Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 (endret) Hei, da var det på tide og få oppdatert maskina. De delene jeg trenger er: hk, cpu, hdd, skjermkort, tastatur (gamle tok føyken) og en ny dvd brenner Ram (ddr2, 2gb), kabinett, psu og lignende har jeg fra før, så det trenger jeg ikke. Jeg har noen krav til de delene: -hk: her vil jeg ha et stabilt hovedkort, gjerne med noe rom for overklokking. -cpu: her er jeg åpen for både intel og amd. -hdd: Her er jeg åpen for de fleste merker, størrelsen skal være på minst 320gb -gpu: Her har jeg vel egentlig bestemt meg for et 8800gts 320mb, hvilket merke er ett fett for meg. -dvd brenner: Den skal være s-ata, har lyst til og kvitte meg med IDE for godt. tastatur: Her er jeg åpen for alt, men det skal være av ok kvalitet. Har selv mekket sammen to oppsett jeg er ganske fornøyd med selv, men jeg ville høre med dere om dere er enige: AMD oppsett og Intel oppsett Endret 29. juni 2007 av Slettet+6132
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 våger meg til en bump siden det har gått 24t.
Nettulf Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Hei. Ville absolutt gått for Intel oppsettet. Der kan du overklokke mye, og hovedkortet skal være stabilt. Samsung disken vil jeg si er bedre enn den andre også. Men jeg ville muligens vurdert litt opp på CPU, f.eks. til Core 2 Duo E6420 Da kommer vel totalprisen opp på omtrent samme som AMD oppsettet ditt, men vil yte en del bedre. Nettulf
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 Hei. Ville absolutt gått for Intel oppsettet. Der kan du overklokke mye, og hovedkortet skal være stabilt. Samsung disken vil jeg si er bedre enn den andre også. Men jeg ville muligens vurdert litt opp på CPU, f.eks. til Core 2 Duo E6420 Da kommer vel totalprisen opp på omtrent samme som AMD oppsettet ditt, men vil yte en del bedre. Nettulf 8973499[/snapback] Slik det er nå så virker intel oppsettet mer intressant for min del, prisen synes jeg også er veldig hyggelig. Jeg tok en e4300 siden det er en god klokker, og jeg tror ikke at jeg kommer til og bytte den ut med en e6420, siden jeg vil tro jeg kan få en e4300 opp på rundt 3Ghz uten større problemer. Eventuelt bytter jeg den ut med en e6320.
-Shark- Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 Intels oppsett er vel det som gir mest ytelse for pengene. Jeg ville godt for det. Helt klart. Har 8800 selv, 320gb samsung også, er kjempe fornøyd med de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå