Gå til innhold

Fotografering i St. Tropez


Anbefalte innlegg

Heihei!

 

I morgen reiser jeg til St. Tropez, og skal være der i en uke. Dette er jo ferieparadis for oss "turister", da dette er et hett sted for stjerner å være på sommeren.

 

Hvis jeg ser en kjendis, som jeg kjenner igjen ved første øyekast, hva gjør jeg? Løper bort og knipser 100 bilder i seriebilde-modus? Sniker meg innpå og prøver å få noen gode bilder fra lang avstand? Går pent bort og spør om jeg kan ta noen bilder av hun ( :innocent: )?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve deg med framgangsmåte to og tre, i den rekkefølgen. Paparazzi-metoden du nevnte først kan du spare deg for. De er plaget nok fra før av ekte paparazzier, så hvorfor skal du som amatør bidra til denne ukulturen. Ønsker du å selge bilder av Justin som viser fingeren til Se og Hør, så kan du prøve deg på det også.

I denne tråden brukte jeg fremgangsmåte 1, men Herr/frøken Luxuria hadde ikke noe i mot det. Tvert i mot :!:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=+transseksuell

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Du kan prøve deg med framgangsmåte to og tre, i den rekkefølgen. Paparazzi-metoden du nevnte først kan du spare deg for. De er plaget nok fra før av ekte paparazzier, så hvorfor skal du som amatør bidra til denne ukulturen. Ønsker du å selge bilder av Justin som viser fingeren til Se og Hør, så kan du prøve deg på det også.

I denne tråden brukte jeg fremgangsmåte 1, men Herr/frøken Luxuria hadde ikke noe i mot det. Tvert i mot :!:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=+transseksuell

8976410[/snapback]

Hehe.. Hvor mye tror du man kan selge et slikt bilde for? Om det er Justin eller Aniston, samma det. :D

Lenke til kommentar
Du kan prøve deg med framgangsmåte to og tre, i den rekkefølgen. Paparazzi-metoden du nevnte først kan du spare deg for. De er plaget nok fra før av ekte paparazzier, så hvorfor skal du som amatør bidra til denne ukulturen. Ønsker du å selge bilder av Justin som viser fingeren til Se og Hør, så kan du prøve deg på det også.

I denne tråden brukte jeg fremgangsmåte 1, men Herr/frøken Luxuria hadde ikke noe i mot det. Tvert i mot :!:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=+transseksuell

8976410[/snapback]

Hehe.. Hvor mye tror du man kan selge et slikt bilde for? Om det er Justin eller Aniston, samma det. :D

8976532[/snapback]

Et godt paparazzibilde kan fort gå for et femsiffret beløp, men bildet av Vladimir Luxuria har jeg aldri forsøkt å selge. Bilder av italienske parlamentsmedlemmer har neppe stor interesse i Norge, og jeg gidder ikke forsøke å parlamentere med italienske medier. Det var likevel kjekke bilder å ta, siden hun/han var både sjarmerende og søt med meg, og de andre fotografene. Noen italienske politiske celebriteter er faktisk hyggelige mennesker. En tidligere bekjent av meg i Roma er god venn av Cicciolina/Illiona Staller. Kanskje jeg kunne gjøre en avtale med henne, og begynne å samle på eksentiske, italienske politikere.

Lenke til kommentar
Et godt paparazzibilde kan fort gå for et femsiffret beløp, men bildet av Vladimir Luxuria har jeg aldri forsøkt å selge.

Wow.. :D Skal jeg spørre hvor mye de vil betale for bildet, eller sende det inn som "Tips oss"?

Hvis jeg velger sistnevnte kan det jo være at jeg ikke får noen penger for det (hvis det ikke kommer på førstesiden), men på en annen side kan jeg jo tjene 20.000 hvis jeg vet at bildet er av stor interesse.

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Et godt paparazzibilde kan fort gå for et femsiffret beløp, men bildet av Vladimir Luxuria har jeg aldri forsøkt å selge.

Wow.. :D Skal jeg spørre hvor mye de vil betale for bildet, eller sende det inn som "Tips oss"?

