Gå til innhold

Hvor kan jeg finne et system som dette?


Anbefalte innlegg

Jeg har bladd gjennom nettbutikker som dell.no, mpx.no, komplett.no osv. uten å klare å finne et system som tilfredsstiller mine krav. Er det noen som kan hjelpe meg med dette?

 

Krav:

- Laptop 12' - 14'.

- Core 2 duo 2ghz

- 2 gb ram

- Skjermkort: 128mb - 256mb, ikke innebygt intel-greie. Må videre takle oppløsning på 1400 x 900 da jeg har ekstern skjerm.

- Dockingstasjon med følgende utganger: dvi, noen usb-porter, lydutgang, strøm.

- Pris: Helst ikke over 15k.

 

Planen er å bruke den som en stasjonær når jeg er hjemme, dvs at jeg har skjerm, mus, tastatur, høytalere osv. koblet til, og som en liten laptop til skolebruk når jeg tar den med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hyggelige priser ihvertfall. Jeg så på docking-stasjonene de tilbyr, og det virker ikke som om de har det jeg trenger. Aller helst vil jeg ha en 13' ala Dell's nye XPS M1330 men jeg finner ikke dockingstasjon der heller, og det er heller uklart om skjermkortet der støtter 1400 x 900.

Lenke til kommentar
Selv de svakeste integrerte grafikkløsningene takler oppløsning MYE høyere enn 1400X900 på en ekstern skjerm, så ikke la DET være utslagsgivende.

8981167[/snapback]

 

OK jeg trodde det var et issue. Jeg har nemlig en par år gammel Inspiron 6000 fra dell med innebygd ATI-kort, og den takler ikke oppløsningen på 1400 x 900 på ekstern skjerm. Den går maks til 1280 x 800 :(

Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøre noe spill er det uansett nødvendig med et dedikert skjermkort.

 

Men det er ikke lett å finne så små og kraftige maskiner med dokking og DVI utgang.

 

Fant en fra ASUS som ser ut til å støtte det du ville ha, og vel så det.

Den finnes til ca. 14.000.- levert med docking, men ser ikke ut til å være lagervare ennå.

 

Har litt svakere prosessor enn du ville ha, men brukbart skjermkort, 2Gb RAM og 14" skjerm.

Du finner den i Prisguiden.

 

Manualen til maskinen kan du evt. finne under Downloads på produktsiden til ASUS.

Da kan du også se i manualen alle tilkoblingene på docking stasjonen.

 

 

Ser ut til å være en kraftig maskin, men ingen har den som sagt på lager akkurat nå.

 

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Takker, den ser interessant ut. Jeg vil bruke den til tunge programmer samt sikkert noen spill også, så hadde vært finfint med 2ghz ihvertfall. Jeg sitter på en pentium M 1,73ghz nå så blir uansett bedre forhold, men læll.

 

Off topic: nå fikk jeg til å koble til den eksterne skjermen med korrekt oppløsning.. disregard alt tullet om oppløsning i diskusjonen over :)

Lenke til kommentar

Hvis DVI ikke er livsviktig og du kan strekke deg til 15.4" ville jeg sett på Multicom Compal IFL90+ (Husk plussen). Denne har et DX10 grafikkkort med 512 MB minne (Nvidia 8600M GT). Videre kan du velge 2GHz Core 2 Duo, 4GB ram osv til 15000 kroner. Veldig bra pc til en god penge. Den er kanskje litt i største laget for deg, men ville vel hvertfall sett på den før du avfeier den.

 

Eller ville jeg sett på Asus Z96S Dette er i likhet med IFL90+ en barebone, men denne blir produsert av AsusTek, altså Asus. Den er på 13.3 tommer og har god maskinvare. Skjermkortet er et Nvidia 8400M med 256MB minne. Om du velger følgende speisikasjoner: Intel Core 2 Duo T7300 2.0GHz, 4GB SO-DIMM DDR2 ram, 160GB 7200RPM harddisk og Vista Home Premium (32/64 bits) ender du i underkant av 15 000 som da var ditt budsjett. Skjermkortet yter en del dårligere enn sin storebror 8600, men er helt greit til lite grafikkkrevende spill. Desverre har heller ikke denne DVI-utgang enda.

Lenke til kommentar
Takker, den ser interessant ut. Jeg vil bruke den til tunge programmer samt sikkert noen spill også, så hadde vært finfint med 2ghz ihvertfall. Jeg sitter på en pentium M 1,73ghz nå så blir uansett bedre forhold, men læll.

8981531[/snapback]

 

 

Nå vil jeg mene at en Core 2 Duo T5600 1.83 GHz er vesentlig bedre enn en Pentium M 1,73GHz da....

Er uansett veldig liten forskjell fra 1.83GHz til 2.0GHz.

 

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Selvsagt er den mye bedre, men når jeg først skal ha ny skal det være 2,0ghz.

 

Jeg takker for mange gode forslag, det ser ut som om jeg bare må vente på at det kommer noe som oppfyller mine krav. Jeg synes det er underlig at dell gir ut en så kraftig liten laptop med bare to usb-porter, så det kommer kanskje dock til den etterhvert.

Lenke til kommentar
Selvsagt er den mye bedre, men når jeg først skal ha ny skal det være 2,0ghz.

 

Jeg takker for mange gode forslag, det ser ut som om jeg bare må vente på at det kommer noe som oppfyller mine krav. Jeg synes det er underlig at dell gir ut en så kraftig liten laptop med bare to usb-porter, så det kommer kanskje dock til den etterhvert.

8985904[/snapback]

 

 

Viktig ord her er liten... Mindre plass til tilkoblinger på mindre maskiner.

Vet ikke om de har mulighet for dokking på den i heletatt, men fant ikke noe manual på den heller siden den er så ny.

Får vel vente å se ja....

 

 

Nettulf

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...