nahoy Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 (endret) Har en laptop her uten harddisk, som jeg tenkte jeg kanskje kunne bruke til å styre musikk og lignende med. Vet ubuntu har remote desktop og live-cd, men tror det er litt for mye for den stakkars laptopen. Finnes det en liten linux-distro hvis eneste funksjon er å koble seg til remote desktop(må kunne koble seg til winxp-maskiner). Må kunne startes fra CD. Endret 30. juni 2007 av nahoy
Gaute65 Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 Har en laptop her uten harddisk, som jeg tenkte jeg kanskje kunne bruke til å styre musikk og lignende med. Vet ubuntu har remote desktop og live-cd, men tror det er litt for mye for den stakkars laptopen. Finnes det en liten linux-distro hvis eneste funksjon er å koble seg til remote desktop(må kunne koble seg til winxp-maskiner). Må kunne startes fra CD. 8975094[/snapback] Prøv DSL Kjører fra cd eller USB penn Tror det kan kjøre Freenx: http://www.enterprisenetworkingplanet.com/...cle.php/3508951 Du får prøve deg fram.
Beatnut Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 Er ikke helt sikker på om de dekker behovet ditt, men du kan jo også sjekke ut Simply MEPIS, Knoppix, Draco eller ZipSlack.
nahoy Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Skrevet 30. juni 2007 Prøvde Thinclient, og den virket veldig lovende, dessverre krasjer den på nesten alle maskinene mine. Skal sjekke ut DSL nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå