Gå til innhold

BF 2142 - Del opplevelser, tips o.l.


Anbefalte innlegg

Tråden for å dele alt og ingenting med hverandre innenfor katogorien -Battlefield 2142- (og Northern Strike, for den saks skyld!

 

Del tips, ting du har gjort, ting du vil forteller/skryte om, ting du lurer på og ting du vil forklare. Alt mulig innenfor 2142, altså!

Endret av VTW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Forbeholdt skrivefeil!

Begynner selv, jeg!

Har noen tips å komme med. Men dette er selvsagt mine synspunkt, og er ikke sikkert alle er enige i dem:

  1. Før du i det hele tatt kjøper spillet, kan det være lurt å sjekke at maskinen din takler spillet! Har påff tak i minstekravene for PC her:
    (Vet ikke om jeg skulle bruke 'QUOTE' her, men så greit ut, tenkte jeg :s)
     
    Operating system: Windows XP with latest service pack installed
    DirectX 9.0c February 2006 edition (included)
    CPU: Intel Pentium 4/AMD Athlon 1.7 GHz or equivalent
    RAM: 512 MB
    Video Card: 128MB DirectX compliant video card, Pixel shader 2.0 and above. (AGP and PCIe only)
    Sound Card - DirectX 9.0c compatible
    Hard Drive space: 2.2GB of space is required to install the game
    Internet connection: 128kbit Cable/DSL connection
    Om du ikke vet hvilke spesifikasjoner du har kan du sjekke denne siden her som tester det for deg:
    www.systemrequirementslab.com
     
     
  2. Når du har kjøpt spillet er det første du må gjøre å laste ned siste patch! Dette er for å kunne spille sammen med de andre folkene. Noe du ikke kan om du har feil patch! Nedlasting av patch gjøres fra EA-games hjemmeside gjennom et program du først må laste ned, kalt EA Link. Du kan sjekke dobbeltsjekke hvilken patch som er den siste på:
    Battlefield Patch-rekkefølgen (Komplett)
     
     
  3. Nå som du har begynt å spille selve spillet kan vi bevege oss litt videre. Fant en post;
    BF2-guide, tips og informasjon til nybegynnere!
    Denne gjelder, som tittelen tilsier, egentlig for Battlefield 2. Men noen av tingene er relevante for begge spillene. Kan komme med et utdrag:
     
    Bruk bakketopper til din fordel. Om du ligger på en bakketopp har du ofte god utsikt til det meste. Da kan du se hvor fiendlige enheter befinner seg. Om det er urban krigføring kan du ofte da også se om noen ligger på taket, og skyte dem uten at de skjønenr hvor du kom fra. Det er midlertid en regel du må huske på. Alrdi legg deg med himmel bak deg. Dette vil gjøre deg svært synlig for fiender. Disse vil nemlig ofte se mot der bakke møter himmel, og om du ligger akkurat der er det en god sjangse for at du blir oppdaget. Det lureste er derfor å legge seg med en stein, et tre eller annet bak deg.
     
    Men selvsagt, dette er kanskje for de litt mer interesserte!
     
     
  4. Du har spilt litt, og begynner etter hvert å få såpass dreisen på det at du har knerta nok folk til å få din første 'Upgrade'. Hva skal du velge?
    Vel, dette kan egentlig bsre du bestemme. Hva vil du være? Du kan enten velge vidt, å ta litt fra hver. Eller du kan gå mer i dybden å spesialisere din soldat! Men hvordan skal jeg hjelpe deg å velge de riktige gadgetene? Tipset mitt blir å ikke høre på kameratene dine, slik som jeg gjorde :p
    De sier du skal velge utifra hva du trenger! Du skal selvsagt gjøre dette også, men tror det er bedre om du velger utifra hva som virker gøyest! Det er jo tross alt meningen å ha det gøy mens man spiller!
     
    Om du fortsatt skulle være i tvil kan du jo sjekke innom her:
    Dine favoritt-gadgets
    -Dette er en egen tråd der det diskuteres hvilken gadget som er best o.l.
     
     
  5. Neste tips? Jeg vet ikke. Håper på å få hjelp til å besvare dette av andre :)

Lenke til kommentar

irriterende bunnyjumper og jeg med hagle på en bygning. midt i et hopp treffer jeg ham i føttene. han tar en halv salto og lander med hodet i bakken og faller ned fra taket.

 

og så er det jo de klasiske glitchene i bf. har flere ganger sprengt folk fast i taket slik at de bare dingler etter armer/ben.

 

annnen morro glitch. skulle storme en titan i en pod. landa på en snål måte og av en eller annen grunn havna jeg inni fiendens fly hangar :D gjett hvor mange jeg knifa som satt i kanoner osv...ble oppdaget og skutt til slutt men faen det var moro

Lenke til kommentar
Noen som er enig i at det er helt umulig å knife i BF2142? Det var mye enklere i 2ern. Hm  :hmm:

8975184[/snapback]

Jeg synes det er mye lettere. Forutnom de gangene man hører lyden men igjenting skjer (latency) så er det foholdsvis lett å treffe. Øvelse gjør mester.

Lenke til kommentar

Spilte akkurart nå og det skjedde noe kult! Vet ikke helt om det er riktig det jeg anntar, men det virket som om at siden begge lagene hadde sluppet hver sin 'support'-kasse og alle hadde strødd rundt seg med support-health-ting så døde vi ikke. Alle ble udødelige akkurat rundt det ene flagget, så vi løp rundt og knifa hverandre :p

-Artig!

Lenke til kommentar

Har et slags tips. Dette er jo bare min mening, men jeg synes ikke det er noen vits i å kjøpe BF 2142 Nothern Strike. Jeg gjorde det, og kan ikke si det jeg bruker det mye. Liker best de 'gamle' banene og du får ikke så veldig kule oppgraderinger egentlig! Så jeg ville nok ikke tatt meg bryet å kjøpe det. Heller penger spart!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...