Gå til innhold

Fotokonk for alle under 18 - interesse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som er interessert i å delta om vi lager en konk som kun er åpen for fotografer under 18 år?

8974938[/snapback]

Ja.

 

Reglene kan være lik som på den vanlige konken, men jeg synes vi burde kortet konkurransen ned slik at hver runde tar en uke.

Forslag:

 

Fredag kl 20.00 - Konkurranse-start. Tema blir presentert.

Onsdag kl. 20.00 - Innleveringsfrist. Avstemningen starter.

Fredag kl.20.00 - Avstemningen er ferdig. Vinneren er kåret. Ny konkurranse med nytt tema starter.

 

Eller hva synes dere?

Kan også ha innleveringsfrist tirsdag, hvis vi trenger mer tid til avstemning.

Lenke til kommentar
Alle som deltar må sende inn sitt tips til tema sammen med bilde, så når vinneren blir kåret så slipper vi å vente på at noen skal finne ny konk.

 

Vi gir folket en uke å informere seg slev om konken, før vi starter på fredag kl 20:00.

 

Jeg selv kan finne tema. Tema-oppfinner kan ikke delta.

8975110[/snapback]

Hva mener du med det? At hver og en som deltar kan gi et tips til tema for neste uke, slik at det blir lettere for vinneren å finne et godt tema, da han har fått innspill fra andre brukere?

Lenke til kommentar
Alle som deltar må sende inn sitt tips til tema sammen med bilde, så når vinneren blir kåret så slipper vi å vente på at noen skal finne ny konk.

 

Vi gir folket en uke å informere seg slev om konken, før vi starter på fredag kl 20:00.

 

Jeg selv kan finne tema. Tema-oppfinner kan ikke delta.

8975110[/snapback]

Hva mener du med det? At hver og en som deltar kan gi et tips til tema for neste uke, slik at det blir lettere for vinneren å finne et godt tema, da han har fått innspill fra andre brukere?

8975121[/snapback]

 

Nei. Deltagerne må bestemme seg for hva neste ukes tema blir (Om de vinner) når de legger inn bildet. Slik kan arrangøren (Meg i dette tilfeller på 1.konk) fortelle vinneren, samtidig som jeg presenterer det nye temaet.

 

Slik får vi en fortløpende konk.

 

Hva om vi starter konken på mandagen bare for å gi folket litt mer tid den første gangen, før vi snurper det sammen til Gissans idè?

 

Ingen av dagene krasjer med den opprinnelige hovedkonken håper jeg?

Lenke til kommentar
Nei. Deltagerne må bestemme seg for hva neste ukes tema blir (Om de vinner) når de legger inn bildet. Slik kan arrangøren (Meg i dette tilfeller på 1.konk) fortelle vinneren, samtidig som jeg presenterer det nye temaet.

 

Slik får vi en fortløpende konk.

 

Hva om vi starter konken på mandagen bare for å gi folket litt mer tid den første gangen, før vi snurper det sammen til Gissans idè?

 

Ingen av dagene krasjer med den opprinnelige hovedkonken håper jeg?

8975153[/snapback]

Da forstod jeg. Liksom at "hvis jeg vinner, vil jeg at tema skal være vann", liksom. :)

 

Jo, det ville sikkert passet fint. Da får man 1 og en halv uke på å ta bildene denne første runden.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Fotokonkurranse for fotografer under 18 år.

 

Tema denne gangen er:

TEMA

 

Bildene må være tatt innen tidsrommet mandag 2.onsdag 11. juli.

Innleveringsfrist: Onsdag 11. Juni kl 20.00

Etter innleveringsfrist blir bildene uploadet i egen post med avstemming frem til Fredag 13 juli kl 20.00

 

Reglene for konkurransen:

 

Hovedregel: Du må være under 18 år gammel for å delta.

 

1. DU må være fotografen bak bildet.

 

2. Bildet må være tatt mellom nevnte tidsperiode.

 

3. Du står fritt til å tolke temaet.

 

4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt.

 

5. Filstørrelse: MAKS 350KB.

 

6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler.

 

7. Bildet skal være anonymt så lenge konkurranse og avstemming pågår. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil derfor bli diskvalifisert.

 

8. Du kan KUN benytte ett bilde i konkurransen.

 

9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta.

 

10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse.

 

11. Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som vinner.

 

12. Når du leverer ditt bidrag, skal du også levere et forslag til tema. Hvis du vinner konkurransen er tema klart, og vi kan begynne å knipse bilder med en gang. Slik får vi flyt i konkurransen.

