Gå til innhold

SE HER! Pavilion 6391 eller Easynote MB85?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Skal ha meg laptop, og er interissert i å kjøpe noe sikkelig når jeg først skal kjøpe.

Jeg har tenkt å "bytte" den ut med min aldrende stasjonære PC.

Det vil si, koble den til LCD-skermen, musa, tastaturet og 5.1 anlegget mitt.

Men skal seff bruke den som en vanlig laptop når jeg ligger i senga eller sitter i kjellerstuen. :cool:

Jeg er ikke en hardcore gamer, men er på nettverk med gutta i ny og ne, og det er ønskelig at PC'en holder mål ;)

 

Har etter om og men havnet på disse 2 kanditatene:

 

Packard Bell EasyNote MB85

 

Og HP Pavilion dv6391

 

Begge har 15,4" skjerm, 2GB RAM, 160GB SATA harddisk, 1.3 Mpx webcam, minnekortleser, Bluetooth, Firewire osv..

 

Begge har Intel® Core™ 2 Duo prosessorer, men PB'en har T7300 2Ghz "Santa Rosa", mens HP'en har en T5600 1,83 GHz. (Vet ikke om denne er "Santa Rosa")

 

I mine øyne har også begge et meget bra skjermkort, men PB'en sitt er hakket hvassere?

NVIDIA® Geforce 8600M G 512MB (Hvorav 256 er dedikert), mot HP'ens

NVIDIA® GeForce™ Go 7400 med 256 MB TurboCache™ (hvorav 128MB dedikert)

 

Itillegg har PB'en DVI og HDMI ut, mens HP'en bare har S-Video og VGA.

 

Prisforskjellen er på ca 1000kr...

 

Hvilken bør jeg velge?

Hvordan er de respektive når det gjelder varmeutvikling og batterilevetid?

Vil det "slite" ut laptopen at den står på 6-10 timer i døgnet?

 

Hadde satt stor pris på svar!;)

:thumbup:

Endret av Mathia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt PB slik at den varer lenger før den blir utdatert på spillmarkedet. Laptopen slites vel først og fremst om du ser på batteriet så det er en god regel å ta det ut når maskinen er tilkoblet strøm og batteriet er fulladet. Kan vel også være lurt å blåse den litt oftere ren for støv hvis den er så mye i bruk.

 

Ellers synes jeg at hp har finest design, men jeg ville verdsatt den bedre prestasjonssevnen i større grad i dette tilfellet. Forskjellen mellom prosessorene er på 1,8 og 2,0 er litt misvisende da den nye prosessoren (2,0) yter mer effektivt (per Mhz). Hvor mye er jeg usikker på. Den skal også gi bedre batterilevetid, mindre varmeutvikling, men det spørs om ikke skjermkortet spiser opp disse fordelene.

Lenke til kommentar

Har lite å si om en laptop er på eller av, en av mine sto på i 1-2 uker i strekk.

 

Når det gjelder hvem av de du skal velge så er PB et klart valg, nyere chipset, raskere CPU og ikke minst ca dobbelt så bra skjermkort.

 

DVI og HDMI er også "bedre" enn S-Video og VGA.

 

Var jeg deg så ville jeg glatt gått for PB'n.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Hmm ja okey.

Sant dette med at skjermkortet er bedre...

Spørsmålet er vel egentli hvor stor bruk jeg eeegentlig har for det.

Ønsker iallefall å kunne spille WoW og evt. LOTRO med full oppløsning.

CS Source bør den takle, og så er det alltid kjekt at maskinen iallefall "takler" de nyeste spillene, slik at man iallefall kan få prøvd dem, om ikke med de beste innstillingene...

 

Så jeg har begynnt å helle litt mot HP'en, den er jo über fin og :p

Lenke til kommentar

Packard Bell er et merke jeg ville ha holdt meg langt unna, har bare negative erfaringer med det. Det er mulig at de har skjerpet seg i det siste, men jeg har ikke opplevd noe positivt med det. Greit nok at maskinen har bedre spesifikasjoner, men man må også tenke litt på byggekvaliteten.

 

Det er ikke uten grunn at PCWorld kåret packard bells PC i perioden 1986-1996 til de verste pc som noen sinne er bygd...

 

Kilde: http://www.idg.no/produkter/maskinvare/pcer/article47719.ece

Lenke til kommentar
Packard Bell er et merke jeg ville ha holdt meg langt unna, har bare negative erfaringer med det. Det er mulig at de har skjerpet seg i det siste, men jeg har ikke opplevd noe positivt med det. Greit nok at maskinen har bedre spesifikasjoner, men man må også tenke litt på byggekvaliteten.

 

Det er ikke uten grunn at PCWorld kåret packard bells PC i perioden 1986-1996 til de verste pc som noen sinne er bygd...

 

Kilde: http://www.idg.no/produkter/maskinvare/pcer/article47719.ece

8983717[/snapback]

 

 

De har nok skjerpet seg de 10 siste årene.. Ellers ville de nok gått konkurs for lengst.

Lenke til kommentar
Packard Bell er et merke jeg ville ha holdt meg langt unna, har bare negative erfaringer med det. Det er mulig at de har skjerpet seg i det siste, men jeg har ikke opplevd noe positivt med det. Greit nok at maskinen har bedre spesifikasjoner, men man må også tenke litt på byggekvaliteten.

 

Det er ikke uten grunn at PCWorld kåret packard bells PC i perioden 1986-1996 til de verste pc som noen sinne er bygd...

 

Kilde: http://www.idg.no/produkter/maskinvare/pcer/article47719.ece

8983717[/snapback]

 

PB ble ett annet selskap når de slo seg sammen med NEC.. kvaliteten gikk i været, kontra hva det var, og i dag er de ikke værre enn alle andre :-)

Lenke til kommentar
Nå skal det jo sies at jeg har hatt prudokter fra PB før som IKKE funka...

8986333[/snapback]

 

Jeg hadde uten tvil gått for HP. PB har slitt med at maskinene ikke holder mål. Skruer løsner, maskinene blir for varme, og i tillegg til dette så er de ufattelig gniene og trege med service på maskinene. Jeg jobber på en stor elektroforhandler på Hamar. Der har vi valgt og fjerne PB fra hyllene på grunn av de dårlige erfaringene vi har med maskinene.

 

HP :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...