Gå til innhold

Diverse bilder av en fersk fotograf


Anbefalte innlegg

Hei. I skrivende stund er jeg snart en to dager gammel fotograf. Om jeg får kalle meg det. Er med andre ord rykende fersk. Jeg valgte å kjøpe ett Nikon D40, som jeg har lest og hørt er et helt ålreit nybegynnerkamera, og det har jeg også fått erfare.

 

Det jeg ønsker med denne tråden er å få litt tips, triks og kritikk på mine bilder. Jeg har hørt at man har som skikk å bare legge ut maksimum tre bilder av gangen. Derfor legger jeg ut tre bilder jeg personlig synes er litt pene, om jeg får si det slik. Takker for all oppmerskomhet!

 

Er ikke sikker på om dette er en akseptabel bildestørrelse, om ikke så må dere si fra.

 

resized_8.jpg

 

resized_14.jpg

 

resized_8-1.jpg

Endret av Moritz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Likte trebildet, jeg. De to andre ble for vanskelig å se hva det skulle forestille, og de ble for kjedelige og ensformige.

8971326[/snapback]

På bilde nummer to er det en rund stein plassert i en klappet sandhaug, og på bilde nummer tre er det som sagt over, en gammel felg fra en sykkel. Jeg synes et tre er minst like kjedelig som de to andre objektene. Men det er sikkert bare en smakssak.

 

Tusen takk for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar

Det at du faktisk skaper et motiv, og får så mye ut av det, ønsker jeg å ta hatten av for. Den sandhaugen synes jeg var ganske vellykket, og når du nå skriver at du faktisk jobbet for å skape det bildet, så blir jeg glad. I tillegg viser du et sikkert øye for estetikk. Gode bilder kommer ikke altid av seg selv. Skulle ønske alle nybegynnere kunne levere like estetisk interessante bilder, men da hadde kanskje verden vært mer kjedelig.

Lenke til kommentar

Må si at jeg er meget imponert over bildene med tanke på at du er 2 dager rykende fersk. Er vel imponert over bildene om du så hadde drevet på med dette i noen år :) Likte bilde 2 og 3 best. Du gjennomfører en stil med kontraster og farger (ingen farger) som jeg personlig liker veldig godt. Du skaper motiv utav noe så lite, som er en utrolig god egenskap.

 

Det du eventuelt kunne gjort bedre på det siste bildet er å brukt en tanke mindre blenderåpning for å fått mer skarphet på den tappen som stikker ut. På bilde nr. 2 ser jeg ingenting i farta som kunne vært gjort bedre. Heng det opp på veggen!

 

Igjen, fine bilder, stå på videre og velkommen til forumet.

Lenke til kommentar
Takk, PMnormal. Er det noe jeg kunne gjort bedre?

8976118[/snapback]

Egentlig ikke. Det er dine bilder, og jeg forsøker å se dem gjennom dine briller. Da kan jeg ikke forstå hva du skulle gjort annerledes. Det trebildet kan man kanskje diskutere, og da tenker jeg på valg av DOF, for eksempel. Jeg synes du løste det også ganske godt, men det er ikke noe i forhold til de to andre.

Et tips til deg må være å presentere bilder som hører til i en serie, og som kler hverandre, hvis du skal ha mer enn et bilde i en tråd. Her er det to som fungerer godt sammen, og et som er veldig ulikt. Du burde egentlig bare valgt de to siste.

Lenke til kommentar

PMnormal- Absolutt enig det angående en serie med bilder som kler hverandre. Men akkurat i dette tilfellet var formålet å bare legge ut tre bilder for å få kritikk og tilbakemeldinger. Likevel var oppstillingen av bildene bevist. Da tenker jeg på ett sort-hvitt bilde i midten og ett med delvis sterke farger på toppen.

 

sthlm- Veldig motiverende at du føler det slik angående bildene. Hjertelig takk!

Endret av Moritz
Lenke til kommentar

Jeg liker best å se bildene som vedlegg.. Men det var fine bilder du presenterer oss her. Igjen ser vi ett bilde jeg tenker er som ett barn ville sett det. Ikke misforstå, men om man klatrer i ett tre er det sånn man ser det.. og det er barn som klatrer i trær. Jeg likte det bildet. De to andre er ikke så veldig i min klasse å si noe om. Det har du allerede fått masse svar om fra de lærde innen slik fotografi :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...