Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Er en stund siden jeg har jobbet med databaser nå, og så plutselig blir jeg satt på jobben her, så har jeg fått ett kjempe problem jeg ikke blir kvidt!

Jeg skal hente ut mer enn 1 ting av databasen, altså, hvis man legger til en rad så skal den automatisk komme frem på siden.. Hvis man poster en nyhet f.eks!

Her er scriptet jeg bruker...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
<?PHP

include ("connect_db.php");

echo "<h3>Bases</h3>";

print "<table bgcolor=#FFFFCC width=800% border=0>";
   print "<tr width>";
   print "<td bgcolor=#000066 width=30% height=24 align=center><font face=Arial color=#FFFFFF align=center size=2><b>ICAO</b></font></td>";
   print "<td bgcolor=#000066 width=70% height=24 align=center><font face=Arial color=#FFFFFF align=center size=2><b>Name</b></font></td>";   
print "</tr>";
print "</table>";

$userquery= mysql_query( "SELECT * FROM bases ") or die ("There was an error.. <br><br>Error code:<br>". mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($userquery);

print "<table bgcolor=#FFFFCC width=100% border=0>";
   print "<tr width>";
   print "<td bgcolor=#FFF width=30% height=24 align=left><font face=Arial color=#000 align=center size=2><b><a href='?page=base&icao=$row[id]'>$row[ICAO]</a></b></font></td>";
   print "<td bgcolor=#FFF width=70% height=24 align=left><font face=Arial color=#000 align=left size=2><b>$row[Name]</b></font></td>";   
print "</tr>";
print "</table>"; 
?>

Altså! Uansett hvor mange rader jeg legger til, så kommer bare første raden opp! :(

Any ideas?

EDIT: Fikk det til, med en WHILE løkke! :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
<?PHP

include ("connect_db.php");

echo "<h3>Bases</h3>";

print "<table bgcolor=#FFFFCC width=800% border=0>";
   print "<tr width>";
   print "<td bgcolor=#000066 width=30% height=24 align=center><font face=Arial color=#FFFFFF align=center size=2><b>ICAO</b></font></td>";
   print "<td bgcolor=#000066 width=70% height=24 align=center><font face=Arial color=#FFFFFF align=center size=2><b>Name</b></font></td>";   
print "</tr>";
print "</table>";

// Get all the data from the "example" table
$result = mysql_query("SELECT * FROM bases") or die(mysql_error());  

// keeps getting the next row until there are no more to get
while($row = mysql_fetch_array( $result )) {
// Print out the contents of each row into a table

print "<table bgcolor=#FFFFCC width=100% border=0>";
   print "<tr width>";
   print "<td bgcolor=#FFF width=30% height=24 align=left><font face=Arial color=#000 align=center size=2><b><a href='?page=base&icao=$row[id]'>$row[ICAO]</a></b></font></td>";
   print "<td bgcolor=#FFF width=70% height=24 align=left><font face=Arial color=#000 align=left size=2><b>$row[Name]</b></font></td>";   
print "</tr>";
print "</table>"; 
} 

?>

Endret av Yaricks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...