Gå til innhold

Canon 350 vs. Olympus 400?Hvilket og hvorfor? s. 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, burde kanskje nevnt at jeg fikk se litt på et 350 i helga, og det virket meget hendig og greit for meg, men det jeg lurer på er om det er verd 4999 enda? Eller mener dere jeg bør kjøpe hus og deretter linse i tillegg, eller er rett og slett kit-linsen bra. Alt dette med parametre på linser osv... har jeg liten peiling på så det hjelper ikke å komme med mange verdier og slikt, må sette meg inn i dette etterhvert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan diskuteres hvor dårlig objektivet er, men veldig få hevder at det er like bra som de andres kitobjektiver. Vil du ha Canon, så har jeg nevnt et veldig godt alternativ. Det alternativet er minst like skarpt som de fra Nikon og Pentax, levers i likhet med Pentax med solblender (minst 200+), og har veldig lite produksjonsavvik, skal man tro de manglende rapportene om det.

Skrevet (endret)
Ok hvilken løsning nevnet du da? Husk jeg har lite peil.  :D

8985726[/snapback]

Hvis du ikke går på bruktmarkedet og finner noe bra, så er det eneste alternativet Sigmas kitzoom til SD10/14, altså Sigma 18-50 f/3,5-5,6. Den er i alle fall ganske skarp, og har greie kontrastegenskaper. At fargene er litt slappe kan man fikse opp i etterkant. Det kan man ikke gjøre hvis den optiske skarpheten er under pari. Da er løpet kjørt for ever.

Pris: 1065,- med Canon-fatning, solblender inkludert.

Endret av PMnormal
Skrevet (endret)

Og dette har altså allround-egenskaper som gjør at jeg kan ta bilder inne og ute i lyse og mørke omgivelser? Og som sagt: Man får jo kameraet for 4815 med linse, som også er nest-billigste pris. Er denne linsen mye bedre enn kit-linsa?

Ser at 400 versjonen koster 5800, er jo bare 1000 mer, er det stor forskjell på 350 vs. 400?

Endret av cybervision_
Skrevet (endret)
Og dette har altså allround-egenskaper som gjør at jeg kan ta bilder inne og ute i lyse og mørke omgivelser? Og som sagt: Man får jo kameraet for 4815 med linse, som også er nest-billigste pris. Er denne linsen mye bedre enn kit-linsa?

Ser at 400 versjonen koster 5800, er jo bare 1000 mer, er det stor forskjell på 350 vs. 400?

8988417[/snapback]

Nei, forskjellene er minimale. Jeg kan ikke uttale meg om evt nye funksjoner, men det er et par av dem. En funksjonalitet som er ny for denne modellen er at den har de profilene som du også finner i 30D og 5D, men jeg er ikke helt sikker.

Bildekvaliteten har jeg faktisk sammenlignet, sett bort fra støyegenskapene. De har jeg ikke sjekket enda, men de kan etter teorien være til 350D's fordel. Øvrige forskjeller:

400D har litt større spatial oppløsning.

350D har litt bedre kontrast.

Det skulle være alt.

Når det gjelder kitobjektivet vs Sigma så har de identiske data mht blender. Det vil si at de er like brukbare/ubrukelige til forskjellige lysforhold. Eneste forskjell er at Sigma leverer med solblender, og er derfor bedre til å takle sterk sol. Du må betale ekstra for solblender til Canon. Les forøvrig min anbefaling i produktguiden. Den er desverre anonym, men det er den nyeste av de to. Jeg skrev den nemlig i dag.

Edit: Den er enda ikke kommet gjennom sensuren.

Endret av PMnormal
Skrevet (endret)

Ok, men da kommer siste spørsmål: Hvor finner jeg 350 kamerahus billig? Gidder ikke kjøpte med kit-linse hvis jeg heller kan kjøpe Sigma linsen.

Og hvordan vil du/dere si D40 Kit kan sammenlignes med 350 da? Er D40 et bedre kamera? Er veldig i tvil gitt.

Endret av cybervision_
Skrevet

Jeg synes de er et veldig greit kit, som gir ganske gode bilder. Det har også sine svakheter, som alle andre systemer. Vær venlig å ikke be oss gjenta oss selv så mye. Du finner alt du trenger å vite om D40, uten å måtte scrolle noe særlig langt. Veldig kort, faktisk.

Skrevet (endret)

3995 kan jeg leve med, men fint om noen vet hvor :D

Er ellers 4995 en BRA PRIS for 350 kit med veske? Eller får jeg lite for pengene da?

Endret av cybervision_
Skrevet
3995 kan jeg leve med, men fint om noen vet hvor :D

Er ellers 4995 en BRA PRIS for 350 kit med veske? Eller får jeg lite for pengene da?

8994858[/snapback]

Elkjøp internettpris er 4495 for kit'et

Andreas

Skrevet
Ok, Komplett har det inne med linse og veske for 4995,- Driter jeg på leggen med å kjøpe et slikt?

8995793[/snapback]

Nei,

men du driter på leggen om du let verdifull fototid gå til spille ved å sitte ved pc-en hele veka :tease:

Skrevet

Vel, nå har jeg jo ikke kamera så akkurat så mye fototid har jeg ikke tilgjengelig og jeg jobber 12 timers dager denne uken, så jeg vil egentlig bare vite at Canon 350 hos komplett er et godt kjøp med linse og veske til 4995,-

Skrevet
Månedens varp for juli kommer på Akams forside snart, sannsynligvis i morgen eller torsdag, men i alle fall før helgen. Bare et tips.  :thumbup:

8996029[/snapback]

Best å legge seg på vinden og vente litt, altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...