Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kjertla/kuler ved kjeven.


sexyback

Anbefalte innlegg

Hei jeg har som alle andre sånne kjertler eller hva det heter, men på høyresiden nå er jeg litt øm i kjertelen og den er mye lenger ut enn hva den på venstre er. Noen som vet hva dette er. Jeg regner selv med at dette er ufarlig og det går bort etterhvert men kan noen fortelle meg noe om dette? Er dette normalt? Se bilde for hvor jeg mener. Kansje litt større enn hva den på venstre er, men ikke noe vondt eller slikt, bare ømt der og at den er lenger ute liksom.

 

34555jpge562cd70.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er lymfekjertler. Mine og er veldig forskjellig. Ene er stor, og den andre ikke.. Det er litt ubehagelig å kjenne, men du har sånne andre plasser på kropper også :p

Du føler at du kan bevege de og rulle de litt bortover på en måte? Elr?

 

Hvertfall.. de blir ofte hovne.. særlig ved forkjølelse har jeg hørt ;)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Hvis den vokser må du gå til lege.

8980871[/snapback]

 

 

Nja... den er jo sikkert bare hoven da...

8981401[/snapback]

HVIS den vokser.....

 

Jeg er ikke noen lege, men lymfekjertler som holder seg unormalt store over tid er det veldig lurt å få sjekket.

Lenke til kommentar

Ja , man får jo ofte hovne kjertler da.. d skjer hele tiden visst... Men du kan jo gå til legen visst du plagest med det. Har det selv, men det er bare det at det er ubehagelig...

 

 

Men ja, det kan være forskjell på de ja.. Har akkuratt det samme ;)

 

Vent til du har blitt skikkelig forkjøla.. da kan du kjenne da..

Når du liksom presser tunga opp i ganen så kan du kjenne de godt hvertfall.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Ble litt skremt når jeg leste dette. I de to siste dagene har jeg fått samme tendenser som trådstarter bare på kinnet rett til høyre for nesen. Det er en stor kul under huden på en måte akkurat som en diger svulst eller noe. Jeg har ikke tatt mot til meg å presse en nål eller noe inn i den fordi den ligger et lite stykke under huden og er stor.

 

Hva kan dette være for noe?

Lenke til kommentar
Ble litt skremt når jeg leste dette. I de to siste dagene har jeg fått samme tendenser som trådstarter bare på kinnet rett til høyre for nesen. Det er en stor kul under huden på en måte akkurat som en diger svulst eller noe. Jeg har ikke tatt mot til meg å presse en nål eller noe inn i den fordi den ligger et lite stykke under huden og er stor.

 

Hva kan dette være for noe?

8998264[/snapback]

ansiktsben eller? eller er det tenna du kjenner?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

"Er det tenna du kjenner?" - Absolutt ikke! Dette er en klump som har oppstått i løpet av få dager og som jeg kan bevege så smått på. Litt skummelt egentlig. Antar det går vekk etter en stund, men skjønner ikke hvor klumpens innhold skal ta veien.

Lenke til kommentar
"Er det tenna du kjenner?" - Absolutt ikke! Dette er en klump som har oppstått i løpet av få dager og som jeg kan bevege så smått på. Litt skummelt egentlig. Antar det går vekk etter en stund, men skjønner ikke hvor klumpens innhold skal ta veien.

8998285[/snapback]

under huden rett ved nesa?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Inne i huden er vel mer riktig. Den er på kinnet 4cm til høyre for nesa. Det er slik at jeg kan kjenne at den er stor hvis jeg holder rundt området, akkurat som jeg skulle klemme en kvise. Problemet her er at det er såpass langt under huden at det ikke nytter å klemme.

Lenke til kommentar
Inne i huden er vel mer riktig. Den er på kinnet 4cm til høyre for nesa. Det er slik at jeg kan kjenne at den er stor hvis jeg holder rundt området, akkurat som jeg skulle klemme en kvise. Problemet her er at det er såpass langt under huden at det ikke nytter å klemme.

8998324[/snapback]

det er jo ansiktsben :p akkurat den kulen under øyet som liksom skal holde øyeeplet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

NEI! Da hadde jeg hatt det på den andre siden også. Kom hjem til meg så skal du få se. Det minner egentlig veldig om en kvise bare ikke synlig.

sn7_acne.jpg

Som du ser er alt under huden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Inne i huden er vel mer riktig. Den er på kinnet 4cm til høyre for nesa. Det er slik at jeg kan kjenne at den er stor hvis jeg holder rundt området, akkurat som jeg skulle klemme en kvise. Problemet her er at det er såpass langt under huden at det ikke nytter å klemme.

8998324[/snapback]

 

 

Det er nok bare en kjertel det også. Kroppen er full av kjertler overalt, så det er ingenting farlig. Jeg har f.eks en sånn " dings" som dere kaller det på kragebenet.

Hatt den leenge.. Så trur det er bare å chill out :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...