Gå til innhold

generell PC setup og RAM til K9A Platinum


Anbefalte innlegg

Hei. Har bestemt meg for å endelig oppgradere min pre-64bit dinosaur. Det jeg har kommet fram til så langt er:

AMD X2 6000+

Kingston PC6400 2048 MB

MSI K9A Platinum

NorthQ 2500 Acrylic Kabinett

Radeon HD 2900 XT 512MB

Seagate Barracuda SATA

 

Det jeg blant annet lurte på var en setning i En test av hovedkortet:

"You need DDR2 1120~1160 capable memory to really reach full potential with this board"

Hva betyr dette? kortet støtter bare opp til PC6400 som er på 800mhz(?) Hvilke kryptiske tall er dette?

 

Innlegget gjelder i første rekke hovedkortet men kommentarer og konstruktive forslag til resten av systemet taes imot med takk. Les disclaimeren under før du eventuelt svarer/kommenterer...

 

Disclaimer:

Ja, jeg er en AMD fanatiker. Jeg vet at Intel gir best ytelse/kr og alt det der men er egentlig ikke interessert... Kommentarer/flaming/diskusjoner rundt min fanatisme er ikke ønsket i denne tråden.

Jeg er også uinteressert i om noen hovedkort/RAM/skjermkort er mer overklokingsvillig. Dette systemet skal aldri overklokkes. Kravet er at det skal gå stabilt på sine tiltenkte frekvenser... Og ja jeg vet at jeg linket til en test av kortets overklokkingskapasiteter... Hvilken ironi :whistle:

 

*edit* endret på hovedkort pga støtte for crossfire

Endret av romhelten_spiff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har jo egentlig svart på ditt eget spørsmål.

Hvis du ikke skal overklokke, trenger du ikke minne som når opp til 1120-1160 MHz. Til vanlig "ikke overklokket" bruk holder det fint det minne du har valgt.

8962727[/snapback]

 

Takk for kjapt svar!

 

Så tingen er at noen hovedkort kan "tvinges" til å takle høyere RAM-hastighet enn det som er spesifisert fra produsenten?

MSI:"Supports dual channel DDR2 533/667/800"

 

Et spørsmål til: Kan jeg med tid og stunder sette i et skjermkort til (Crossfire) som er identisk med det som er i lista mi?

 

*edit* Dette kortet støttet ikke Crossfire, derfor har jeg endret HK til dette

Endret av romhelten_spiff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...