Hvis jeg velger sistnevnte kan det jo være at jeg ikke får noen penger for det (hvis det ikke kommer på førstesiden), men på en annen side kan jeg jo tjene 20.000 hvis jeg vet at bildet er av stor interesse.

 

Hva synes dere?

8976613[/snapback]

Det kan du jo godt gjøre. Jeg har bare ikke stor versjon tilgjengelig for øyeblikket. Arkivet ligger desverre utilgjengelig lagret for tiden, og maskinen er ny. Det er egentlig altid mulig for sensasjonspressen å lage en sak på en transseksuell politiker på høyt plan, he he. Har tenkt tanken selv, men du vet det med tid. Jeg koser meg som amatør, og det er deilig å ikke ta bilder som man skal ha betaling for. Årene med brødjobbing ødela mye av gleden for meg, og fra ca 95 frem til 2005 følte jeg at jeg bare gadd å ta familiebilder (selv om det naturligvis ble noe kreativt ut av det også).

Lenke til kommentar

Hehe.. Du misforstod meg nok litt der. Ikke at jeg ikke liker bildet ditt, men jeg mente mitt bilde, når jeg eventuelt har tatt det. :)

 

Altså, hvilken metode fungerer best hvis jeg skal sende inn et bilde, og få best mulig økonomisk utbytte av det? :fun:

 

Hehe..

Lenke til kommentar

Aj aj, ja da må du først ta bildet. Det er ikke uten grunn at de får mye betalt for bildene sine. Det er nemlig ikke mange bilder de får tatt i uken, som de klarer å selge. Når du da tar med i betraktning at de er heltidsproffer, så skal det mye til for at du klarer det samme på en ferietur. Du er nemlig i konkurranse med dusinvis av proffer i St. Tropez, som har mange års erfaring. Det er med andre ord ikke noe som jeg ville regnet med som et sannsynlig utfall av ferieturen din, men du skal ha lykke til.

Lenke til kommentar
Aj aj, ja da må du først ta bildet. Det er ikke uten grunn at de får mye betalt for bildene sine. Det er nemlig ikke mange bilder de får tatt i uken, som de klarer å selge. Når du da tar med i betraktning at de er heltidsproffer, så skal det mye til for at du klarer det samme på en ferietur. Du er nemlig i konkurranse med dusinvis av proffer i St. Tropez, som har mange års erfaring. Det er med andre ord ikke noe som jeg ville regnet med som et sannsynlig utfall av ferieturen din, men du skal ha lykke til.

8976766[/snapback]

Hehe.. Joda, jeg stiller i en sterk klasse, jeg er klar over det, men så skal det jo sant sies at ikke alle sender til Se og Hør heller da.. Jeg får prøve. Det er først og fremst en ferie, og poenget er å kose seg, så... :fun:

 

Jeg har vel fått svar på det jeg lurte på. :)

Lenke til kommentar
Aj aj, ja da må du først ta bildet. Det er ikke uten grunn at de får mye betalt for bildene sine. Det er nemlig ikke mange bilder de får tatt i uken, som de klarer å selge. Når du da tar med i betraktning at de er heltidsproffer, så skal det mye til for at du klarer det samme på en ferietur. Du er nemlig i konkurranse med dusinvis av proffer i St. Tropez, som har mange års erfaring. Det er med andre ord ikke noe som jeg ville regnet med som et sannsynlig utfall av ferieturen din, men du skal ha lykke til.

8976766[/snapback]

Hehe.. Joda, jeg stiller i en sterk klasse, jeg er klar over det, men så skal det jo sant sies at ikke alle sender til Se og Hør heller da.. Jeg får prøve. Det er først og fremst en ferie, og poenget er å kose seg, så... :fun:

 

Jeg har vel fått svar på det jeg lurte på. :)

8976775[/snapback]

Se og Hør er nok mest interessert i norske kjendiser, og utenlandsk kjendisstoff kjøper de fra pressebyråer. Paparazziene selger sine bilder til bildebyråer som de har avtale med, og ikke direkte til publikasjonene. Det er likevel lov å prøve seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...