Gå til innhold

angående flybillett !


Anbefalte innlegg

henta flybillett fra posten i går.

reiseruta er oslo-heatrow-singapore-ho chi minh.stopover i singapore med hotell 2 dager ved hjemreise.

 

men på flybilletten står det ikke når og hvor vi reiser til-

står bare at vi reiser med singapore airlines. + innsjekkingsdato for hotel + masse andre ting..

står ikke noe at vi skal mellomlande i london og ikke noe om finaldestinasjon som er ho chi minh.

Er dette riktig???får vi nye innsjekkingpapirer når vi sjekker inn på gardemoen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billeten skal være et lite hefte med flere ark. Hvert ark gjelder for en flystrekning. Hver billett skal angi dato, tidspunkt, flyselskap (kodet), og flyplass fra/til (kodet)., samt flightnumber (rutenummer) Ut fra det du oppgir bør det være tre flykuponger + 1 hotelkupong for reisen ned til Vietnam. (+ tilsvarende for returen) Strekket Oslo - London dekkes ikke av Singapore Airlines men antagligvis av SAS eller BA (Singapore Airlines har ikke avganger fra Gardermoen).

 

... men på flybilletten står det ikke når og hvor vi reiser til-

står bare at vi reiser med singapore airlines. + innsjekkingsdato for hotel + masse andre ting..

... får vi nye innsjekkingpapirer når vi sjekker inn på gardemoen?

8968285[/snapback]

Du får ikke flybilletter i innsjekkingen på Gardermoen. Men det kan være at du må hente billettene i Billettskranken og at det har fått bare er hotelkupongen.

 

Ta kontakt med reisebyrået ditt for å høre hvordan du skal forholde deg.

Lenke til kommentar
Billeten skal være et lite hefte med flere ark. Hvert ark gjelder for en flystrekning. Hver billett skal angi dato, tidspunkt, flyselskap (kodet), og flyplass fra/til (kodet)., samt flightnumber (rutenummer) Ut fra det du oppgir bør det være tre flykuponger + 1 hotelkupong for reisen ned til Vietnam. (+ tilsvarende for returen) Strekket Oslo - London dekkes ikke av Singapore Airlines men antagligvis av SAS eller BA (Singapore Airlines har ikke avganger fra Gardermoen).

 

... men på flybilletten står det ikke når og hvor vi reiser til-

står bare at vi reiser med singapore airlines. + innsjekkingsdato for hotel + masse andre ting..

... får vi nye innsjekkingpapirer når vi sjekker inn på gardemoen?

8968285[/snapback]

Du får ikke flybilletter i innsjekkingen på Gardermoen. Men det kan være at du må hente billettene i Billettskranken og at det har fått bare er hotelkupongen.

 

Ta kontakt med reisebyrået ditt for å høre hvordan du skal forholde deg.

8968414[/snapback]

 

 

 

jeg ringte reisebyrået nå.og hun kjerringa glemte å sende flybillett.

det var hotelpapir jeg fikk(skal en hotelkupong se ut som flybilletter?.

trodde selv det var flybilletter.

faens jevla idiot amatør reiseselskap bitch..

vi får ikke vanlig flybillet men en reiserute som vi skal sjekke inn med?

med referansenummer eller hva hun idioten prata om.noen som har vært borti dette?helvetes stress reiser på onsdag.har på følelsen at hun ikke vet hva hun driver med.siste gang jeg bestiller reiser derfra

Lenke til kommentar
... jeg ringte reisebyrået nå.og hun kjerringa glemte å sende flybillett.

det var hotelpapir jeg fikk(skal en hotelkupong se ut som flybilletter?. ...

trodde selv det var flybilletter.

8968582[/snapback]

Denne type hotellkupong kan se ut akkurat som en flybillett. Årsak: Det er bygget opp et system slik at hotellet får sitt oppgjør via flyselskapenes rutiner.

 

Og med hensyn til billetter. Det ene settet er de fysiske billettene (heftet sammen - 1 ark for hvert flystrekke - siste ark er en kopi av hele reisen). Billettene er verdipapir og benyttes ved innsjekking og ombordstigning (kan i enkelte tilfelle erstatte boarding card). Det andre er en separat reiserute på vanlig A4-ark. Denne for at du skal ha oversikt og evt. lett kan legge igjen en kopi hjemme.

 

Er det et reisefølge (virker som etter ditt siste innlegg) med reseleder? I slike tilfelle er det ofte reiseleder som får utlevert selve billetene.

Lenke til kommentar
... jeg ringte reisebyrået nå.og hun kjerringa glemte å sende flybillett.

det var hotelpapir jeg fikk(skal en hotelkupong se ut som flybilletter?. ...

trodde selv det var flybilletter.

8968582[/snapback]

Denne type hotellkupong kan se ut akkurat som en flybillett. Årsak: Det er bygget opp et system slik at hotellet får sitt oppgjør via flyselskapenes rutiner.

 

Og med hensyn til billetter. Det ene settet er de fysiske billettene (heftet sammen - 1 ark for hvert flystrekke - siste ark er en kopi av hele reisen). Billettene er verdipapir og benyttes ved innsjekking og ombordstigning (kan i enkelte tilfelle erstatte boarding card). Det andre er en separat reiserute på vanlig A4-ark. Denne for at du skal ha oversikt og evt. lett kan legge igjen en kopi hjemme.

 

Er det et reisefølge (virker som etter ditt siste innlegg) med reseleder? I slike tilfelle er det ofte reiseleder som får utlevert selve billetene.

8968720[/snapback]

 

 

nei bare jeg og en kamerat.

så vidt jeg har forstått får vi ikke vanlig flybilletter (vet ikke hvorfor)

men hun sa at hun skulle sende reiseruta og vi skulle sjekke inn med reservation number eller noe..

hadde vært mye enklere med flybillett.helt håpløs.

noen som har reist med dette alternativet?og hvordan funker det?

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Helt vanlig å reise med e-ticket. Du oppgir bare referansenummeret når du sjekker inn på Gardermoen. Faktisk mener jeg at dette skal bli den gjeldende standarden, og at vanlige "papirbilletter" skal fjernes helt. Selv reiste jeg på e-ticket for første gang for ca. 5 år siden, men vet ikke når det ble tatt i bruk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...