JohnsonsdotNo Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Kan ikke se YouTube filmer, mangler Adobe Flash Player? Lastet ned "Flash Player .tar.gz for Linux" men fikk det ikke til og fungere, tok jeg feil? Andre problem er jeg først prøvde når jeg ikke fikk til grafisk Utubu, bare Linux (svart) var og legge inn Envy og så lasta ned drivere, det gikk til helvete, mye feil på veien. Men har kommet meg i grafisk Utubu nå, jeg kan se på "Systemverktøy" og det vil stå: Envy og NVIDIA Settings, NVIDIA Settings får feil når jeg trykker på den fordi installasjonen gikk bad. Så vil jo fjerne de begge fra Systemverktøy, hvordan? Men problemet er fortsatt jeg går på "Håndtering av ufrie drivere" ingenting finner jeg. Men fortsatt så er ikke NVIDIA GeForce 7800GTX installert, trenger seriøst hjelp.
rocknrolf77 Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Terminal - sudo aptitude install flashplayer-nonfree tror jeg pakka heter. Du kan alternativt åpne System > administrasjon > synaptic og søke etter flashplayer der. Der er det bare å huke av boksen med flashplayer å trykke på bruk. Flashplayer er også ufri programvare så det kan ikke inkluderes direkte i ett fritt/gratis operativsystem. Det er ulovlig i for.eks u.s.a siden de har programvare patenter
JohnsonsdotNo Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Skrevet 28. juni 2007 Terminal - sudo aptitude install flashplayer-nonfree tror jeg pakka heter. Du kan alternativt åpne System > administrasjon > synaptic og søke etter flashplayer der. Der er det bare å huke av boksen med flashplayer å trykke på bruk. Flashplayer er også ufri programvare så det kan ikke inkluderes direkte i ett fritt/gratis operativsystem. Det er ulovlig i for.eks u.s.a siden de har programvare patenter 8963945[/snapback] Fant ingen pakke med et navn eller en beskrivelse som passer med «flashplayer-nonfree»
rocknrolf77 Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Var det 32 bit eller 64 bit ubuntu du installerte? Hvis det var 64 bit finnes det ikke 64 bit flashplayer fordi adobe ikke har laget den
rocknrolf77 Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Sorry, det var flashplugin-nonfree. Gjør det samme en gang til og bytt ut bare. Sitter på 64 bit nå så jeg huska ikke hva pakka heter.
JohnsonsdotNo Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Skrevet 28. juni 2007 Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold Reading state information ... Ferdig Les utvidet tilstandsinformasjon Oppdater pakkenes status ... Ferdig Bygger merke-databasen ... Ferdig Ingen kandidatversjon funnet for flashplugin-nonfree Ingen pakker vil bli installert, oppgradert eller fjernet. 0 pakker oppgradert, 0 nylig installert, 0 skal fjernes og 0 skal ikke oppgraderes. Trenger å hente 0B i installasjonspakker. Etter utpakking vil 0B bli brukt. Skriv utvidet tilstandsinformasjon ... Ferdig
JohnsonsdotNo Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Skrevet 28. juni 2007 Bare gi meg MSN adressen din så kan jeg plage deg mer? Vi har jo nesten samme PC uten om jeg har 512MB mer ram og litt bedre GeForce Du må ha svaret på alt! Hvis du fikk slik til og fungere.
rocknrolf77 Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 (endret) Fant ut hvorfor du ikke fant pakka nå tror jeg. Du må aktivere alle pakkebrønnene. Da får du mye større utvalg av pakker. System > administrasjon > software sources Huk av alle boksene under ubuntu software taben utenom source code. Så gå til terminalen og lim inn sudo aptitude update && sudo aptitude install flashplugin-nonfree Hvis ikke du finner den da mistenker jeg at du har 64-bit Edit : Bruker ikke msn. Bruker jabber/xmpp som lynmeldingsprotokoll Endret 28. juni 2007 av rocknrolf77
JohnsonsdotNo Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Skrevet 28. juni 2007 Hm, men du? Jeg har aldri vært logget inn som root siden vi har prata om alle problemene mine. Bare som "brukernavn" jeg har aldri fått noe root passord eller gjort noe med root brukernavn eller hva enn, kan det ha noe betydning?
JohnsonsdotNo Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Skrevet 28. juni 2007 Hent:1 http://archive.ubuntu.com feisty Release.gpg [191B] Ign http://archive.ubuntu.com feisty/multiverse Translation-nb Treff http://archive.ubuntu.com feisty Release Treff http://archive.ubuntu.com feisty/multiverse Packages Treff http://archive.ubuntu.com feisty/multiverse Sources Henta 1B på 0s (3B/s) Leser pakkelister ... Ferdig Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold Reading state information ... Ferdig Les utvidet tilstandsinformasjon Oppdater pakkenes status ... Ferdig Bygger merke-databasen ... Ferdig Fant ingen pakke med et navn eller en beskrivelse som passer med «flashplugin-nonfree» Ingen pakker vil bli installert, oppgradert eller fjernet. 0 pakker oppgradert, 0 nylig installert, 0 skal fjernes og 0 skal ikke oppgraderes. Trenger å hente 0B i installasjonspakker. Etter utpakking vil 0B bli brukt. Gjorde det du sa, dette skjedde.
A!1 Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Åpne firefox, gå til hardware.no (de bruker flash)... du får en melding om at firefox mangler en plugin for å spille av innholdet på siden. Og kan installere flash-plugin direkte...
JohnsonsdotNo Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Skrevet 28. juni 2007 Nope, ingen passende programblabla ble funnet sier den!
JohnsonsdotNo Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Skrevet 28. juni 2007 Hvordan kan jeg være så dum og laste ned 64 bit, har jeg virkelig gjort det, jeg var sikker på jeg lasta ned riktige. Si meg, noen måte og finne dette ut?
JohnsonsdotNo Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Skrevet 28. juni 2007 NEEEEEEEEEEEEEEEEI! JEG LASTA NED 64bit AMD TING, jeg misforsto jeg tenkte jeg hadde AMD 64! JEZUZ! Wtf gjør jeg nå. Hm, keyboardet mitt funker ikke før jeg kommer i Linux... For ikke bytta OS, må i Windows og lasta ned og brenne på nytt og legge inn på nytt!
rocknrolf77 Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Sånt kan skje i begynnelsen. Man lærer ikke alt over natta. Har slitt mange timer sjøl. Men nå har ting blitt en del enklere i det siste da heldigvis for de som starter med linux nå
KAFFEGUD Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 NEEEEEEEEEEEEEEEEI!JEG LASTA NED 64bit AMD TING, jeg misforsto jeg tenkte jeg hadde AMD 64! JEZUZ! Wtf gjør jeg nå. Hm, keyboardet mitt funker ikke før jeg kommer i Linux... For ikke bytta OS, må i Windows og lasta ned og brenne på nytt og legge inn på nytt! 8964731[/snapback] Før du går såpass drastisk til verks så forsøk heller å laste ned .tar filen som ligger på adobe sine sider for nedlastning av flash. Pakk ut filen og flytt filene, libflashplayer.so og flashplayer.xpt, til din browser plugins mappe. I opensuse så finner du de i /usr/lib/browser-plugins og i /home/brukernavn/.mozilla/plugins(mulig du som ubuntubruker må inn i andre foldere, sjekk om du har .firefox i din hjemmekatalog) Jeg kjører x86-64 versjonen av opensuse og har ingen prob med flash og andre plugins som krever 32 bit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå