Launchpad Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 Hei, Jeg kjører ARMA på en dual core E6400, XFX8800gtx, 2gbDDR2 ram, 500wPSU, XP media center, men får alikevel dårlig frames til tider, spesiellt rundt skog og veldig tette områder i byene. Har installert og kjører v.1.08 men det har ikke hatt noe særlig effekt på frameraten siden v.1.05. Det jeg lurer på er om det er andre med dual core og gtx som har opplevd slike stup i frameraten midt i spillet da man minst trenger det ( og da spesiellt rundt tett skog og midt i store byer ). Jeg har alltid trodd at GTX'en sammen med dual core kunne dratt ARMA avgårde som en angrende coyboy bunded etter anklene til en løpsk hest i ørkenen.. Verdt å nevne er at jeg bruker en MSI mobo uten støtte for RAID (MSI P965 Neo-f) og at en strømforsyning ( North Q 500ATX ) som har printet 500w på esken men gjerne ikke yter like mye kan også muligens være en hake. Har hørt at de som har noenlunde like specs som meg, men kjører vista, har det enda værre.. PCen min har også slete litt på visse områder i STALKER som også bruker HD belysning på nesten samme måte som ARMA. Svar gjerne med info om deres opplevelser med 8800 serien generelt, da spesiellt i aktuelle spill som HL2, ARMA, COD, STALKER osv. Ved å se på de forskjellige rapportene her kan jeg kanskje endelig trekke en konklusjon å finne ut hva som er feil!
koronag Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 Jeg bruker 8800 GTS (MSI, 320MB), E6600, 2GB ram og kjører ArmA helt fint. Settings har mye å si, for det finnes ikke en pc i dag som kan kjøre dette spillet på max (regner med at du har satt alt helt opp), akkurat som det var med Operation Flashpoint da det kom. Den største killeren er view distance, post processing filters og oppløsning. Selv har jeg funnet mitt aweet spot i 1024x768 men med nesten alt på full drus og en view distance på 4000m. (Shadows på low, og resten på very high, high) Da ser det meget pent ut, og jeg har ok fps 99% av tiden. Du må bare prøve deg frem, for selv om pc`en din spiser alle andre spill, så spiser ArmA deg.
Launchpad Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Skrevet 30. juni 2007 Jeg bruker også Nvidia control panel til å sette ned alle tillegs 'features' som kortet byr på, har merket feks. at å ha Supersampling på anti aliasing stillt på AV øker ytelsen på spillet betraktelig. Også la spillet styre anti aliasing og anisotrophic filtrering selv da den sikkert vet bedre enn 3d kortet hvor det trengs. Control panelet har cræsjet helt et par ganger til nå slik at instillger i spillet ikke lengre kan endres på. Trenger man Nforce på mobo'en for at gtx'en skal fungere bedre?
koronag Skrevet 1. juli 2007 Skrevet 1. juli 2007 Kontrollpanelet krasjer en del med meg også, men jeg skal teste den supersampling-greia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå