Gå til innhold

Bærbar til 10k. Skole og spilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha meg en bærbar til ca 10k. Skal bruke den til skole, og skal og spille på den. Den bør klare å drive spill som krever litt. Skal blandt annet ha AOC, UT2007, og ET;Qw, så den bør klare disse spillene.

Noen viktige ting:

Hardisken i pcen er ikke så viktig.

Vil ha 2gb ram

God prosessor

Bra skjermkort

Windows Vista

Lite støy

Trådløst nettverkskort

Noen som har noen anbefalinger?:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal vel gjøre seg godt til å få den PCen til å ende opp på 10 000 og fremdeles egnet for spill.

8956652[/snapback]

Hva er det som ikke gjør den egnet til spill? 2 gb minne, T7100-cpu eller 8600GT-skjermkortet?

Skrevet

Vel CPU, diskspeed og skjerm som satt opp i lenken er ikke hva jeg ville brukt til gaming, men med 10 000 til disposisjon så er kanskje ikke kravene så høye uansett. :) Fungerer sikkert greit til CS, WoW og den slags som folk spiller for tiden.

Skrevet

Om du skal spille er det 2 ting som har noe å si: skjermkort og ram. Cpu er nesten irrelevant (siden skjermkortet omtrent alltid blir flaskehals før cpu) og cpuen i denne er mer enn god nok til å spille på. Eks har jeg et kjappere skjermkort og tregere cpu enn denne i min egen bærbare, men fremdeles begrenser skjermkortet hastigheten, ikke cpu i spillene jeg spiller: eks company of heroes, olbivion etc.

Harddiskhastighet har kun en ting å si for spill: hvor fort brett\verdener lastes, du får ikke høyere fps med kjappere disk.

Ang skjerm vil faktisk lav oppløsning være å foretrekke da du oftere vil kunne kjøre spillene på nativ oppløsning (dvs skarpest bilde). I mange nyere spill vil få skjermkort kunne dra spillene bra med f.eks 1680x1050 om du vil ha brukbart med detaljer ellers. Mulig du visste du visste mye av dette fra før, men noe av det du sa minte meg om misforståelser mange har som jeg til stadighet må forklare :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...