerm og pc som gir lyd er knekt..Hvor mye vil det koste å reparere? Er det et kostbart "inngrep"?

 

Takk :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...