Gå til innhold

Nirvana - en kort guide til bandets utgivelser


svinepelz

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg føler at dette er et band folk flest virkelig digger på ungdomsskolen og faller vekk fra etterhvert. Jeg kjenner rett og slett veldig få på min alder som fortsatt hører på dem, og jeg har selv sluttet helt.

9137328[/snapback]

 

Det gjelder vaffal meg, hørte knapt på annet på ungdomsskolen, men nå, noen år senere, kan jeg ikke huske sist gang jeg hørte en Nirvana-låt.

Jeg syns egentlig ikke musikken er noe 'dårligere' enn den gang, jeg har på en måte bare gått videre. In Utero er fortsatt et av mine absolutte favorittalbum uansett. Føler at det har en tendens til å falle litt i skyggen av Nevermind, som jeg mener er rimelig oppskrytt. Selv om det kan skilte med SLTS, som etter min mening er tidenes beste 'anthem'.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det gjelder vaffal meg, hørte knapt på annet på ungdomsskolen, men nå, noen år senere, kan jeg ikke huske sist gang jeg hørte en Nirvana-låt.

9142498[/snapback]

Det samme gjelder forsåvidt meg, men mye av grunnen er at musikken fortsatt lever i hodet mitt, og at jeg dermed ikke "trenger" å høre på Nirvana. Jeg fikk imidlertid en liten vekker da jeg bladde gjennom YouTube etter klipp til guiden min, og f.eks. kom over en haug materiale fra Reading'92. Det vekket interessen på ny, og jeg har kost meg med litt Nirvana i det siste.

 

Se Kurt fnise litt mens Nirvana starter SLTS med More Than A Feeling, som SLTS har blitt hevdet å være en plagiat av, og deretter går over til å spille tidenes sureste SLTS-intro... og tidenes kanskje beste versjon av SLTS overhodet (med mikrofonspising og støysolo i midten):

http://youtube.com/watch?v=OY3cnQ_WpSw

Lenke til kommentar

Ja, må si meg enig med flere her. Guns N' Roses, ACDC, Metallica og Nirvana var banda jeg likte godt på ungdomsskolen. For all del gode band men musikksmaken min har utviklet seg i såpass mange retninger at jeg ikke syns de er spennende lenger. Gøy å høre på fest men ellers... næh.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja, må si meg enig med flere her. Guns N' Roses, ACDC, Metallica og Nirvana var banda jeg likte godt på ungdomsskolen. For all del gode band men musikksmaken min har utviklet seg i såpass mange retninger at jeg ikke syns de er spennende lenger. Gøy å høre på fest men ellers... næh.

9147617[/snapback]

Med på den:P

Lenke til kommentar
AC/DC er bra det, bare man holder seg til Bon Scott-perioden. Jeg synes at selv Back In Black er rimelig oppskrytt, men med Bon hadde de en herlig, skitten energi. Jeg så gjennom Family Jewels-DVDen deres nylig, og det tidlige materialet deres er grisebra :)

9251460[/snapback]

De låter ikke akkurat veldig forskjellig fra Scott og Johnson. Samme sound og til og med vokalistene låter temmelig likt. Men veldig offtopic.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har den på DVD, men anyways, blir bra å få konserten uten den forbanna tidslinja.

9113213[/snapback]

Fikk Reading '92-DVD-en i dag, og kvaliteten er rimelig elendig. Det ser ut som en dårlig enkoda VHS med masse blokker og pikselering. Og tidslinja har de bare smekket et svart felt med konstant visning av låttittel over. Ille.

 

Musikken er i og for seg bra, men du kan like godt sjekke ut låtene på YouTube.

 

Ang. AC/DC med Scott eller Johnson så er kanskje soundet mye likt, men det er helt annen snert og friskhet i låtene fra Scott-perioden. Det blir vel litt for subjektivt til at det er noe vits i å diskutere det, men men :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Nirvana er noe av det mest fantasiløse og irriterende bandet jeg vet om. Hørte igjennom noen sanger og jeg trodde 5-6 sanger var samme sang. Jeg syntes det er helt utrolig at mennesker kan i det hele tatt syntes dette er bra og ha Kurt Cobain som forbilde. Det er bare helt sykt.

Lenke til kommentar

Nei, men det hadde vært noe å fått gitt ut «Fecal Matter»-demoen. Det har jo sirkulert en teip i trading-miljøet som angivelig skal være den en god stund nå. Har hørt litt på det sjøl for en stund siden, og det er en veldig sterk noise/crust-pønk-sound over det hele, ikke helt ulikt mye av det de spilte live i 1987 som KAOS-innspillinga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...