 

Fotografen bak de tre bildene som får flest stemmer, blir offentliggjort og gitt poeng fra 1 til 4. (1. plass = 4 poeng, 2. plass = 2 poeng, 3. plass = 1 poeng). Poengene teller i sammendraget. Det er verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no.

Bildene sendes til meg som PM

 

NB: Husk å oppgi bildets tittel, dato og klokkeslett bildet er tatt (exif helst). Alle vil få en bekreftelse pr PM.

 

OBS! Dersom du ikke har mottatt noen bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, må du ta kontakt så vi kan få ordnet opp tidsnok!

 

Løp og knips!

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Nei. Deltagerne må bestemme seg for hva neste ukes tema blir (Om de vinner) når de legger inn bildet. Slik kan arrangøren (Meg i dette tilfeller på 1.konk) fortelle vinneren, samtidig som jeg presenterer det nye temaet.

 

Slik får vi en fortløpende konk.

 

Hva om vi starter konken på mandagen bare for å gi folket litt mer tid den første gangen, før vi snurper det sammen til Gissans idè?

 

Ingen av dagene krasjer med den opprinnelige hovedkonken håper jeg?

8975153[/snapback]

Da forstod jeg. Liksom at "hvis jeg vinner, vil jeg at tema skal være vann", liksom. :)

 

8975200[/snapback]

 

jepp

Lenke til kommentar

Jeg har nå laget (Ut ifra Gissans oppsett) laget introen på neste ukes konkurranse.

Tema er bestemt, og om det er mange som viser interresse blir temaet puplisert i morgen ved midnatt.

 

Det er også store muligheter for at jeg blir uten pc i 3 uker fra neste helg av, og om det blir tilfelle blir alle bildene jeg har mottat innen fristen, sendt til en annen deltager som tar seg av resten. Min egen pc er ødelagt, og den pc'n jeg sitter på nå, skal fattern ha me seg på en 3 ukers lang tur, så det kan bli stille fra min side frammover, om jeg ikke får ny pc.

 

Dette er ikek store problemet kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Jeg har nå laget (Ut ifra Gissans oppsett) laget introen på neste ukes konkurranse.

Tema er bestemt, og om det er mange som viser interresse blir temaet puplisert i morgen ved midnatt.

 

Det er også store muligheter for at jeg blir uten pc i 3 uker fra neste helg av, og om det blir tilfelle blir alle bildene jeg har mottat innen fristen, sendt til en annen deltager som tar seg av resten. Min egen pc er ødelagt, og den pc'n jeg sitter på nå, skal fattern ha me seg på en 3 ukers lang tur, så det kan bli stille fra min side frammover, om jeg ikke får ny pc.

 

Dette er ikek store problemet kan jeg tenke meg.

8975367[/snapback]

Jeg personlig reiser i morgen, og er vekke i en uke. :) Men jeg har ikke nett når jeg kommer hjem heller, for jeg skal rett ut på hytten.. Hmm.. :ermm:

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Jeg vil melde stor interesse for en konkurranse for oss under 18! :)

 

Veldig bra tiltak her. Jeg syntes at det er morsomt å sammenligne og konkurrere med dere på min egen alder.

Utkastet til regler som Gissan la ut så bra ut også.

 

Så sant jeg har tid, skal jeg delta i alle konkurransene som blir lagt ut.

Meget bra tiltak, håper flere viser sin interesse. :)

 

- Marius E

Lenke til kommentar
Jeg vil melde stor interesse for en konkurranse for oss under 18! :)

 

Veldig bra tiltak her. Jeg syntes at det er morsomt å sammenligne og konkurrere med dere på min egen alder.

Utkastet til regler som Gissan la ut så bra ut også.

 

Så sant jeg har tid, skal jeg delta i alle konkurransene som blir lagt ut.

Meget bra tiltak, håper flere viser sin interesse. :)

 

- Marius E

8975509[/snapback]

Godt at flere viser interesse for en slik type konkurranse.

Lenke til kommentar
Vi må vel klare å dra i gang noe!

Det er vel flere under 18 som driver med foto, det vises jo i tråden 'Unge fotografer'.

 

Pell dere hit. :p

8975584[/snapback]

Hehe..

 

Vi er jo godt i gang allerede. Olsen starter første konk. på mandag, og vi har da tre-fire ekstra dager på å knipse.

 

Konkurransen er jo kortet ned i forhold til den "vanlige" konken, da vi i denne konkurransen gjør både avstemning og fotografering i én uke (unntaket er første runde).

 

Skal vi si at personer som har fylt 18 ikke får være med? At du ikke kan være med selv om du er 18 år og én dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...